Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Opt oferte pentru dotarea școlilor din Bihor din fonduri europene

Șase școli din învățământul special și două din județ

Opt oferte pentru dotarea școlilor din Bihor din fonduri europene

Opt oferte au fost depuse la licitația pentru achiziția de dotări de mobilier și echipamente digitale pentru șase școli din învățământul special, aflate în subordinea instituției, și a altor două unități de învățământ din județ.

    Vă reamintim că, în acest sens, Consiliul a obținut o finanțare din fonduri europene, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (P.N.R.R.).
    Procedura de achiziție a fost împărțită în patru loturi: Lot 1 - echipamente digitale - Valoarea estimată fără TVA: 2.016.863,00; Lot 2 - Mobilier - Valoarea estimată fără TVA: 1.039.905,00; Lot 3 - dotări atelier școlar - Valoarea estimată fără TVA: 329.000,00; Lot 4 - Dotări materiale didactice - Valoarea estimată fără TVA: 1.423.665,00.
    Valoarea estimată totală a achiziției este de 4.809.433,00 lei fără TVA. Firmele interesate au putut depune oferte până la 4 februarie 2025, la ora 15.00. 
    Pentru Lotul 1 a fost depusă o ofertă din partea Sysdom Proiecte. Pentru Lotul 2 au fost depuse patru oferte: (1) Real Expert Advertising, (2) Eurodidactica S.R.L., (3) Bloclit Construct,  (4) M & D Retail Pipera (MOBEXPERT). Pentru Lotul 3 au fost depuse trei oferte: Ana Invest & Research, SC Belfix Distribuție SRL, Conti Grup. Pentru Lotul 4 nu a fost depusă nicio ofertă. 
    Cele opt unități de învățământ care fac obiectul acestui proiect sunt: 
1.Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea; 
2.Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea;
3.Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea;
4.Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Cristal" Oradea;
5.Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Bonitas" Oradea;
6.Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Popești;
7.Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor (CJRAE);
8.Școala Gimnazială Nr. 1 Curățele.

    În cadrul licitației, se vor achiziționa: mobilier nou pentru 88 de săli de clasă și calculatoare; table interactive și alte echipamente specifice Tehnologiei Informației și Comunicațiilor (T.I.C.) pentru 95 de săli. De asemenea, patru laboratoare de informatică vor fi echipate cu aparatură modernă, iar 17 cabinete școlare/psihopedagogice/logopedice vor beneficia de dotările necesare. 
     Totodată, un atelier de practică destinat învățământului profesional și tehnic va fi modernizat, iar două săli de sport vor fi dotate cu echipamente adecvate. În plus, în cadrul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor (CJRAE), vor fi amenajate trei noi cabinete multifuncționale pentru consiliere și asistență psihopedagogică, logopedie și alte terapii specifice.
    Scopul proiectului este de a asigura un proces educațional de calitate, modern și incluziv pentru elevii din județul Bihor, care beneficiază de servicii educaționale și de sprijin în cadrul celor opt unități de învățământ cuprinse în proiect. Finanțarea este asigurată integral prin Componenta 5 - Educație din PNRR și are ca obiectiv modernizarea infrastructurii educaționale și dotarea școlilor, pentru a răspunde nevoilor actuale și viitoare ale pieței muncii. Scopul final este asigurarea unui proces educațional de calitate, modern și incluziv.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 03:05:25 Ora standard a Europei de Est