Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 februarie 2021
1.*BREAKING Calendarul de înscriere în clasa pregătitoare 2021 a fost pus în dezbatere: pe 15 martie încep înscrierile / Greșeală în metodologie, care spune că maximul este de 25 de elevi la clasă, deși legea prevede cel mult 22 elevi în învățământul primar
Ministerul Educației a pus, vineri, în dezbatere publică proiectul calendarului de înscriere a copiilor în învățământul primar, pentru anul școlar 2021-2022, precum și proiectul metodologiei de înscriere în învățământul primar pentru anul școlar viitor. Procedurile încep pe 10 martie, iar înscrierea începe pe 15 martie, cu evaluarea copiilor și emiterea recomandării de înscriere la școală. Proiectul de metodologie are o greșeală: stipulează că maximul de elevi la clasă este de 25 de elevi, deși legea educației prevede din august 2020 că sunt cel mult 22 elevi la clasă în învățământul primar.
Proiectul de metodologie prevede că înscrierea în clasa pregătitoare nu este condiționată de frecventarea grupei mari de grădiniță. Precizarea vine în contextul în care anul acesta școlar este primul în care grupa mare a devenit obligatorie, în România.
O noutate legată de obligativitatea grupei mari de grădiniță intervine, însă, atunci când este vorba despre înscrierea la clasa pregătitoare a copiilor care fac 6 ani după 1 septembrie 2021. Concret, vor fi evaluați psihosomatic doar copiii care împlinesc 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv și care NU au frecventat grădinița sau care s-au întors din străinătate. Ceilalți, vor intra la școală pe baza unei recomandări primite de la grădiniță.
Ce spune metodologia: Părinții/ tutorii legal instituiți/ reprezentanții legali, ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani până la data de 31 august 2021 inclusiv, au obligația de a înscrie copiii în învățământul primar în clasa pregătitoare. Procesul de înscriere în învățământul primar nu este condiționat de frecventarea grupei mari a învățământului preșcolar. De asemenea, și părinții ai căror copii împlinesc vârsta de 6 ani în perioada 1 septembrie – 31 decembrie 2021 inclusiv, pot să își înscrie copiii în învățământul primar, în clasa pregătitoare, dacă nivelul lor de dezvoltare este corespunzător.

2.*Redeschiderea unităților de învățământ este o ,,nebuloasă”, acuză Alianța studenților, care semnalează probleme birocratice și operaționale privind întoarcerea la școală / Măsurile propuse pentru studenți
Redeschiderea unităților de învățământ începând cu 8 februarie este descrisă de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (A.N.O.S.R.), într-un comunicat transmis alături de Consiliul Național al Elevilor (C.N.E.), drept o ,,nebuloasă” care, spun organizațiile, persistă și în condițiile ordinului publicat vineri de Ministerul Educației și Ministerul Sănătății.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 februarie 2021
1.* Şcolile gimnaziale s-au redeschis astăzi în toată Grecia, alături de liceele din regiunile mai puţin afectate de pandemia de coronavirus, după o pauză de două luni şi jumătate pe durata căreia aceste unităţi de învăţământ au rămas închise. Totodată, Grecia a început luni pregătirile pentru al treilea val al pandemiei, în contextul în care Ministerul Sănătăţii se teme de o posibilă creştere a noilor cazuri de infectare cu SARS-CoV-2, transmite Agerpres.
„Prioritatea noastră este redeschiderea şcolilor, adoptând în continuare măsurile necesare pentru siguranţa voastră şi pentru sănătatea publică”, a declarat luni în faţa elevilor şi profesorilor eleni ministrul grec al Educaţiei, Niki Kerameus, care a vizitat o şcoală gimnazială de la marginea Atenei.

2.* Sunt prea puține cabinete și cadre medicale în școli, stocurile de măști trebuie verificate, sute de unități de învățământ nu au autorizație sanitară, avertizează Consiliul Elevilor, înaintea deciziei privind reluarea școlii
Capacitatea cabinetelor școlare de a realiza teste rapide este semnificativ scăzută, iar multe dintre cadrele medicale școlare, și așa puține sunt în acest moment detașate către alte instituții, arată Consiliul Național al Elevilor într-o poziție publicată înaintea deciziei ministerelor Educației și al Sănătății cu privire la modul în care va începe al doilea semestru, posibil în format fizic. Organizația mai apreciază că milioanele de măști anunțate de ministrul Cîmpeanu ca fiind disponibile în școli trebuie verificate pentru conformitate, având în vedere incidentele cu alte stocuri comercializate.

3.* Rectorul SNSPA Remus Pricopie, considerații despre ministrul Sănătății Vlad Voiculescu: Ușurința partidelor de a promova la ministere oameni fără pregătire în domeniu și fără experiență în gestionarea sistemelor mari este “cât se poate de periculoasă”
Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) a emis, luni, un comunicat în care sunt citate considerațiile rectorului acestei instituții, Remus Pricopie, prezentat și în calitate de fost ministru al Educației și Cercetării, despre nevoia de competență profesională în poziții de conducere ministerială. Singurul exemplu folosit în comunicat este cel al ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, despre care rectorul arată că nu este medic, în condițiile în care promovarea în funcții ministeriale a unor oameni fără pregătire în domeniul acoperit ar fi “cât se poate de periculoasă”.

4.* VIDEO Cîmpeanu: În Europa doar trei țări nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare – Germania, Danemarca și Portugalia / Ne concentrăm atenția pentru pregătirea școlilor în eventualitatea unei decizii favorabile mâine (astăzi – n.n.)
Doar trei state din cele 27 ale Uniunii Europene nu au deschise cel puțin grădinițele și școlile primare sau nu au luat încă o decizie pentru deschiderea lor, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a mai spus că se fac pregătiri pentru deschiderea școlilor în eventualitatea unei decizii de reluare fizică a cursurilor în clase.
,,La acest moment (luni, 1 februarie 2021 – n.n.) pot să vă spun că interesul major pentru deschiderea școlilor cu prezență fizică se păstrează”.

Patru proiecte finanțate de Direcția Județeană pentru Tineret Bihor

În urma concursului local de proiecte din august 2009

Patru proiecte finanțate de Direcția Județeană pentru Tineret Bihor

În urma concursului local de proiecte din august 2009, Direcția Județeană pentru Tineret Bihor a acceptat spre finanțare patru proiecte ale structurilor asociative de tineret din județ.

Micii voluntari de astăzi ai comunei Roșia, marii apărători de mâine ai mediului înconjurător, proiect organizat de Asociația Roșia Bihoreană, una din puținele asociații de tineret nou înființate în mediul rural și având ca partener Primăria din Roșia. Proiectul are ca scop implicarea activă a 100 de tineri din comună în acțiuni de informare pe probleme de mediu și de igienizare a zonei și urmează să se  desfășoare în perioada 1.10-1.12.09, la Roșia (județul Bihor). Activitățile principale ale proiectului constau în patru activități de igienizare a zonelor Moara-Cheile Albioarei, Cheile Albioarei-Damiș, Lazuri de Beiuș și Ponița, elaborare și distribuire de pliante informative pentru tinerii din zonă, precum și o seara de vizionare de filme despre mediu. Ca rezultate ale proiectului putem aminti 100 de tineri implicați în acțiuni de igienizare a comunei, patru zone igienizate, 150 de tineri informați, 500 de autocolante de sensibilizare concepute, tipărite și distribuite.
Universitatea Liberă de Vară pentru consiliile de elevi, proiect al Consiliului Asociațiilor Liceenilor Maghiari ce se desfășoară în perioada 1.09-26.09.09 la Bratca și Oradea, printre obiectivele acestuia numărându-se identificarea problemelor cu care se confruntă consiliile de elevi și elaborarea priorităților pentru anul 2009/2010, precum și dezvoltarea capacității de comunicare și reprezentare a intereselor de către membrii consiliilor de elevi. Participanții sunt 80 de elevi din toată țara, printre rezultate putând aminti elaborarea a 30 de planuri de acțiune pentru consiliile de elevi, 80 de elevi instruiți pe domenii specifice și cinci parteneriate încheiate între consiliile de elevi
Educație antreprenorială, proiect depus de către AIESEC Oradea, care-și propune dezvoltarea abilităților antreprenoriale și personale ale unui număr de 45 de studenți orădeni. Acest proiect urmează să se desfășoare între 1.10-27.11.09 în Oradea și în localitatea Leșu, județul Bihor. Domeniile în care se va face instruirea sunt managementul timpului, leader ship, comunicare, gestionarea resurselor și autoevaluare. Ca și rezultate putem menționa crearea unei platforme virtuale de comunicare între participanții la seminar și nu numai sub forma unui grup yahoo pentru schimbul de cunoștințe.   
Tabără - atelier pentru studenții din Oradea - ediția a VII-a. Problemele minorităților din perspectiva studenților, proiect organizat de Uniunea Studenților Maghiari din Bihor în perioada 5-8.11.09 la  Roșia, în județul Bihor. Printre obiectivele proiectului se numără sprijinirea integrării studenților în viața comunității locale, atragerea acestora în asociație și stimularea dezbaterilor privind problemele minorităților.
Aceste proiecte se înscriu în prioritățile MTS privind dezvoltarea și diversificarea activităților privind implicarea tinerilor în viața comunității, dezvoltarea și diversificarea ofertei educaționale nonformale pentru tineri, sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat.
(Bogdan Hossu, director D.J.T. Bihor)

Trimite email

luni, 1 martie 2021

Poza zilei

Felicitări de 1 Martie!

Bucurii și felicitări de 1 Martie!
Artiștii... tot artiști, indiferent de situație!