Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Măsuri pentru încurajarea participării copiilor la procesul instructiv-educativ

Pentru un nivel constant de venituri (și)

Măsuri pentru încurajarea participării copiilor la procesul instructiv-educativ

În ședința ordinară a Consiliului local, din 31 august 2009, s-au adoptat unele măsuri referitoare la activitatea unităților de învățământ preuniversitar de stat. Astfel, pentru a asigura un nivel constant de venituri, dar și pentru a încuraja participarea zilnică a copiilor la procesul instructiv-educativ, s-a hotărât ca suma achitată de părinți/susținători legali sub forma alocației de hrană să cuprindă minim 15 zile în cadrul fiecărei luni calendaristice, respectiv 90 lei/lună. S-a apreciat că un nivel de 90 lei este o sumă rezonabilă care să asigure pentru grădinițe un nivel îmbunătățit de hrană. Suma amintită mai sus nu poate fi folosită în alte scopuri, ea având destinația „hrană”.

Prin HCL 707/2009 a fost aprobată alocația de hrană de 6 lei/zi/copil pentru copiii din grădinițele cu program prelungit, dar nu mai puțin de 90 lei/lună (corespunzător a 15 zile).
Executivul local a pornit de la premisa că, în prezent, învățământul preșcolar se confruntă cu un număr insuficient de locuri, cererile de înscriere fiind cu mult peste numărul de locuri existente, drept pentru care, în anul 2009, s-au luat măsuri pentru creșterea numărului de grupe și dotarea acestora. În același timp, s-au executat reparații curente și capitale pentru învățământul preșcolar, iar alocarea sumelor necesare a fost făcută din bugetul local, după cum urmează: 3.308.976 de lei în 2005, 5.936.307 lei în 2006, 7.235.965 de lei în 2007, 5.700.578 de lei în 2008, 952.545 de lei la 30 iunie 2009.
Totodată, Primăria face eforturi pentru a asigura din surse proprii achitarea utilităților (energie termică, iluminat, combustibil), în vederea asigurării condițiilor optime pentru desfășurarea activităților specifice unităților de învățământ.
Cuantumul sumelor încasate este influențat direct de numărul de zile în care copiii înscriși la grădinițele cu program prelungit sunt prezenți, însă cheltuielile pentru prepararea hranei nu pot fi adaptate programului de prezență. În urma analizelor făcute, s-a constatat că frecvența copiilor la grădinițe este de 10 zile/copil.
Astfel, achitarea de către părinți/susținători legali a 6 lei/zi/copil pentru copiii din grădinițele cu program prelungit, dar nu mai puțin de 90 lei/lună (corespunzător a 15 zile), s-a aprobat pentru a asigura un nivel constant de venituri, pentru a încuraja participarea zilnică a copiilor la procesul instructiv-educativ, precum și pentru creșterea calității hranei servite. (B.P.) 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:38:04 Ora de vară a Europei de Est