Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Radiestezia, blamată spre necunoaștere

Daniel-Dumitru Darie

Radiestezia, blamată spre necunoaștere

Descoperirile științelor ultimului secol pun la grea încercare convingerile pe care le are fiecare dintre noi cu privire la proprietățile materiei. Fizica a dovedit că materia aflată la îndemâna simțurilor este energie. Odată cu aceasta, s-a produs o adevărată revoluție în cunoaștere, care a diminuat convingerile și reperele culese din lume prin intermediul simțurilor...

Extras din manual
Materia, sufletul omului și energiile necreate
Totuși, această descoperire extraordinară potrivit căreia și trupul nostru, și toate cele receptate de simțurile noastre sunt alcătuiri energetice nu lămurește și taina subiectului uman. Chiar dacă descoperă prin aceasta că posedă un trup material ce este constituit din energie, omul nu poate găsi în ea răspunsul deplin la taina adâncului său și sfârșitul căutărilor sale.
Mecanica cuantică a dovedit că lucrurile materiale, care par a avea consistență și întindere, sunt alcătuite din mici constituenți, ce nu se arată a fi doar asemenea granulelor minuscule de materie. În anumite situații, acești constituenți se comportă ca și cum ar fi unde. De exemplu, teoria, care s-a dovedit în nenumărate rânduri că este corectă, afirmă că până ce aceștia sunt supuși unei măsurători, ei trebuie să fie considerați mai degrabă ca fiind răspândiți într-o regiune, decât situați într-un anumit loc... Pe de altă parte, celebra teorie a relativității restrânse descoperită de Einstein la începutul secolului XX dezvăluie o relație de echivalență neașteptată între materie și energie, radioactivitatea, dar și procesele pe baza cărora o centrală nucleară produce energie dovedesc astăzi acest fapt: materia este convertibilă în energie, dovedind o constituție surprinzătoare a ei. Este adevărat că, în realitate, convertirea totală a materiei în energie este întâlnită doar la nivelul lumii cuantice. Soarele, de exemplu, în miezul căruia se petrec reacții nucleare violente, nu poate extrage întreaga energie depozitată în materie! Prin reacțiile nucleare din miezul său fierbinte, dintr-o sută de grame de material, abia dacă este valorificat abia 1% în energie. Totuși, relația de echivalență ne arată că în 100 de grame de materie sunt ascunse 3 miliarde de kilovați-oră de electricitate!
Structura atomilor care alcătuiesc lucrurile ce ne înconjoară arată că ceea ce noi considerăm a fi consistent este în realitate mai mult vid decât substanță. Sondând structura materiei până la scări de ordinul 10-9 din 10-9 dintr-un metru, fizicienii au arătat că tot ce s-a întâlnit până acum constă într-o combinație de particule. Însă, materialitatea obiectelor nu rezidă în aceste granule; ele nu conțin substanța cu care s-au deprins simțurile noastre. 99,99% din masa unui atom este conținută în nucleul său, care este de 100.000 de ori mai mic. Aceasta înseamnă că întreaga „materialitate” pe care noi o acordăm obiectelor constituite din atomi stă ascunsă de fapt în ceva mult mai mic. Atomii sunt mai degrabă goi, materia existentă în ei fiind concentrată într-un nucleu care abia ocupă 10-18 din întreg volumul său! Dar și neutronii și protonii ce alcătuiesc nucleul au mult mai multă masă decât quarcii care îi compun: 90% din masa lor vine din energia de mișcare a quarcilor din interiorii. Agitația quarcilor dă mai degrabă masa nucleelor din atomi decât substanța ca atare! Și așa ajungem din nou la ceea ce s-a spus în repetate rânduri: materialitatea, întinderea și consistența lucrurilor din lumea sensibilă este o aparență. Lumea este o alcătuire de energie.
Reprezentările noastre sunt amendate de datele fizicii recente pentru că pe de o parte, faptul că materia nu este decât energie se întrevede, teologic, în începutul creației, căci totul a început când Dumnezeu a zis: „Să fie Lumină!” Cuvântul lui Dumnezeu, prin care El a poruncit și s-au zidit toate, este energetic. Pe de altă parte, Sf. Grigorie Palama observă că, în mod virtual, în această lumină primordială de la începutul creației sunt cuprinse cosmosul, pământul și toate celelalte. Părintele Stăniloae subliniază chiar că, în acest fel, Sfântul Grigore Palama pare a insinua că în lumina sau energia aceea de la început își avea subzistența sau originea întreaga lume creată. Relevant este și faptul că Sf. Grigore de Nyssa subliniază că tot ceea ce este materie în lumea creată s-a născut prin lucrarea energiilor necreate în cele create dintru început. Firea spirituală este cea care dă viață forțelor spirituale și „întâlnirea acestora produce materia”. Acestea arată, într-un fel, că și teologia întrevede, în tot ceea ce este creat, un fel de substrat energetic.
Fizica dă explicații și pentru energiile necreate. S-ar putea spune, deci, că fizica ne invită să depășim reperele simțurilor și logica simplă. Mai mult chiar, din perspectivă teologică, și simțurile, logica și toate instrumentele rațiunii nu trebuie abandonate, ci deschise spre ceea ce nu poate fi înțeles prin ele. Părintele Stăniloae observă că posibilitatea aceasta a spiritualizării simțurilor și rațiunii noastre este dată tocmai în faptul că „toată realitatea văzută e, în fond, o raționalitate dinamică plasticizată”, în raport cu care omul descoperă puterile pe care le are și felul în care le poate folosi în raporturile sale cu lumea. Până la urmă, așa cum observă și părintele Stăniloae, faptul că fizica ne descoperă că materia însăși este o țesătură energetică poate arată, dintr-o perspectivă teologică, faptul că ea este făcută să primească lucrarea energiilor necreate.
Așa cum s-a spus, faptul că lucrurile sensibile și toate cele din lume sunt în ultimă instanță diverse forme de energie forțează rațiunea - care le pătrunde și le cunoaște - dar forțează și simțurile, care le sesizează, la smerenie: căci în lumea fizică se petrec lucruri pe care nu le putem percepe și nici nu le putem înțelege deplin. Nici simțurile, și nici judecățile logice nu sunt reperele ultime privind lumea fizică în care trăim. Există și alte înțelesuri ale celor existente în creație, care depășesc simțurile și logica și la care nu putem ajunge prin acelea.
 Trupul omului este legat de întreg cosmosul. Este adevărat că, prin dovedirea substratului energetic al materiei, fizica face un pas înspre dezvăluirea omului ca ființă spirituală. Materia ca energie ne apropie într-un fel ideea că și trupul nostru are o constituție energetică, ajutându-ne să înțelegem mai bine cum dispozițiile și mișcările sufletului (spiritual) influențează starea trupului.
Mai mult, făcând acest pas dinspre materia lumii sensibile spre energia ascunsă, „dedesubtul“ ei, științele arată, într-un fel, că toate făpturile lumii create au trupuri înrudite între ele, prin constituenții din care sunt făcute. Dar și teologic aceasta se vede în faptul că toate plantele, vietățile și trupul omului au fost făcute din pământul primordial. Însă faptul că toți acești constituenți care alcătuiesc lucrurile sensibile, viețuitoarele și trupul omului au o constituție duală și sunt, în ultimă instanță energie, arată că întreaga lume are capacitatea de a fi pătrunsă de lucrarea sfințitoare a lui Dumnezeu. Astfel s-ar putea spune că trupul material al omului îl arată pe el ca microcosmos, adunând întreaga materie a lumii sensibile.  
Mai mult chiar, inseparabilitatea cuantică sugerează chiar mai mult o legătură tainică între trupul nostru și întregul univers. Mecanica cuantică a mai produs un rezultat surprinzător. Este vorba despre nonseparabilitate sau nonlocalitate. În lumea cuantică s-a dovedit că două particule care au fost legate între ele păstrează un fel de legătură între ele. La nivelul experienței directe, nici o acțiune nu se poate transmite cu viteze mai mari decât cea a luminii. În lumea cuantică, particulele care inițial au fost legate între ele păstrează semnele legăturilor lor și se manifestă ca atare, în orice situație în care se intervine asupra lor! Acțiunea exercitată asupra uneia dintre ele se transmite, într-un fel, și celeilalte, însă instantaneu, indiferent la ce distanță se află aceea.
Faptul nonlocalității, verificat deja experimental, valabil în lumea cuantică, ar putea dezvălui cum, într-un fel, omul este mai mult decât cel în trupul căruia se adună, simbolic, materia lumii terestre. Þinând seama de faptul că la începutul lumii materia și energia cunoscute astăzi au fost una, omul se dezvăluie a fi într-un fel strâns legat de întreg universul, prin aceea că constituenții din care este alcătuit trupul lui păstrează această amprentă a unității lumii și sunt legați tainic de întreaga materie existentă în univers.
P.S.
Manualul se poate comanda prin mail: reiki@hypercomm.ro sau de pe site-ul Editurii 3D, prețul unui exemplar fiind de 15 lei în cazul în care volumul este cumpărat în avans tipăririi sau ulterior tipăririi, la valoarea de 30 de lei (6 lei taxele poștale în cazul plății ramburs, 2lei dacă plata se face în cont). (Patricia C.)

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 14:16:06 Ora standard a Europei de Est