Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conferință internațională „Jean Monnet”

Joi, 5 iunie,

Conferință internațională „Jean Monnet”

Temă politică de mare actualitate pusă în discuție la conferința organizată, în 5 iunie 2025, sub patronajul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării - Departamentul de Relații Internaționale și Studii Europene. „The Enlargement of the EU Towards the Western Balkans" - Lărgirea Uniunii Europene spre Balcanii de Vest.

Evenimentul științific, găzduit de Universitatea din Oradea, este una dintre activitățile proiectului „Jean Monnet", cu titlul: „The legitimacy of new regionalism in the European Integration process. From exclusive borders to inclusive frontiers in the Western Balkans", finanțat de Comisia Europeană prin Programul „Jean Monnet", cod proiect: 101085662 WBREGIO, coordonat de conf. univ. dr. Polgár István, din cadrul Departamentului de Relații Internaționale și Studii Europene, al FIRISPSC.
În plenul conferinței internaționale, care a avut loc la Sala Consiliului de Administrație al Universității din Oradea, au luat cuvântul: prof. univ dr. Radu Carp, de la Universitatea din București și prof. univ. dr. habil. Mircea Brie, directorul Centrului de Excelență EuroINCLUS, „Jean Monnet" al Universității din Oradea.
În după-amiaza aceleiași zile, lucrările conferinței „The Enlargement of the EU Towards the Western Balkans" au continuat, pe trei secțiuni, la sediul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării.

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:38 Ora standard a Europei de Est