Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Formarea continuă pentru medicii și asistentele medicale este o prioritate

La D.A.S. Oradea

Formarea continuă pentru medicii și asistentele medicale este o prioritate

Unul din obiectivele principale ale instituției fiind perfecționarea continuă a personalului, la sediul Direcției de Asistență Socială Oradea se desfășoară, pe parcursul a două zile, în colaborare cu I.S.U. Crișana, un nou curs de prim ajutor pentru cele 100 de cadre medicale școlare, asistenți medicali și medici, din Compartimentul Cabinete Medicale Școlare, din subordinea D.A.S.O.

Instruirea, susținută de către pompierii militari, căpitan Tomșe Călin și plutonier adjutant Florea Bogdan, formatori în cadrul Centrului de Formare și Pregătire în Descarcerare și Asistență Medicală de Urgență (C.F.P.D.A.M.U.) al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ,,Crișana" al județului Bihor, vizează exersarea și perfecționarea abilităților clinice ale personalului medical din creșe, grădinițe, școli și universitate și constă în activități de instruire teoretice și practice. 
 Scopul acestui curs este de a acorda prompt si eficient primul ajutor în diverse situații specifice, unele critice, parcurgând proceduri bine stabilite, până la sosirea echipajului de intervenție SMURD.  
Obiectivele cursului sunt recunoașterea timpurie a semnelor și simptomelor care pot duce la apariția stopului cardio-respirator, solicitarea de ajutor specializat cât mai rapid și efectuarea corectă a manevrelor de resuscitare, precum și modul în care se realizează dezobstrucția căilor aeriene și suportul vital de viață.
    ,,Având în vedere atribuțiile cadrelor medicale privind acordarea primului ajutor în caz de urgență  preșcolarilor și elevilor din cadrul unităților de învățământ din municipiu, am considerat oportun să organizăm și anul acesta o nouă sesiune de instruire  contribuind astfel, la formarea continuă a cadrelor medicale școlare, lucru necesar și imperativ. Una din preocupările noastre principale este siguranța copiilor din comunitatea noastră, formarea și nivelul de pregătire al personalului nostru medical în acordarea primul ajutor calificat în patologiile întâlnite în mediul școlar, putând face diferența în situații de criză. Mulțumim I.S.U. Crișana că ne-ați sprijinit în acest demers, cu informații atât de utile", a declarat d-na Anca Grama, directorul Direcției de Asistență Socială Oradea.
Tehnologia avansată folosită într-un mediu realist și în cadrul unui scenariu de simulare permite cadrelor medicale să învețe, să practice și să repete procedurile ori de câte ori este necesar, în echipă sau individual, în scopul de a-și forma abilitățile și de a-și optimiza rezultatele clinice. În plus, prin simulare, cadrele medicale capătă experiență cu diferite tipuri de pacienți. Acest lucru este deosebit de important pentru formarea în ceea ce privește gestionarea situațiilor de urgență.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:14:28 Ora standard a Europei de Est