Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Ziua porților deschise la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea și la structura din Tileagd

Vineri și luni, la Oradea și Tileagd

Ziua porților deschise la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea și la structura din Tileagd

Ca în fiecare an școlar, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont" Oradea și la structura din Tileagd, s-au deschis larg porțile înspre comunitate. Astfel, au existat două zile de sărbătoare în care toți cei interesați de activitățile școlare și extrașcolare ale unității noastre de învățământ au avut ocazia de a ne cunoaște și de a interacționa cu personalul școlii: vineri/28 martie 2025 la C.S.E.I. ,,Orizont", Oradea și luni/31 martie, la structura din Tileagd.

Toate activitățile prezentate au oferit informații relevante cu privire la specificul școlii, astfel încât cei prezenți să obțină informații valoroase și utile cu privire la organizarea școlarizării și a modului în care aceasta se pliază și răspunde nevoilor copiilor speciali. În acest sens, prin specialiștii unității școlare, centrul oferă servicii diverse și adaptate particularităților fiecărui copil cu CES: consiliere psihologică, terapie logopedică, servicii de psihodiagnoză, activități de stimulare senzorială, activități de stimulare psihomotrică, activități de terapie ocupațională, activități de pre-profesionalizare, terapii specifice, kinetoterapie, școlarizare la domiciliu, precum și asistență medicală și socială, iar la structura din Tileagd avem și internat.
Vineri, la Oradea, programul acestui eveniment a debutat cu primirea călduroasă a invitaților de către conducerea unității, reprezentată de doamna director, prof. Șipoș Lăcrimioara și doamna director adjunct, prof. dr. Marușca Angela, urmată de prezentarea ofertei educaționale, ofertă realizată de către prof. Șipoș Lăcrimioara, prof. Indrecan Simona și prof. Dan Mircea. În ceea ce privește activitățile instructiv-educative și recuperatorii, cadrele didactice din ambele unități școlare s-au pregătit cu lecții demonstrative foarte interesante și variate. La Oradea, au avut loc următoarele activități: Icoana - fereastră spre cer, Unități monetare; Pentru tine, primăvară; Anotimpurile anului; Pomi în floare, Cum comunicăm eficient în sala de clasă; Vocabular de primăvară; Copacul primăverii; Buchet de flori; Cele patru anotimpuri și exerciții pentru corectarea atitudinii scoliotice.
La trei zile zi distanță față de Oradea, luni, în cadrul structurii de la Tileagd, au fost prezentate și susținute un ansamblu de activități variate: Aripile micilor școlari; Pașii colorați ai primăverii; Pânza prieteniei; Psihodrama - arma secretă împotriva furiei; Ștafeta combinată. De asemenea, au fost realizate și o serie de activități proiectate de către instructorii de educație extrașcolară: Ghirlandă cu flori, Jocurile copilăriei, Desert din biscuiți și cântece/pricesne. Oferta educațională a fost prezentată de către responsabilul de structură, doamna profesor Petruț Laura, și directorul școlii coordonatoare, doamna profesor Șipoș Lăcrimioara.
Un aspect extrem de important este faptul că la finalul acestor activități, în ambele instituții, părinții prezenți au participat la o activitate interactivă de consiliere parentală. Aceștia au primit răspunsuri la întrebările și preocupările lor și s-au familiarizat cu etapele necesare în vederea înscrierii copilului la școală.
Toate activitățile s-au derulat într-o atmosferă caldă și prietenoasă, menite a îmbina utilul cu plăcutul, transformând în acest fel fiecare activitate într-o nouă posibilitate de a forma și consolida deprinderi noi pentru elevii noștri speciali.
Toți cei interesați de alte informații suplimentare le pot obține accesând site-ul școlii https://cseiorizont.ro/, sau ne pot contacta (la tel. 0259-411.865), ori ne pot vizita oricând la adresa: Oradea, str. Traian Lalescu nr. 3.
(Crina Cabău)

Trimite email
duminică, 17 august 2025, 03:54:34 Ora de vară a Europei de Est

Poza zilei

,,Oradea crește cititori”!

Luni, 4 august 2025, în Orășelul Copiilor din Oradea, a fost deschisă o bibliotecă pentru copii. Este cea mai nouă filială a Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" Bihor, având cele mai noi cărți pentru copii; achiziții făcute în ultimii doi ani.
    ,,Este o invitație la lectură, o provocare la joacă, la descoperire și visare, pentru că, de fapt, între joc, joacă și lectură există o profundă legătură, o legătură prin care copiii noștri ajung să cunoască lumea; este limbajul natural al copilăriei; lectura este o continuare a jocului, dar într-un plan mai subtil și mai adânc. Citind, copilul își dezvoltă imaginația, memoria, vocabularul, dar mai ales capacitatea de a înțelege lumea. O poveste citită poate fi o aventură trăită, o călătorie imaginară, o lecție despre bine și rău, curaj și prietenie. Așa cum joaca îi antrenează corpul, lectura îi modelează mintea și sufletul unui copil"... așa după cum spunea doamna Ancuța Șchiop, managerul Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai".
De nota 10!
    La încheierea ediției, Andreea ne-a anunțat că bilanțul primei zile s-a soldat cu 10 înscrieri, și cu vizita unui grup de elevi de la Școala Gimnazială Nr. 11, iar un băiețel i-a declarat că pentru el ziua de astăzi este una specială, cărțile fiind cel mai frumos cadou la împlinirea celor 7 anișori!