Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Să dispară învățământul simultan

Ministrul vrea ca în doi ani

Să dispară învățământul simultan

15.05.2007
„În momentul de față avem un sistem struțo-cămilă. Le spunem copiilor că învățământul obligatoriu este până în clasa a X-a, dar într-a VIII-a le dăm teste naționale. Consider că bacalaureatul este un examen necesar, care trebuie să rămână. Fiecare absolvent de liceu îl dă, dacă vrea, dacă nu, există postlicealele. Nu toți trebuie să fie academicieni. Pentru o Românie normală, vreau ca la școli, indiferent de profil, să intre oameni pregătiți"…

„În doi ani de zile aș vrea să dispară învățământul simultan. Efectele acestuia sunt negative. Implică, printre altele, cheltuieli inutile și educație precară. E mai bine să aducem copiii și profesorii în școli spațioase și bine echipate", a declarat ministrul Cristian Adomniței, astăzi, la întâlnirea cu seria curentă de cursanți ai Colegiului Național de Apărare (CNA).
Ministrul Educației, și el absolvent al promoției 2005 a CNA, i-a invitat la dialog pe cei prezenți. Aceștia au fost interesați să afle care este situația finanțării campusurilor și școlilor de arte și meserii (SAM). Ministrul le-a spus că în ședința Guvernului de mâine va fi adoptată o hotărâre prin care vor fi aprobate toate propunerile de finanțare pentru campusuri și SAM-uri. Investițiile în aceste unități școlare vor determina o concentrare eficientă a personalului didactic și a copiilor. Nu în ultimul rând, construirea și recondiționarea edificiilor în cauză le vor oferi copiilor defavorizați social o șansă egală cu ceilalți în privința educației.
Un subiect important de dezbatere l-a reprezentat învățământul postliceal. Ministrul le-a transmis cursanților că prima reacție după adoptarea ordonanței prin care MECT va subvenționa învățământul postliceal a fost oferta pe care a primit-o de la trei rectori ai celor mai importante universități din țară. Aceștia au declarat că pot pune la dispoziția MECT spațiu și profesori universitari pentru studiile postliceale. O asemenea ofertă va fi însă serios analizată, înainte de a lua orice decizie, a subliniat ministrul. Cristian Adomniței a explicat că era mai mult decât necesar ca Guvernul să încurajeze un asemenea tip de pregătire, care în România era resimțită ca un gol pe piața forței de muncă.
Discuția dintre ministru și participanții la întâlnire a punctat mai multe teme - teza cu subiect unic, necesitatea bacalaureatului, calitatea învățământului universitar, dar și performanța îndoielnică a anumitor profesori, descentralizarea învățământului preuniversitar și evaluarea la care vor fi supuși toți inspectorii școlari.
Ministrul le-a spus celor prezenți că bacalaureatul este un examen mai mult decât necesar, iar cât privește teza cu subiect unic, va fi implementată dacă se dovedește un sistem bun.
„În momentul de față avem un sistem struțo-cămilă. Le spunem copiilor că învățământul obligatoriu este până în clasa a X-a, dar într-a VIII-a le dăm teste naționale. Consider că bacalaureatul este un examen necesar, care trebuie să rămână. Fiecare absolvent de liceu îl dă, dacă vrea, dacă nu, există postlicealele. Nu toți trebuie să fie academicieni. Pentru o Românie normală, vreau ca la școli, indiferent de profil, să intre oameni pregătiți", a concluzionat ministrul Cristian Adomniței. (Biroul de presă)

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:13:27 Ora de vară a Europei de Est