Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Patru proiecte finanțate de Direcția Județeană pentru Tineret Bihor

În urma concursului local de proiecte din august 2009

Patru proiecte finanțate de Direcția Județeană pentru Tineret Bihor

În urma concursului local de proiecte din august 2009, Direcția Județeană pentru Tineret Bihor a acceptat spre finanțare patru proiecte ale structurilor asociative de tineret din județ.

Micii voluntari de astăzi ai comunei Roșia, marii apărători de mâine ai mediului înconjurător, proiect organizat de Asociația Roșia Bihoreană, una din puținele asociații de tineret nou înființate în mediul rural și având ca partener Primăria din Roșia. Proiectul are ca scop implicarea activă a 100 de tineri din comună în acțiuni de informare pe probleme de mediu și de igienizare a zonei și urmează să se  desfășoare în perioada 1.10-1.12.09, la Roșia (județul Bihor). Activitățile principale ale proiectului constau în patru activități de igienizare a zonelor Moara-Cheile Albioarei, Cheile Albioarei-Damiș, Lazuri de Beiuș și Ponița, elaborare și distribuire de pliante informative pentru tinerii din zonă, precum și o seara de vizionare de filme despre mediu. Ca rezultate ale proiectului putem aminti 100 de tineri implicați în acțiuni de igienizare a comunei, patru zone igienizate, 150 de tineri informați, 500 de autocolante de sensibilizare concepute, tipărite și distribuite.
Universitatea Liberă de Vară pentru consiliile de elevi, proiect al Consiliului Asociațiilor Liceenilor Maghiari ce se desfășoară în perioada 1.09-26.09.09 la Bratca și Oradea, printre obiectivele acestuia numărându-se identificarea problemelor cu care se confruntă consiliile de elevi și elaborarea priorităților pentru anul 2009/2010, precum și dezvoltarea capacității de comunicare și reprezentare a intereselor de către membrii consiliilor de elevi. Participanții sunt 80 de elevi din toată țara, printre rezultate putând aminti elaborarea a 30 de planuri de acțiune pentru consiliile de elevi, 80 de elevi instruiți pe domenii specifice și cinci parteneriate încheiate între consiliile de elevi
Educație antreprenorială, proiect depus de către AIESEC Oradea, care-și propune dezvoltarea abilităților antreprenoriale și personale ale unui număr de 45 de studenți orădeni. Acest proiect urmează să se desfășoare între 1.10-27.11.09 în Oradea și în localitatea Leșu, județul Bihor. Domeniile în care se va face instruirea sunt managementul timpului, leader ship, comunicare, gestionarea resurselor și autoevaluare. Ca și rezultate putem menționa crearea unei platforme virtuale de comunicare între participanții la seminar și nu numai sub forma unui grup yahoo pentru schimbul de cunoștințe.   
Tabără - atelier pentru studenții din Oradea - ediția a VII-a. Problemele minorităților din perspectiva studenților, proiect organizat de Uniunea Studenților Maghiari din Bihor în perioada 5-8.11.09 la  Roșia, în județul Bihor. Printre obiectivele proiectului se numără sprijinirea integrării studenților în viața comunității locale, atragerea acestora în asociație și stimularea dezbaterilor privind problemele minorităților.
Aceste proiecte se înscriu în prioritățile MTS privind dezvoltarea și diversificarea activităților privind implicarea tinerilor în viața comunității, dezvoltarea și diversificarea ofertei educaționale nonformale pentru tineri, sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat.
(Bogdan Hossu, director D.J.T. Bihor)

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 22:59:30 Ora standard a Europei de Est