Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Din Biharia, în U.S.A., Suedia și ... Austria

Prof. Vad Marta, director cu AC(C)ES internațional

Din Biharia, în U.S.A., Suedia și ... Austria

Prof. Vad Marta, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Gáspár András” din Biharia, ne furnizează noi surprize plăcute.
Dacă în luna mai, a ajuns la 100 de kilometri distanță de Cercul Artic, în Suedia, povestindu-ne cum arată noaptea fără întuneric..., acum ne-a reținut atenția cu alte informații, în urma câștigării proiectului ACES (Academia școlilor din Europa Centrală), proiect de parteneriat internațional între două-trei școli din țări diferite.

În cadrul ACES, în perioada 28 septembrie - 2 octombrie 2009, Domnia sa a participat la întâlnirea coordonatorilor de proiecte (ACES), desfășurată la Salzburg (în Austria), care a reunit coordonatorii a 43 de proiecte din 105 școli din 15 țări din Europa (în total 250 de persoane, circa un profesor și un elev din fiecare școală, plus invitați). Întâlnirea s-a intitulat „Kick of Meeting” și s-a desfășurat în limba engleză, dar se pot folosi toate limbile, după cum a precizat interlocutorul nostru. Programul reuniunii a fost astfel conceput ca și partenerii direcți ai proiectelor să aibă timp de relaționare pentru a perfecta noi acțiuni comune, dar și ocazia de a cunoaște și pe ceilalți reprezentanți ai țării. Din România au fost prezenți reprezentanți din18 școli. În acest cadru organizat, doamna director, prof. Vad Marta, și eleva Roberta Sulea (din clasa a VII-a) s-au întâlnit cu partenerii lor de proiect de la Școala „Karacsony Sandor” din Debrețin (Ungaria). În afara activităților desfășurate în saloane, au fost planificate și ieșiri în oraș, cu vizitarea Casei memoriale a lui Mozart, a Domului și a fortăreței...
În etapa a doua a proiectului, vor avea loc reuniuni între partenerii proiectelor. Cei din Biharia urmează să le facă o vizită partenerilor din Debrețin. În cea de-a treia etapă, vor veni partenerii din Debrețin la Biharia. Etapa finală se va desfășura în Slovacia.
Muncă, voință și perseverență
Doamna director a ținut să sublinieze faptul că nu-ți trebuie pile, relații și cunoștințe pentru a ajunge să câștigi asemenea proiecte, ci doar muncă, implicare, voință, perseverență, să știi limba engleză și să accesezi site-ul www.aces.or.at , iar acest lucru îl poate face orice dascăl. Îmbucurător este faptul că de la o ediție la alta, se constată un progres, în sensul că tot mai mulți dascăli  pun osul la treabă. Dacă la prima ediție ACES (din anul școlar 2006 - 2007) au participat coordonatorii a 22 de proiecte (din 54 de școli și opt țări), după un an, la ediția a II-a, s-a ajuns la 32 de proiecte (din 84 de școli și 12 țări), iar acum, la a III-a ediție: la 43 de proiecte, din 105 școli și 15 țări.
Directorul Școlii din Biharia, dna prof. Vad Marta, vă îndeamnă să accesați www.aces.or.at , să vă faceți timp și curaj pentru a scrie și a câștiga proiecte. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Din Biharia, în U.S.A., Suedia și ... Austria.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 11:03:41 Ora de vară a Europei de Est