Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

Să dispară învățământul simultan

Ministrul vrea ca în doi ani

Să dispară învățământul simultan

15.05.2007
„În momentul de față avem un sistem struțo-cămilă. Le spunem copiilor că învățământul obligatoriu este până în clasa a X-a, dar într-a VIII-a le dăm teste naționale. Consider că bacalaureatul este un examen necesar, care trebuie să rămână. Fiecare absolvent de liceu îl dă, dacă vrea, dacă nu, există postlicealele. Nu toți trebuie să fie academicieni. Pentru o Românie normală, vreau ca la școli, indiferent de profil, să intre oameni pregătiți"…

„În doi ani de zile aș vrea să dispară învățământul simultan. Efectele acestuia sunt negative. Implică, printre altele, cheltuieli inutile și educație precară. E mai bine să aducem copiii și profesorii în școli spațioase și bine echipate", a declarat ministrul Cristian Adomniței, astăzi, la întâlnirea cu seria curentă de cursanți ai Colegiului Național de Apărare (CNA).
Ministrul Educației, și el absolvent al promoției 2005 a CNA, i-a invitat la dialog pe cei prezenți. Aceștia au fost interesați să afle care este situația finanțării campusurilor și școlilor de arte și meserii (SAM). Ministrul le-a spus că în ședința Guvernului de mâine va fi adoptată o hotărâre prin care vor fi aprobate toate propunerile de finanțare pentru campusuri și SAM-uri. Investițiile în aceste unități școlare vor determina o concentrare eficientă a personalului didactic și a copiilor. Nu în ultimul rând, construirea și recondiționarea edificiilor în cauză le vor oferi copiilor defavorizați social o șansă egală cu ceilalți în privința educației.
Un subiect important de dezbatere l-a reprezentat învățământul postliceal. Ministrul le-a transmis cursanților că prima reacție după adoptarea ordonanței prin care MECT va subvenționa învățământul postliceal a fost oferta pe care a primit-o de la trei rectori ai celor mai importante universități din țară. Aceștia au declarat că pot pune la dispoziția MECT spațiu și profesori universitari pentru studiile postliceale. O asemenea ofertă va fi însă serios analizată, înainte de a lua orice decizie, a subliniat ministrul. Cristian Adomniței a explicat că era mai mult decât necesar ca Guvernul să încurajeze un asemenea tip de pregătire, care în România era resimțită ca un gol pe piața forței de muncă.
Discuția dintre ministru și participanții la întâlnire a punctat mai multe teme - teza cu subiect unic, necesitatea bacalaureatului, calitatea învățământului universitar, dar și performanța îndoielnică a anumitor profesori, descentralizarea învățământului preuniversitar și evaluarea la care vor fi supuși toți inspectorii școlari.
Ministrul le-a spus celor prezenți că bacalaureatul este un examen mai mult decât necesar, iar cât privește teza cu subiect unic, va fi implementată dacă se dovedește un sistem bun.
„În momentul de față avem un sistem struțo-cămilă. Le spunem copiilor că învățământul obligatoriu este până în clasa a X-a, dar într-a VIII-a le dăm teste naționale. Consider că bacalaureatul este un examen necesar, care trebuie să rămână. Fiecare absolvent de liceu îl dă, dacă vrea, dacă nu, există postlicealele. Nu toți trebuie să fie academicieni. Pentru o Românie normală, vreau ca la școli, indiferent de profil, să intre oameni pregătiți", a concluzionat ministrul Cristian Adomniței. (Biroul de presă)

Trimite email

joi, 26 mai 2022