Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”

La Școala „Oltea Doamna” din Oradea

Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”

La Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, s-a desfășurat, vineri (30 octombrie 2009), o nouă activitate din cadrul proiectului cultural – artistic interjudețean „Cartea - prietena mea”, cu participarea partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII din Variaș (județul Timiș).

Proiectul a fost inițiat de Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (director, prof. Mircea Mitran, coordonator de proiect - inst. Romelia Ciarnău), în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Timiș, Casa Corpului Didactic Bihor, Primăria Oradea și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea și se derulează pe perioada a doi ani școlari (2008 - 2009, 2009 - 2010).
Lansarea proiectului a avut loc în 22 mai 2009, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, prilej cu care au fost organizate un medalion literar, intitulat „Mihai Eminescu – înger și lumină a poeziei românești”, o dramatizare - „D-l Goe”, după I.L. Caragiale și o expoziție – „Natura oglindită în operele marilor clasici” (cuprinzând portofolii și lucrări artistico – plastice).
Cea de-a doua activitate a fost organizată (și găzduită) de partenerii de proiect din județul Timiș, la Școala cu clasele I-VIII din Variaș, în 30 mai 2009, un festival etno-cultural, la care au participat și membrii echipei de proiect de la Școala „Oltea Doamna”, după cum ne-a declarat coordonatorul de proiect, inst. Romelia Ciarnău.
Următoarea activitate s-a desfășurat la Pădurea Neagră. Timp de trei zile (9 - 11 iunie 2009), au avut loc drumeții, activități sportive și de creație literară și plastică, expoziție cu lucrările artistico-plastice, spectacol și foc de tabără.
Vizitarea școlii, program artistic, remember, curs de formare
La reuniunea de proiect de vineri, de la Școala „Oltea Doamna”, a fost programat un curs de formare, cu tema „Impactul mass-media asupra copilului”, susținut de prof. drd Adelina Iacob.
După primirea oaspeților, dl director, Mircea Mitran, le-a prezentat școala. Au fost vizitate trei din cele patru corpuri de clădire, sala de sport și cele două corpuri unde funcționează clasele din ciclul primar.
În continuare, programul zilei a cuprins un program artistic, o rememorare a activităților desfășurate, vizitarea expoziției și cursul de formare.
Elevii clasei a II-a C (artiștii dnei înv. inst. Elena Pavel), în parteneriat cu artiști ai dnei înv. inst. Viorica Mitran și alți elevi din școală (o solistă vocală și un grup de chitariști) au prezentat un program artistic încântător, deschis cu imnul școlii. Într-o superbă zi de toamnă, artiștii au adus pe scenă toată frumusețea și bogăția anotimpului autumnal întruchipate de furnică, greiere, licurici și alte personaje pitorești, în dramatizarea „Greierele și furnica”, în dansul toamnei, un moment de dans de societate și un moment liric, de adâncă simțire -„Limba noastră”.
La realizarea programului artistic, și-au dat concursul: Iulian Deac (greierele), Indig Isabelle (furnica), Sebastian Borna (licuriciul), Rareș Blidar, Șerban Ciobanu, Nichita Ilisie, Ciprian Brisc, Andrei Moldovan, Alexandru Gomboș, Denisa Ciucioiu, Gabriela Megheșan și Koteles Andreea, dansatorii Iulia Frâncu și David Cosma, precum și solista vocală Carla Marin (din clasa  a V-a), o super voce și un talent artistic de excepție.
 „Impactul mass-media asupra copilului”
După retragerea artiștilor și premierea oaspeților, au urmat câteva intervenții din partea invitaților (prof. Rodica Popa, profesor metodist al C.C.D.), gazdelor și partenerilor. Coordonatorul de proiect a trecut în revistă activitățile desfășurate, în cadrul unei prezentări în power point, iar expoziția (cu lucrări și portofolii) avea să întregească imaginea asupra proiectului.
La cursul de formare („Impactul mass-media asupra copilului”), susținut de prof. drd. Adelina Iacob, au participat membrii celor două echipe pe proiect: manager – prof. Mircea Mitran, inst. Romelia Ciarnău – coordonator de proiect, inst. Silvia Simuț, Viorica Mitran, Elena Pavel, Rodica Foltuț și Luminița Petca (din partea gazdelor); inspector școlar, inst. Maria Oprescu, director - prof. Daniela Dragomir, director adjunct - prof. Ion Rabota, prof. Corina Munteanu, Florin Zamfir, inst. Mihaela Zamfir, Sonia Zappl, Diana Subota, înv. Delia Luchin, Nicolae Cornescian, Nada Cirici și Zarin Stoianca (din partea oaspeților). Cursul a însemnat chintesența, piatra unghiulară a reuniunii de proiect de la Oradea.
Să mai spunem că „proiectul „Cartea - prietena mea” tinde spre o abordare interdisciplinară, deoarece este o modalitate eficientă de a asigura creșterea coerenței și calității activităților”, așa după cum aprecia coordonatorul de proiect, inst. Romelia Ciarnău. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 00:54:26 Ora de vară a Europei de Est