Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conferința județeană de diseminare a proiectului național PNRAS

Joi, 6 martie, la Școala Gimnazială ,,Lucreția Suciu”, a avut loc

Conferința județeană de diseminare a proiectului național PNRAS

În data de 6 martie 2025, școala noastră a organizat o Conferință județeană de diseminare a proiectului național PNRAS - Școala Gimnazială Lucreția Suciu - cod F-PNRAS-1-2022-0163, proiect derulat în cadrul Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțat prin Componenta C15 - Educație a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă în România. Titlul conferinței este „Strategii educaționale și bune practici cu rol în dezvoltarea unui climat pozitiv și incluziv prin PNRAS".

Alături de colectivul Școlii Gimnaziale ,,Lucreția Suciu" Oradea, la eveniment au fost prezenți: reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării: domnul deputat Szabo Ödön, vicepreședinte în comisia pentru învățământ din Camera deputaților și domnul Daragiu Marian - subsecretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării; reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor: domnul prof. dr. Ștefănuț Alin Serafim - inspector școlar general, prof. Avram Nicolae Ioan - inspector școlar general adjunct și prof. Kery Hajnal - inspector școlar general adjunct; inspector școlar pr. Florin Negruțiu, inspector școlar prof. Șandra Florica, inspector școlar Florea Emil, inspector școlar Cordovan Ionel; reprezentanți ai S.L.I. Bihor, d-l președinte Zancu Flaviu, d-l prim vicepreședinte Hora Radu; reprezentanți ai Primăriei Municipiului Oradea: domnul viceprimar Filimon Teofil, domnul Chiana Laurențiu și doamna Goia Mariana, consilieri municipali în cadrul Compartimentului Management Sănătate si Educație din cadrul Primăriei Oradea, parteneri direcți în proiectele europene în care este implicată școala noastră.
Pe lângă oficialități au participat directori și profesori din aproximativ 25 de școli din județ, agent-poliția de proximitate, reprezentanți ai comunității locale și ai părinților.
Profesor Băliban Carmen

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:19:54 Ora standard a Europei de Est