Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Patru proiecte finanțate de Direcția Județeană pentru Tineret Bihor

În urma concursului local de proiecte din august 2009

Patru proiecte finanțate de Direcția Județeană pentru Tineret Bihor

În urma concursului local de proiecte din august 2009, Direcția Județeană pentru Tineret Bihor a acceptat spre finanțare patru proiecte ale structurilor asociative de tineret din județ.

Micii voluntari de astăzi ai comunei Roșia, marii apărători de mâine ai mediului înconjurător, proiect organizat de Asociația Roșia Bihoreană, una din puținele asociații de tineret nou înființate în mediul rural și având ca partener Primăria din Roșia. Proiectul are ca scop implicarea activă a 100 de tineri din comună în acțiuni de informare pe probleme de mediu și de igienizare a zonei și urmează să se  desfășoare în perioada 1.10-1.12.09, la Roșia (județul Bihor). Activitățile principale ale proiectului constau în patru activități de igienizare a zonelor Moara-Cheile Albioarei, Cheile Albioarei-Damiș, Lazuri de Beiuș și Ponița, elaborare și distribuire de pliante informative pentru tinerii din zonă, precum și o seara de vizionare de filme despre mediu. Ca rezultate ale proiectului putem aminti 100 de tineri implicați în acțiuni de igienizare a comunei, patru zone igienizate, 150 de tineri informați, 500 de autocolante de sensibilizare concepute, tipărite și distribuite.
Universitatea Liberă de Vară pentru consiliile de elevi, proiect al Consiliului Asociațiilor Liceenilor Maghiari ce se desfășoară în perioada 1.09-26.09.09 la Bratca și Oradea, printre obiectivele acestuia numărându-se identificarea problemelor cu care se confruntă consiliile de elevi și elaborarea priorităților pentru anul 2009/2010, precum și dezvoltarea capacității de comunicare și reprezentare a intereselor de către membrii consiliilor de elevi. Participanții sunt 80 de elevi din toată țara, printre rezultate putând aminti elaborarea a 30 de planuri de acțiune pentru consiliile de elevi, 80 de elevi instruiți pe domenii specifice și cinci parteneriate încheiate între consiliile de elevi
Educație antreprenorială, proiect depus de către AIESEC Oradea, care-și propune dezvoltarea abilităților antreprenoriale și personale ale unui număr de 45 de studenți orădeni. Acest proiect urmează să se desfășoare între 1.10-27.11.09 în Oradea și în localitatea Leșu, județul Bihor. Domeniile în care se va face instruirea sunt managementul timpului, leader ship, comunicare, gestionarea resurselor și autoevaluare. Ca și rezultate putem menționa crearea unei platforme virtuale de comunicare între participanții la seminar și nu numai sub forma unui grup yahoo pentru schimbul de cunoștințe.   
Tabără - atelier pentru studenții din Oradea - ediția a VII-a. Problemele minorităților din perspectiva studenților, proiect organizat de Uniunea Studenților Maghiari din Bihor în perioada 5-8.11.09 la  Roșia, în județul Bihor. Printre obiectivele proiectului se numără sprijinirea integrării studenților în viața comunității locale, atragerea acestora în asociație și stimularea dezbaterilor privind problemele minorităților.
Aceste proiecte se înscriu în prioritățile MTS privind dezvoltarea și diversificarea activităților privind implicarea tinerilor în viața comunității, dezvoltarea și diversificarea ofertei educaționale nonformale pentru tineri, sprijinirea de acțiuni specifice de voluntariat.
(Bogdan Hossu, director D.J.T. Bihor)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:46:23 Ora de vară a Europei de Est