Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Masa rotundă „A.S.O. - Amplificăm succesul organizațiilor

Asociația Alumni Universitatea din Oradea a organizat, vineri,

Masa rotundă „A.S.O. - Amplificăm succesul organizațiilor

Evenimentul „Masa rotundă A.S.O. - Amplificăm succesul organizațiilor", organizat de Asociația Alumni Universitatea din Oradea (A.A.U.O.) vineri, 4 aprilie 2025, la Biblioteca Universității din Oradea, a reprezentat un pas semnificativ în consolidarea relației dintre universitate, studenți și absolvenți.

Agenda evenimentului a inclus: prezentări ale inițiativei A.A.U.O., a sponsorului evenimentului, A.P.P.A.R. - Asociația pentru Promovarea Afacerilor în România și a proiectului N.G.O. Matches, din care face parte această manifestare. De asemenea, au avut loc și discuții despre rolul asociațiilor studențești în inovare.
Desfășurat sub deviza „Asociațiile studențești - motorul inovării și implicării", evenimentul a adus la aceeași masă: conducerea Universității din Oradea, reprezentanți ai celor 16 asociații studențești active în cadrul universității, precum și parteneri strategici ai A.A.U.O.
În deschiderea evenimentului, rectorul Universității din Oradea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, a subliniat importanța asociațiilor studențești pentru comunitatea academică. „Sunt asociații studențești de la Universitatea din Oradea care sunt exemple de bune practici la nivel național", a declarat rectorul Universității din Oradea. De asemenea, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău a încurajat implicarea studenților în activitățile alianței europeană EU GREEN, care reunește nouă universități cu profiluri similare din tot atâtea țări europene.
Prorectorul responsabil cu serviciile studențești, prof. univ. dr. habil. Sorin Șipoș, a prezentat cele trei principii care stau la baza colaborării dintre universitate și asociațiile studențești: parteneriatul, încurajarea activităților științifice și susținerea valorilor autentice. „Mai mulți suntem mai puternici!", a fost mesajul de încheiere al prorectorului Universității din Oradea, care a subliniat, încă o dată, importanța colaborării și sprijinului reciproc.
La eveniment au participat reprezentanții partenerilor, ei înșiși alumni ai Universității din Oradea: Laviniu Gabor, fondator și președinte al Asociației DECENU.EU, Flaviu Porojan, manager al centrului regional Oradea la Fundația CREFOP, Filip Barabaș, președinte al A.R.D.T. Oradea, și Costuț Sorina, manager de proiect N.G.O. Matches, reprezentantă A.P.P.A.R. R.O.V.E., care au adus contribuții valoroase prin experiența și implicarea lor. De asemenea, au avut intervenții on-line reprezentanții a două organizații neguvernamentale importante la nivel național a căror misiune este să sprijine organizațiile nonprofit din România, incluzând aici și asociațiile studențești. Ana Cojocaru de la asociația Amply O.N.G. și Loredana Luțescu de la asociația Techsoup România au prezentat resursele și oportunitățile pe care le pot accesa asociațiile studențești.
În a doua parte a evenimentului a avut loc o masă rotundă propriu-zisă, sub forma unei sesiuni de brainstorming și networking, care a facilitat identificarea nevoilor specifice ale asociațiilor și au stimulat propuneri de colaborări viitoare. Participanții au identificat din experiențele proprii ale organizațiilor lor provocările și oportunitățile pentru asociațiile studențești.
Participanții au agreat necesitatea unor resurse, servicii, activități și soluții la problemele comune pe care președintele Asociație Alumni l-a propus sub forma unui Centru de Resurse Alumni pentru asociațiile studențești, o platformă sub egida A.A.U.O. care va oferi mentorat, acces la resurse specializate, suport în dezvoltarea organizațională și facilitarea conexiunilor cu mediul de afaceri și O.N.G.-urile locale și naționale. Impactul așteptat al evenimentului include crearea acestei platforme comune și lansarea de inițiative concrete pentru susținerea asociațiilor studențești, marcând astfel un moment important în dezvoltarea ecosistemului academic local.
Ca o concluzie, Dorin Cristian Coita, președintele Asociației Alumni Universitatea din Oradea, a declarat: „Acest eveniment marchează un moment important în dezvoltarea relației dintre absolvenți și studenții actuali. Suntem convinși că experiența absolvenților noștri reprezintă o resursă valoroasă pentru asociațiile studențești, iar prin Centrul de Resurse Alumni pentru asociațiile studențești vom putea oferi sprijin concret și relevant pentru dezvoltarea acestora".
Evenimentul a fost apreciat de participanți ca o reușită, consolidând legăturile dintre universitate și comunitatea sa extinsă de absolvenți și parteneri. (E.C.)

Trimite email
sâmbătă, 24 mai 2025, 00:19:53 Ora de vară a Europei de Est