Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

De Ziua Mondială a Familiei, activități în marea familie!

Joi, 15 mai,

De Ziua Mondială a Familiei, activități în marea familie!

În această săptămână, zi de zi, am acordat un moment, chiar două activităților dedicate Zilei tatălui, dar și Zilei Mondiale a Familiei, iar joi, 15 mai 2025, după terminarea programului (de la 16.30) timp de două ore, elevii clasei I B de la Școală Gimnaziala ,,Avram Iancuˮ Oradea au organizat o activitate extrașcolară, alături de un membru al familiei (au fost mămici, bunici și frați).

Activitatea s-a desfășurat în sala de clasă și în curtea școlii. Am ținut cont de câteva elemente din rutina noastră zilnică (momente muzicale, poza grăitoare a zilei, împărtășiri, activități practice etc) la care s-a adăugat o paletă bogată de jocuri (Continuă enunțul!, Asta-mi amintește de..., Roata colorată, DA sau NU, Parașuta colorată, Cercul mișcător, Mingea pe sub tunel etc.).
Au fost activități individuale pentru cei mici, pentru cei mari, la care au fost invitați să răspundă și unii și alții, deopotrivă, dar și activități comune sau în echipe, tip întrecere. Cu toții au cântat, au citit, au râs, au scăpat câte o lacrimă, s-au jucat, s-au bucurat, s-au motivat reciproc ...într-o caldă atmosferă de familie, iar surprizele, atent pregătite la început, pe parcurs și la final, au fost primite cu entuziasm și mare emoție.
Vă mulțumesc pentru participare! Nădăjduiesc că am reușit să vă deconectez (cu sens) în această după-amiază de la preocupările cotidiene și să fim cu toții copiii unei mari și frumoase familii, familia Clasei bufnitelor înțelepte și exploratoare!
Mesajele primite la final de zi, pe grupul clasei din partea mămicilor participante nu fac decât să dovedească că activitatea a fost una care și-a atins pe deplin obiectivele, iar următoarele  (de acest gen) sunt așteptate cu mare interes și nerăbdare.
*Vă mulțumim pentru această activitate deosebită! (mama lui Mihail)
*Noi mulțumim pentru această zi frumoasă cu acești copii minunați. Am surprins mici supărări din partea mămicilor dacă copilul răspunde greșit, dar și din partea copiilor dacă mămicile nu ridică mâna și nu răspund. Sunt extraordinari, ne cer același lucru pe care-l cerem și noi... implicare. Și am mai observat o mare familie nu doar a doamnei învățătoare cu copiii, parcă și părinții încep să facă parte din familia bufnițelor. Poate la început nu-mi plăcea atât de mult să fie mutați în bănci atât de des, dar acum, după aproape doi ani de școală, văd cât de benefic a fost asta pentru copiii noștri și cât de frumos interacționează unii cu alții, fără să aibă o problemă lângă cine stau sau cu cine fac echipă, lucru observat și în excursiile în care i-am însoțit. Îmi doresc ca până în clasa a 4-a să rămânem o familie unită și mulțumesc doamnei învățătoare pentru că a reușit să formeze o familie unită atât cu copiii cât și cu părinții. O seara frumoasă tuturor!(mama Andradei)
*Vă mulțumim din suflet, doamna învățătoare, că ne dați șansa la asemenea clipe frumoase. Vă doresc din suflet multă putere de muncă și sănătate, să puteți în continuare să țineți astfel de activități! Vă prețuim! (mama lui Mihai)
*Mii de mulțumiri! E adevărat că unii copii au fost puțin supărați pentru că părinții nu au fost atât de implicați (inclusiv copilul meu a simțit asta), dar cu atât mai mult mă bucur să văd câtă fericire îi aduce când reușim să fim împreună la astfel de activități! Vă mulțumim din suflet pentru frumoasa organizare și pentru că, astăzi, am putut fi cu toții ca o adevărată familie!
*P.S.: „Mami, sunt fericită când ești și tu aici și nu lipsești de la activități. Cuvintele acestea au însemnat totul pentru mine! (mama Cezarei)
*Mulțumim că am putut marca împreună Ziua Familiei într-un fel memorabil! Sper din suflet să avem parte de cât mai multe activități care să ne ajute să devenim cu toții o familie. E greu să ne organizăm, să ajungem, să ne oferim timpul pentru asemenea activități, dar la sfârșitul zilei așa se construiește o comunitate. Dacă toată lumea rămâne implicată putem țese amintiri împreună. Mulțumim doamnei învățătoare și tuturor mamelor - care HAI, ECHIPA MAMELOR - ați fost minunate! Le arătăm noi și data viitoare că încă ne știm distra! (mama lui David)
Desfășurarea activității 
Activități  în clasă: Poză grăitoare (Ce văd? Ce simt? La ce mă gândesc? Ce aș mai putea completa?); Poezia ,,Părinții mei", de Elena Dragoș (citim, analizăm); Joc - Roata colorată (întrebări provocatoare pentru părinți/copii); Joc - DA sau NU: Mă ajută la teme tata. Dorm cu mama. Îmi gătește tot ce vreau bunica. Știu câți ani are tata. Petrec mult timp cu fratele/sora mea. Știu cu ce îi place mamei să se îmbrace. Fac plimbări multe pe jos/cu bicicleta/cu mașina cu familia mea. Eu și părinții mei avem o mâncare preferată. În vacanțe stau mai mult la bunici. Un membru al familiei noastre are un talent; Continuă propozițiile: M-am simțit iubit în familie când... M-am simțit protejat în familie când...M-am simțit susținut în familie când... M-am simțit îngrijit atunci când... Activităţi în familie...(observăm imaginile ppt, alcătuim  propoziţii şi cine se regăseşte în poze); Cartonaşe pentru discuţii (resursă Tinkle.ro); Cartonaşe cu cuvinte, Joc-Asta-mi amintește de... Labirint (fișe), Găsește drumul de la nepot/nepoată la bunicul/bunica (act. Independentă, elevi); Lucrăm împreună, activitate practică ,,Căsuţa familiei noastre" (colorare - cuvinte care definesc familia) *Între cele două momente are loc activitatea Răspunde (Ce-i dorești familiei tale?) și ,,Mușcă gogoașa de pe sfoară"!
Activități în curtea școlii: 1. Parașuta colorată 2. Cercul dansator 3. Mingea călătoare (prin tunel)...
Aceștia suntem noi (o mare familie) și activitățile noastre!
Prof. Monica Toader

Trimite email
duminică, 1 iunie 2025, 11:49:32 Ora de vară a Europei de Est