Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2022
Naveta profesorilor să poată fi decontată și prin biletele de transport, nu numai pe bază de abonament – solicitarea sindicatelor către ministrul Educației
...................................
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) solicită ministrului Educației, Ligia Deca, să modifice Hotărârea de guvern nr. 569/2015 privind decontarea navetei profesorilor astfel încât sumele plătite de aceștia, ca sa ajungă la școală, să poată fi decontate și pe bază de bilete de transport, nu doar cu abonamente lunare, potrivit unei adrese obținute de EduPedu.ro joi seara.
Federația sindicală a profesorilor susține că ,,Am fost sesizați de către organizațiile sindicale afiliate că numeroși operatori de transport auto nu emit abonamente pe anumite distanțe, ceea ce conduce la imposibilitatea personalului didactic – care se deplasează la și de la locul de muncă cu autoturismul proprietate personală, cu respectarea art. 7 alin. (6) din Norme – de a beneficia de decontarea acestor cheltuieli“.

,,S-a ajuns în această situație deoarece, în lipsa abonamentelor pe ruta respectivă/rute similare, emise de operatorii de transport, nu se poate stabili care este cuantumul sumei pentru care se pot depune bonurile de achiziție a carburantului, în vederea decontării și, deci, nu se decontează aceste cheltuieli”, potrivit adresei FSLI.

Cu alte cuvinte, conform normelor în vigoare, dacă pe ruta pe care profesorul vine și pleacă de la școală cu mașina personală, transportatorii publici nu emit abonamente, atunci profesorului nu i se pot deconta banii pe benzină/ motorină, pentru că nu se știe cât ar costa un abonament la autobuz pe distanța pe care o parcurge...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
1 noiembrie 2022

14 ani de digitalizare a educației în România
Unde suntem, ce e de făcut? (P)

Digitalizarea înseamnă, pentru profesorii și managerii școlilor, deschiderea de a învăța, de a accepta lucrurile noi și de a integra tehnologia în educație. Iar asta le poate aduce tuturor beneficii reale. Pentru noi, totul a început în 2008, în Iași. Adservio iniția la Liceul ,,Vasile Alecsandri” un proiect de digitalizare care anunța o mare transformare în educația din România. Deși tehnologia era revoluționară pentru țara noastră și nu numai, lucrurile au mers greu. Poate tocmai pentru că noutatea era prea mare.
Cu toate că beneficiile erau substanțiale în privința ușurării lucrului profesorilor, a debirocratizării, nouă ani mai târziu, doar 35 de școli adoptaseră digitalizarea. Abia pandemia a adus o schimbare serioasă. De voie, de nevoie, multe unități de învățământ au căutat în grabă o soluție digitală și lucrurile au avansat.
Cu toate acestea, în prezent, doar 10-15% din școlile românești au o soluție de digitalizare a activității lor, cu catalog electronic, statistici, rapoarte, comunicare integrată și celelalte instrumente avansate. De ce doar atât? Subfinanțare, neasumare a unei viziuni clare la nivel de minister, teamă de nou.

Accelerăm digitalizarea sau mai așteptăm?

România are șansa de a recupera mult din timpul pierdut. Prin promovarea intensivă, tot de către Adservio, a nevoii de digitalizare, Ministerul Educației a extins programul-pilot privind folosirea exclusivă a catalogului electronic. În consecință, 742 de școli elimină acum catalogul clasic, de carton...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 octombrie 2022
Programul Masa caldă
450 de școli ar putea organiza programul Masa caldă în acest an școlar, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență discutat astăzi (28 oct. 2022) în Guvern. Nu este acordat un buget suplimentar pentru 2022, ci doar pentru 2023 / Lista celor 350 de școli beneficiare încă nu este cunoscută.
………………………………
450 de școli ar putea să organizeze programul „Masa cadă” în anul școlar 2022-2023, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență, proiect aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Până acum, a fost publicată în Monitorul Oficial doar lista celor 300 de școli și grădinițe beneficiare, deși autoritățile au anunțat de ceva vreme că vor fi incluse în program încă 50 de școli pe lângă cele 300. Proiectul citat modifică Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 105/2022.
„(1) În anul şcolar 2022 – 2023, pe perioada desfăşurării cursurilor, preşcolarilor şi elevilor din 450 de unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, denumite în continuare unităţi-pilot, li se acordă, zilnic, cu titlu gratuit, un suport alimentar constând într-o masă caldă sau într-un pachet alimentar, în cazul în care masa caldă nu poate fi asigurată, în limita unei valori zilnice de 15 lei/beneficiar, inclusiv taxa pe valoarea adăugată”, prevede proiectul menționat anterior.
În descrierea situației actuale se arată că „deoarece sumele aprobate în anul 2022 pot asigura suportul alimentar pentru încă 100 de unități de învățământ preuniversitar, ceea ce ar corespunde unei măsuri suplimentare de sprijin pentru preșcolarii și elevii aflați în situația riscului de abandon școlar, este necesară majorarea numărului de unități de învățământ beneficiare de la 350 la 450 de unități”.

Dublă sărbătoare în municipiul de pe Barcău

Manifestări de suflet

Dublă sărbătoare în municipiul de pe Barcău

Joi, 17 mai, Marghita s-a aflat în sărbătoare.
Locuitorii municipiului de pe Barcău au prăznuit Ziua Înălțării Domnului. După serviciile religioase, credincioșii de la bisericile din oraș s-au reunit în parcul central. Aici, în organizarea Primăriei și a Consiliului local, a fost sărbătorită Ziua eroilor. Au fost depuse coroane de flori. La ceremonie au luat cuvântul primarul orașului - dl. Pocsalyi Zoltan, viceprimarul localității - dl. Talpoș Dorel și prof. Demeter Gheorghe - președintele Asociației Cultul Eroilor. Un grup de elevi ne-a încântat cu un moment artistic.

După festivitate, reprezentanți ai instituțiilor din oraș  (ai școlilor, cultelor, Casei de cultură, Bibliotecii orășenești) și ai unităților economice importante au participat la o altă manifestare de suflet: prezentarea Monografiei orașului Marghita.
Lucrarea a fost tipărită de Editura "Primus" din Oradea, având ca autori un grup de profesori de la școlile din municipiu. Coordonatorul lucrării este profesorul pensionar Nicolae Gal, din Oradea.
Monografia s-a materializat grație strădaniei profesorilor Moise Ilieș și Aurel Nandra, cei care s-au implicat în mod deosebit în demersurile necesare unei astfel de apariții: obținerea fondurilor necesare tipăririi, culegerea materialului, corectura, macheta lucrării etc. Ceilalți autori sunt prof. Pușcaș Ovidiu, prof. Maghiar Mihai și înv. pens. Birta Patriciu.
Manifestarea ocazionată de lansarea Monografiei a avut loc la Centrul Universitar "Vasile Goldiș" – Marghita, fiind moderată de prof. Moise Ilieș, directorul Grupului Școlar Agricol „Horea”.
Au luat cuvântul primarul orașului, prof. Nandra Aurel și conf.dr. Sorin Șipos - profesor la Facultatea de Istorie a Universității din Oradea, care, în prezentarea lucrării, a remarcat demersul autorilor în realizarea unei lucrări științifice, dar și importanța acesteia pentru locuitorii Marghitei, și nu numai.
Evenimentul s-a încheiat cu o recepție la sala de protocol a Centrului Academic "Vasile Goldiș” Marghita.
(Csaba V.)

Trimite email

joi, 1 decembrie 2022