Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, o „investiție în viitor”

O dovadă a parteneriatului dintre mediul academic și cel economic: Premierea excelenţei academice

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică, o „investiție în viitor”

„Supporting Future Careers" - SFC Climate a premiat excelența studenților Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică.

Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică (FIMT), din cadrul Universității din Oradea, a găzduit ceremonia de premiere a studenților din anul I ce au obținut rezultate academice remarcabile. La eveniment au participat conducerea facultății, cadre didactice, studenți și reprezentanți ai companiei SFC Solutions Climate Romania SRL, partener activ al mediului universitar orădean.
Premiile au fost oferite în cadrul programului „Supporting Future Careers", derulat de SFC Climate, un demers menit să susțină performanța tinerilor și să încurajeze excelența academică în domeniul tehnic și ingineresc.
În acest an, au fost premiați patru studenți din anul I, câte unul pentru fiecare program de studii al facultății:
Corb A.I. Alexandru-Raul - Autovehicule rutiere,
Costa L.A. Liviu-Adrian - Inginerie economică în domeniul mecanic,
Gherle F. Luca-Tobias - Tehnologia construcțiilor de mașini,
Nadă R.G. Alexandru - Robotică.
Din partea companiei SFC Climate a participat doamna Daciana Trifa, HR Manager, care a transmis următorul mesaj: „Ne bucurăm să fim alături de studenții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică, susținându-i în parcursul lor profesional încă din primii ani de studiu. Premierea studenților din anul I este o recunoaștere a muncii lor și o dovadă a parteneriatului dintre mediul academic și cel economic. Credem, cu tărie, în valoarea educației și în potențialul noii generații de ingineri".
La rândul ei, conf. univ. dr. Voichița-Ionela Hule, decanul FIMT, a spus: „Felicit studenții din anul I pentru rezultatele lor și le urez mult succes în continuare. Premierea acestora este o recunoaștere a implicării și a excelenței, iar colaborarea cu mediul economic contribuie semnificativ la dezvoltarea profesională a tinerilor noștri".
Inițiativa „Supporting Future Careers" reflectă angajamentul SFC Climate de a contribui activ la formarea viitorilor profesioniști din domeniul tehnic, prin susținerea excelenței și consolidarea legăturii dintre educație și industrie. (E.C.)

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 00:31:45 Ora standard a Europei de Est