Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un nou început de școală pentru copiii Centrului de Zi D.A.S. Oradea

Prima zi de școală rămâne mereu un moment plin de emoții

Un nou început de școală pentru copiii Centrului de Zi D.A.S. Oradea

Prima zi de școală rămâne mereu un moment plin de emoții pentru copii, părinți și profesori. Din păcate, pentru mulți dintre copii, lipsa resurselor face ca începutul de drum să fie mai greu și chiar să îi expună riscului de abandon școlar.

La Centrul de Zi de pe Calea Clujului pentru copiii proveniți din comunități marginalizate din municipiul Oradea, cei 60 de copii beneficiari ai serviciilor Centrului de Zi au fost întâmpinați de Anca Grama alături de colegii de la centru, cu o surpriză: pe fiecare băncuță îi așteptau ghiozdane, penare, stilouri și rechizite. Acțiunea face parte din programul socio-educativ „Școala pentru toți", prin care D.A.S. Oradea își propune să diminueze riscul de abandon școlar și să prevină excluderea socială. Centrul realizat prin fonduri europene își dovedește încă o dată utilitatea, oferind un loc în care copiii primesc resursele și încurajările de care au nevoie.
Prima zi de școală este despre încredere și speranță, dar mai ales despre a simți că ai pe cineva alături. Copiii merită să intre în noul an școlar cu încredere și cu șanse reale de a reuși. Direcția de Asistență Socială Oradea rămâne aproape de comunitate, oferind resursele necesare copiilor. Le dorim tuturor elevilor un an plin de reușite, iar cadrelor didactice, medicale și personalului auxiliar, succes și perseverență în a vedea roadele muncii lor! Îi apreciez și felicit în mod special pe colegii mei de la Centrul de Zi pentru tot ceea ce fac în sprijinul dezvoltării armonioase a copiilor!", a menționat Anca Grama, director executiv D.A.S. Oradea.
Mulțumim sponsorului Lotus Center SA pentru implicare și tuturor celor care au sprijinit această inițiativă.

Trimite email
duminică, 7 decembrie 2025 la 12:17:14 Ora standard a Europei de Est