Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Investește în oameni!

Astăzi, la hotel „Continental” din Oradea - prezentare de proiect

Investește în oameni!

Astăzi, joi, 29 octombrie 2009, de la orele 14.00, la hotel „Continental” din Oradea, va avea loc conferința de lansare a proiectului „Formare profesională în domeniul securității în muncă pentru creșterea adaptabilității lucrătorilor și întreprinderilor din județul Bihor”, proiect derulat prin Fondul Social European POSDRU, Axa prioritară 3: Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor, domeniu major de intervenție 3.2: Formare profesională și sprijin pentru întreprinderi și angajați pentru promovarea adaptabilității.

Proiectul este inițiat de către Asociația pentru promovarea afacerilor în România, în parteneriat cu Fundația pentru sprijinirea întreprinzătorilor din județul Hajdu-Bihar.
Obiectivul general al proiectului
Formare profesională în domeniul securității și sănătății în muncă pentru creșterea adaptabilității lucrătorilor și întreprinderilor din județul Bihor,obiectivul general al proiectului îl constituie îmbunătățirea sistemului de asigurare a securității și sănătății în
muncă la nivelul întreprinderilor din județul Bihor pentru creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor, în conformitate cu reglementările naționale și europene din acest domeniu. Proiectul va contribui la crearea unui mediu de lucru mai sigur, la scăderea ratei accidentelor de muncă și a îmbolnăvirilor profesionale, la creșterea nivelului calității instructajului obligatoriu al angajaților, și astfel la maximizarea productivității lucrătorilor.
Obiectivul specific al proiectului este dezvoltarea resurselor umane din cadrul întreprinderilor din mediul urban și rural, participante în proiect, prin formarea profesională în domeniul securității și sănătății în muncă a 200 de lucrători și 100 de manageri din județul Bihor. În cadrul proiectul se va realiza formarea competențelor profesionale ale angajaților și managerilor întreprinderilor din domeniul construcției, industriei ușoare, respectiv al comerțului, prin furnizarea de trei tipuri de programe de formare profesioanlă: curs acreditat de prefecționare în domeniul securității și sănătății în muncă (inspector de protecția muncii), curs de managementul securității și sănătății în muncă, curs de perfecționare - coordonatori în materie de SSM în domeniul construcțiilor. Prin formarea de specialiști proprii în domeniul securității și sănătății în muncă, proiectul va ajuta la crearea sistemelor funcționale de asigurare a securității și sănătății în muncă la nivelul întreprinderilor vizate. Angajații participanți la cursurile de perfecționare acreditate vor primi o diplomă de absolvire, necesară pentru îndeplinirea unor sarcini din domeniul SSM, conform prevederilor legislative.
În cadrul proiectului se vor organiza 12 cursuri de formare profesională în cadrul a trei programe de formare profesională, în conformitate cu următoarele:
Modulul A: patru cursuri de perfecționare autorizate pentru ocupația de inspector protecția muncii, cod COR 241204, cu participarea a patru grupe de 25 de persoane, în total 100 de angajați din sectoarele țintă (industrie ușoară, comerț, construcții), 80 de ore de curs (în total 320 de ore de curs), cu implicarea a șase lectori (experți pe termen lung, membri ai echipei de implementare)
Modulul B: patru cursuri de managementul securității și sănătății în muncă, cu participarea a patru grupe de 25 de persoane, în total 100 de manageri din sectoarele țintă (industrie ușoară, comerț, construcții), 40 de ore de curs (în total 160 de ore de curs), cu implicarea a patru lectori (experți pe termen scurt, membri ai echipei de implementare)
Modulul C: patru cursuri de perfecționare autorizate pentru ocupația de coordinator în materie de sănătate și securitate în muncă (studii medii), cod COR 315219, cu participarea a patru grupe de 25 de persoane, în total 100 de angajați din industria de construcții, 60 de ore de curs (în total 240 de ore de curs), cu implicarea a șase lectori (experți pe termen lung, membri ai echipei de implementare)
Aceste rezultate vor conduce la îmbunătățirea competențelor angajaților participanți la cursurile de formare profesională, cerință stabilită prin legislația din domeniu pentru exercitarea ocupațiilor de inspector protecția muncii, respectiv coordonator în materie de SSM pentru șantierele mobile si temporare. În urma îmbunătățirii cunoștințelor și competențelor în domeniul SSM, managerii participanți vor fi capabili să implementeze sisteme funcționale de management al sănătății și securității în muncă. Datorită rezultatelor concrete ale activităților de informare și publicitate se va realiza promovarea adecvată a proiectului, informarea corespunzătoare a grupurilor țintă identificate și diseminarea rezultatelor proiectului în vederea creșterii efectului multiplicator. Rezultatele sunt în concordanță cu obiectivele proiectului, determinând în mod direct dezvoltarea resurselor umane în domeniul SSM din cadrul întreprinderilor din mediul urban și rural, participante în proiect, și creșterea adaptabilității lucrătorilor formați și a întreprinderilor reprezentate.
 Durata proiectului: 01.06.2009 - 31.05.2011; partener: Hajdú-Bihar Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány (Fundația pentru sprijinirea întreprinzătorilor din județul Hajdu - Bihar). Mellencsuk Beatrix

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 15:21:37 Ora de vară a Europei de Est