Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„DO It Yourself…” o carte dedicată profesorilor, scrisă de profesori

Volumul abordează aspecte inedite ce țin de educația incluzivă, relația acesteia cu educația digitală...

„DO It Yourself…” o carte dedicată profesorilor, scrisă de profesori

„DO It Yourself: A survey about Teacher's needs in the field of digital education" este titlul celui mai recent volum care a văzut lumina tiparului, la editura Presa Universitară Clujeană, sub coordonarea științifică a unui grup de cadre didactice de la Facultatea de Științe Socio-Umane a Universității din Oradea.

Cercetarea științifică și publicarea cărții au fost conduse de: prof. univ. dr. habil. Karla Barth, conf. univ. dr. Cristina Florescu și lect. univ. dr. Nicoleta Tămășan Ciobanu, cadre didactice ale Departamentului de Științele Educației. 
Proiectul „DO It Yourself: A survey about Teacher's needs in the field of digital education" și-a propus să identifice nevoile profesorilor în ceea ce privește educația digitală precum și interpretarea rezultatelor obținute în țările de proveniență ale instituțiilor partenere din: Finlanda, Portugalia, Italia, Slovenia și România. „Cartea se adresează atât cadrelor didactice din învățământul de masă și cel special incluziv, cât și studenților care se pregătesc pentru cariera didactică, cuprinzând multe aspecte practice ce pot fi preluate și transformate, în acord cu specificul clasei la care lucrează", spune prof. univ. dr. habil. Karla Barth, decanul Facultății de Științe Socio-Umane. 
Pe lângă temele de mai sus, volumul abordează aspecte inedite ce țin de educația incluzivă, relația acesteia cu educația digitală și cum anume poate ajuta tehnologia în recuperarea copiilor cu cerințe educative speciale. „Nu în ultimul rând, cartea este o colecție de bune practici, de activități, ce pot fi preluate și puse în practică de cadrele, în activitatea lor cotidiană", a mai adăugat prof. univ. dr. habil. Karla Barth. 
Volumul „DO It Yourself: A survey about Teacher's needs in the field of digital education" mai conține: o scurtă descriere  a proiectului și a partenerilor implicați în proiect, o descriere amănunțită a cercetării realizate în cadrul proiectului, împreună cu o colecție de bune practici și activități.
„DO It Yourself: A survey about Teacher's needs in the field of digital education" este rodul proiectului cu același titlu, cod proiect: 2021-1-FI01-KA220-SCH-000034234. (B.C.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:32:35 Ora standard a Europei de Est