Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sub stelele Europei

Bihoreni și sălăjeni

Sub stelele Europei

În martie 2008, prof. Camelia Bocor, înv. Adriana Puie și prof. Septimia Cosma, împreună cu elevii din clasele gimnaziale ale Școlii cu clasele I-VIII Mierlău, clasa a II-a D de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” (actualmente Colegiul Național „Iosif Vulcan”) din Oradea și cu cei din clasele liceale ale Grupului Școlar „Mihai Viteazul” din Zalău (județul Sălaj), au pus de un parteneriat educațional, un proiect interjudețean, intitulat „Sub stelele Europei”.

 Proiect ce se vrea un mijloc de socializare a copiilor proveniți din medii culturale diferite, cu valori, obiceiuri și tradiții specifice, un mod de cunoaștere, de conlucrare și de împărtășire a normelor și valorilor culturale ale fiecărei părți implicate. Proiectul a prins contur în urma dorinței de a ne plimba virtual prin fiecare țară europeană, spre a-i cunoaște geografia, locurile din patrimoniul UNESCO, tradițiile (sărbători religioase, festivaluri, obiceiuri, dansuri populare tradiționale...), simbolurile și monumentele specifice.
Reuniunea de proiect de la Zalău
Vineri, 9 octombrie 2009, a avut loc reuniunea de proiect a celor trei parteneri, găzduită de Grupul Școlar „Mihai Viteazul” din Zalău. Copiii din Mierlău (însoțiți de prof. Camelia Bocor, Corina Georgiță și Simona Ienciu) și cei de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea (însoțiți de înv. Adriana Puie) au fost primiți cu multă căldură de gazde, în frunte cu doamna director, prof. Ioana Cornea, prof. Septimia Cosma și de elevii Grupului Școlar „Mihai Viteazul”. Gazdele le-au dăruit oaspeților oferta educațională a liceului, broșura „De ce să învățăm franceza în România?”, Agenda Europa 2009 - 2010, revista „Uniunea Europeană: locuri și oameni”, precum și numărul pilot al revistei școlii - „Mosaïque francophone”. După momentul de acomodare și protocol, s-a intrat în miezul problemei, fiind prezentate activitățile realizate până acum în cadrul proiectului: elaborarea unor materiale informative, înființarea unor puncte de informare europeană în unitățile școlare implicate, distribuirea materialelor informative, organizarea unui program artistic și a unui concurs în fiecare din cele trei școli („Ziua ta e și ziua mea - Ziua Europei”, de către înv. Adriana Puie și elevii orădeni, „Suntem cetățeni europeni”, la Gr. Șc. „M. Viteazul” din Zalău, sub conducerea dnei prof. Septimia Cosma și a concursului „1 Iunie - ziua oricărui copil european”, la Școala din Mierlău, inițiat de prof. Camelia Bocor). Totodată, au fost prezentate și produsele muncii: lucrările copiilor, fotografiile făcute în timpul activităților care au fost transmise între parteneri în format electronic, revista Școlii din Mierlău, intitulată „Phoenix”. Gazdele ne-au făcut cunoscut numărul pilot al revistei „Mosaïque francophone”, iar elevii sălăjeni le-au împărtășit partenerilor bihoreni din experiența lor europeană câștigată în cadrul proiectului Comenius „Să păstrăm vii amintirile” (având parteneri din Lituania, Portugalia, Slovacia, Polonia, Italia și Turcia).
În vizită la Grădina botanică din Jibou
Am făcut, apoi, o călătorie virtuală prin cele 27 de țări membre ale Uniunii Europene, ajutați de steluța europeană, am vizitat școala, dar și Grădina botanică „Vasile Fati” din Jibou (fondată în anul 1968 de către profesorul Vasile Fati), grădină care timp de doi ani a funcționat în cadrul liceului. Din 1970, Grădina botanică devine unitate de sine stătătoare, fidelă aceleiași nobile misiuni pentru care a fost creată, aceea de a fi bază didactică pentru învățământul biologic și instituție de educație pentru publicul vizitator în spiritul dragostei și respectului față de natură. Între anii 1974 - 1990, Grădina botanică a funcționat sub denumirea de Stațiunea Tinerilor Naturaliști, iar din 1990, devine componenta principală a Centrului de Cercetări Biologice din orașul Jibou.
Grădina botanică este organizată pe sectoare, fiecare sector grupând plantele dintr-un anumit punct de vedere (ornamental, fitogeografic, sistematic, dendrologic, complexul de sere, economic, plantele medicinale și sectorul gospodăresc).
Complexul acvaristic este situat în continuarea serelor botanice. Aici, am putut cunoaște fauna acvatică, formată din pești exotici și autohtoni de apă dulce și sărată. Sectorul dendrologic păstrează aspectul de pădure, având exemplare monumentale de arbori seculari din speciile de foioase și conifere. Sectorul zoologic este populat cu veverițe, căprioare, cerbi și porci mistreți...
Din discuțiile avute cu gazdele noastre (de la Centrul de Cercetări Biologice, Grădina botanică – director, Ioan Bodea), am înțeles că sunt deschiși colaborării cu noi, bihorenii, în derularea de proiecte și parteneriate educaționale care să faciliteze o cât mai bună cunoaștere de către elevi a frumuseților și bogățiilor naturale ale Grădinii botanice din Jibou.
Împreună, vom reuși mai mult!
Cugetul omului stă mereu în cumpănă, are nevoie de judecată, dorește puritatea și e nemulțumit când nu-și găsește împlinirea. Noi nădăjduim că vom reuși să ne împăcăm cugetul... dându-i și un suflet pur care să nu fie chinuit și mânjit de răutăți. Uniți, am putea da lumii o rază de speranță care să dezmorțească sufletele împietrite. Sufletele care se aseamănă se apropie parcă de la sine. Unii oameni pur și simplu trebuie să se întâlnească, simțind atracția, precum niște magneți umani. Astfel considerăm și noi, cei care am inițiat acest proiect, că trebuia să ne întâlnim, iar acum suntem bucuroși, fiind convinși că împreună putem înfăptui mai mult. (Camelia BOCOR & Adriana PUIE)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub stelele Europei.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:09:08 Ora de vară a Europei de Est