Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Bucătăreasa – prietena copiilor”

Joi, la Grădinița nr. 10 din Oradea

„Bucătăreasa – prietena copiilor”

Am mai scris nu o dată că în învățământul primar și preprimar (preșcolar), dar nu numai, se face risipă de imaginație și creativitate, copiii (dar și dascălii) fiind puși în situația de a găsi diferite soluții, prin variate căi și mijloace ...

Joi (22 octombrie 2009), inst. Lidia Petrica, noul director al Grădiniței nr. 36 din Oradea, ne-a invitat la o activitate de proiect, organizată la Grădinița nr. 10 - structura Grădiniței nr. 36. La ora 13.30, în sala de grupă nu mai erau copii. Locul lor la mese și pe scăunele a fost luat de educatoare, bucătari și administratori... de la grădinițele nr. 36 (10), 56 – „Lotus” și 44 (Adriana Toma, Camelia Galiș, Mariana Opriș; Elvira Vancea, Elena Nemeș, Gheorghina Laza, Florica Miheș; Lukacs Maria Daniela, Florentina Blândul, Cristina David, Lucreția Merțe; Dorina Copăceanu, Florentina Piț și Tatiana Balea), grădinițe partenere în cadrul proiectului „Bucătăreasa – prietena copiilor”. La prima reuniune de proiect, au mai fost invitați (și au și participat) dl Florin Negruțiu, inspector școlar, responsabil cu proiectele școlare, precum și Mariana Tabacu - medic școlar.
Întâlnirea de proiect a îmbrăcat haina unui joc interactiv, a unei competiții, în sensul că activitățile practice (gândite de doamna director, Lidia Petrica și coordonatorul de proiect, Elvira Vancea) s-au desfășurat pe echipe, cu „tabela de marcaj” la vedere. Bucătarii și administratorii celor trei grădinițe au fost puși în diferite situații – problemă (să recunoască felul mâncării după produsele și ingredientele folosite în rețetă, să pregătească cele mai gustoase și ecologice tartine). Și unii și alții au fost trași de limbă pentru a recunoaște cu ce probleme (lipsuri) se confruntă zi de zi în procurarea și producerea meniului.
Copiii Grădiniței nr. 10 au fost prezenți la activitate doar prin intermediul filmulețului („De vorbă cu toamna”) vizionat în deschiderea manifestării.
Vinerea - Ziua alimentației naturale
La întâlnirea cu pricina, s-a bătut monedă pe educația pentru sănătate a copiilor și pentru alimentația ecologică, pe bază de fructe și legume proaspete, și produse fără E-uri. La grupa de step by step de la Grădinița 10, ziua de vineri a fost decretată drept Ziua alimentației naturale, iar în acest sens copiii sunt îndemnați să mănânce multe fructe și legume proaspete și au fost învățați să-și pregătescă singuri o salată de fructe și legume. Pregătind pe loc tartine folosind cornurile („școlare”) și produsele naturale, bucătării s-au întrecut în a folosi cele mai grozave rețete pentru a aduna cât mai multe buline roșii în clasament. Rețetele au fost apoi date în vileag, ele urmând să fie comunicate și părinților copiilor. Doamna doctor a propus ca la următoarele reuniuni de proiect să fie invitate și cooptate și mămici, mai cu seamă că întâlnirea viitoare va avea ca temă „Prăjituri... ca la mama acasă” (fixată pentru jumătatea lunii ianuarie 2010, la Grădinița nr. 56 – „Lotus”).
Vorbind despre lipsuri și nevoi, bucătarii au subliniat sărăcia din dotare, vizavi de ceea ce le cer inspectorii O.P.C. cu ocazia verificărilor: robot de bucătărie multifuncțional, chiuveta bucătarului, ventilator, hotă și mai multe frigidere...
Dincolo de schimbul valoros de experiență între personalul didactic și nedidactic din cele trei grădinițe, proiectul urmărește să dea un imbold (și rețete) părinților în valorificarea cornurilor („școlare”) și promovarea alimentației naturale. (Ovidiu DAN) P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Bucătăreasa – prietena copiilor”.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 10:11:57 Ora de vară a Europei de Est