Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Dăruim cu bucurie” – proiect caritabil de sprijin comunitar

La Grădinița 53 din Oradea

„Dăruim cu bucurie” – proiect caritabil de sprijin comunitar

În cadrul proiectului „Dăruim cu bucurie", Grădinița cu Program Prelungit Nr. 53 a organizat cea de-a doua ediție a concertului caritabil de colinde, eveniment cu valențe educaționale și sociale, destinat sprijinirii familiilor aflate în situații de vulnerabilitate.

Activitatea s-a desfășurat în parteneriat cu Direcția de Asistență Socială Oradea, reflectând cooperarea instituțională în domeniul incluziunii sociale. Parteneriatul dintre cele două instituții, aflat în desfășurare de cinci ani, a cunoscut, începând cu anul 2024, o nouă etapă de dezvoltare, materializată prin valorificarea implicării și a efortului părinților din comunitate în scopul susținerii persoanelor defavorizate.
Prima ediție a concertului caritabil a avut un impact semnificativ, concretizat în sprijinirea a zece familii atât în perioada sărbătorilor de iarnă, cât și în cea a sărbătorilor pascale. Totodată, unsprezece copii au beneficiat de ghiozdane complet echipate, facilitând integrarea lor în procesul educațional la începutul anului școlar.
Cea de-a doua ediție a evenimentului din decembrie 2025, a confirmat eficiența demersului comunitar și importanța solidarității sociale în generarea unui impact real și sustenabil. Prin contribuțiile realizate în cadrul concertului, familiile aflate în dificultate au primit sprijin material și susținere morală.
Proiectul  caritabil „Dăruim cu bucurie" se conturează astfel ca un exemplu relevant de responsabilitate socială și bună practică instituțională, evidențiind rolul educației, al parteneriatului interinstituțional și al implicării comunitare în promovarea coeziunii sociale și a sprijinului pentru persoanele vulnerabile.
Coordonator proiect,
Prof. Drăgoi Georgiana

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 12:07:15 Ora standard a Europei de Est