Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ziua Internațională a Nonviolenței în Școală

30 Ianuarie

Ziua Internațională a Nonviolenței în Școală

Grădinița cu Program Prelungit Nr. 53 Oradea a marcat această zi printr-o serie de activități educative și creative care să promoveze valorile fundamentale ale unei societăți armonioase.

Evenimentele au fost organizate în cadrul Proiectului Județean „Mesagerii Antibullying", coordonat de C.J.R.A.E., și al Proiectului Local „Prietenie și Respect: Prevenirea Violenței în Grădiniță", desfășurat de instituția noastră. Pe parcursul întregii zile, copiii au fost implicați în activități interactive prin care au învățat despre prietenie, respect, empatie, bunătate, colaborare, comunicare și siguranță. Aceste valori esențiale au fost subliniate prin jocuri de rol, discuții tematice și exerciții practice care au ajutat preșcolarii să înțeleagă cât de important este să construiască relații bazate pe respect reciproc și încredere. Unul dintre momentele remarcabile ale zilei a fost susținut de doamna Alina Ierugan, coordonatoarea proiectului „Copilărie pe asfalt". Prin această activitate, copiii au înțeles impactul negativ al violenței și importanța adoptării unor comportamente pozitive, fiind încurajați să construiască relații bazate pe respect, prietenie și colaborare.
Într-un gest simbolic menit să sensibilizeze comunitatea, preșcolarii au participat la o activitate desfășurată în Parcul Magnolia, unde, prin intermediul baloanelor colorate, desenelor și imaginilor sugestive, au transmis mesaje de conștientizare privind necesitatea educației timpurii în prevenirea violenței. Această activitate a oferit copiilor ocazia de a-și exprima gândurile și emoțiile într-un mod creativ și de impact.
Ziua s-a încheiat cu un Flashmob organizat cu sprijinul Ilariei Cherloaba, un moment plin de energie și entuziasm, prin care copiii și cadrele didactice și-au reafirmat angajamentul pentru o copilărie lipsită de violență.
Prin toate aceste activități, preșcolarii  au transmis un mesaj puternic și emoționant:
„Ne dorim o copilărie fără violență! Spune STOP violenței, alege prietenia"!
Prof. Mirela Munteanu,
Responsabil proiecte și programe educative

Trimite email
luni, 15 decembrie 2025 la 03:18:54 Ora standard a Europei de Est