Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Universitatea din Oradea își reconfirmă poziția de top în rândul instituțiilor de învățământ superior din România

Conform prestigiosului clasament Times Higher Education

Universitatea din Oradea își reconfirmă poziția de top în rândul instituțiilor de învățământ superior din România

Universitatea din Oradea reconfirmă, în 2025, poziția sa printre cele mai importante instituții de învățământ superior din România, conform prestigiosului clasament Times Higher Education, realizat pe domenii de studiu.

Anul acesta, universitatea a marcat o performanță notabilă, fiind inclusă în clasament cu două noi domenii de studiu, ajungând astfel să fie citată de trei ori. Prin aceste rezultate, instituția se poziționează printre cele mai competitive universități din țară.
Domeniile de studiu care au contribuit la această reușită sunt Ingineria, clasată în intervalul 1251+ la nivel global, și Științele Vieții și Medicină și Sănătate, ambele incluse în intervalul 801-1000 în clasamentul mondial, care reunește peste 2.000 de instituții academice din 115 țări.
Times Higher Education utilizează un set complex de indicatori pentru a evalua instituțiile academice, printre care se numără: calitatea procesului educațional, cercetarea științifică, impactul academic și colaborările internaționale. Pentru toate cele trei domenii incluse în clasament, cele mai bine punctate criterii au fost colaborările internaționale și cercetarea științifică.
„Această performanță reflectă strategiile implementate de universitate, dezvoltarea programelor de studiu adaptate pieței muncii, stimularea cercetării interdisciplinare, colaborările internaționale și digitalizarea fiind doar câteva dintre direcțiile care au condus la aceste rezultate remarcabile", a declarat rectorul, prof. univ. dr. Constantin Bungău.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:36:02 Ora standard a Europei de Est