Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Vom continua să susținem performanța în educație și cercetare academică, internaționalizarea”...

QS University Rankings - Universitatea din Oradea e în top 10 instituții de învățământ superior din România!

,,Vom continua să susținem performanța în educație și cercetare academică, internaționalizarea”...

În pragul perioadei de înscriere a absolvenților la facultatea, Universitatea din Oradea își reconfirmă evoluția ascendentă înregistrată în ultimii patru ani.

QS University Rankings 2026 plasează Universitatea din Oradea în topul instituțiilor academice din România. Universitatea din Oradea se situează în intervalul 1401-1500 al clasamentului mondial, înregistrând, după cum precizează rectorul ei, prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, „o îmbunătățire față de poziția generică 1401+ din anul 2024".
Universitatea din Oradea a înregistrat progrese la mai mulți indicatori calitativi luați în calcul de QS University Rankings, inclusiv:
*Citations pe Faculty - indicator ce reflectă creșterea vizibilității cercetării academice,
*International Research Network - un indicator nou, introdus în anul 2025,
*Employment Outcomes - indicator ce reflectă gradul de integrare profesională a absolvenților,
*Sustainability - contribuții la dezvoltarea durabilă, un alt indicator nou, recunoscut internațional.
„Rezultatele obținute în cele două clasamente academice internaționale, date recent publicității, reflectă eforturile continue ale Universității din Oradea de a deveni o instituție vizibilă global, responsabilă și adaptată nevoilor societății. Vom continua să susținem performanța în educație și cercetare academică, internaționalizarea și implicarea comunitară pentru un viitor sustenabil", afirmă prof. univ. dr. habil. Constantin Bungău, rectorul Universității din Oradea.
Mai trebuie precizat faptul că numai 10 universități românești au reușit performanța de a pătrunde în acest clasament academic care cuprinde 1.500 de instituții de învățământ superior „de top" din întreaga lume.
Toate informațiile sunt disponibile aici:
https://www.topuniversities.com/world-university-rankings?countries=ro
 (E.C.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:34:10 Ora standard a Europei de Est