Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

„Este primul din cele opt pasaje pe care Consiliul Județean Bihor le va realiza”

Marți, 29 aprilie 2025, stadiul lucrărilor la Pasajul Oșorhei era de 40%

„Este primul din cele opt pasaje pe care Consiliul Județean Bihor le va realiza”

Marți, 29 aprilie 2025, a avut loc o conferință de presă la șantierul pasajului rutier suprateran de la ieșirea din Oșorhei, la care au participat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, Ioan Gligor, primarul Comunei Oșorhei, Vlad Moldovan, reprezentantul firmei constructoare și Cristian Budurean, responsabil de supravegherea lucrărilor din partea Consiliului Județean. Pasajul va trece deasupra sensului giratoriu de la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre Fughiu și DN1.

Lucrările la pasaj au început în 24 februarie 2025, iar stadiul acestora a ajuns la 40%.
„Este primul din cele opt pasaje pe care Consiliul Județean Bihor le va realiza în următoarea perioadă pentru a crește siguranța traficului, a reduce timpul petrecut în trafic și a reduce poluarea în zona orașului Oradea și în zona metropolitană. Termenul de finalizare este luna noiembrie, însă cel târziu în luna august acest pasaj va fi dat în funcțiune," a declarat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri (pasajul propriu-zis + rampe) și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație.
Au fost turnați toți cei 24 de piloți, parte a fundației pasajului, care include două culei (elemente solide din beton ce acționează ca bază de sprijin) și patru pile intermediare (coloane de beton care ajută la distribuirea uniformă a greutății). În prezent se lucrează la un canal colector și la partea de suprastructură.
Proiectul presupune, de asemenea, realizarea unei benzi suplimentare în mijlocul localității Oșorhei, la intersecție cu drumul județean 767E, care pleacă din centrul localității spre Copăcel. Acolo se va face o bandă dedicată pentru viraj la stânga, pentru cei care vin dinspre Aleșd. În plus, vor fi modernizate șase treceri de pietoni din interiorul localității. Acestea vor fi dotate cu iluminare inteligentă, în sensul în care, la apropierea pietonilor, intensitatea luminii se va mări.
Porțiunea de drum de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd este cea mai aglomerată din județul Bihor, cu 24.000 de autovehicule zilnic.
Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group.
Valoarea contractului pentru realizarea acestui proiect este de 28.236.923,35 lei, fără TVA. Finanțarea proiectului este asigurată cu fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 - 2027.
Alte șapte pasaje rutiere
Consiliul Județean Bihor urmează să realizeze alte șapte pasaje rutiere supraterane și subterane. În licitație pentru găsirea unui constructor este pasajul subteran situat la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu, în Oradea. Licitația este în desfășurare.
De asemenea, în licitație sunt alte patru pasaje rutiere (1 subteran și 3 supraterane). Acestea vor fi construite pe cele mai aglomerate artere din Oradea, la ieșirile din oraș spre Arad, Cluj și Satu Mare.
Alte două pasaje rutiere vor fi construite în cadrul proiectului trenurilor metropolitane, astfel încât drumurile actuale să nu se intersecteze cu traficul feroviar. Un pasaj va fi construit pe Centura Oradea, peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin - Băile Felix. Cel de-al doilea pasaj va fi pe sub Podul CFR și Centura Oradea, care va devia traficul de pe strada Cazaban pe direcția spre Sântandrei (strada Bujac).
Șase pasaje pietonale
Două pasaje subterane pentru pietoni se află în licitație. Unul va lega zonele comerciale ERA Shopping City și Oradea Shopping Center, pe sub Calea Aradului. Cel de-al doilea va subtraversa Calea Aradului în zona magazinului Dedeman.
În cazul altor patru pasaje pietonale subterane se pregătește documentația pentru lansarea licitației. Cele patru pasaje vor fi construite pe sub Centura Oradea, la intersecție cu DN76 (1), la ieșirea din cartierul Nufărul spre Sânmartin (lungime: 42 metri), (2) cu strada Apateului (lungime: 58 metri), (3) cu strada Czaran Gyula, în zona din spatele magazinului Hornbach (lungime: 59 metri) și (4) în zona Arenei Sportive (lungime: 90 metri). Fiecare pasaj va avea o lățime de patru metri, cu scări, lifturi și rampe de acces.

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 13:00:01 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00