Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”

La Școala „Oltea Doamna” din Oradea

Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”

La Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” din Oradea, s-a desfășurat, vineri (30 octombrie 2009), o nouă activitate din cadrul proiectului cultural – artistic interjudețean „Cartea - prietena mea”, cu participarea partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII din Variaș (județul Timiș).

Proiectul a fost inițiat de Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” (director, prof. Mircea Mitran, coordonator de proiect - inst. Romelia Ciarnău), în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Timiș, Casa Corpului Didactic Bihor, Primăria Oradea și Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” din Oradea și se derulează pe perioada a doi ani școlari (2008 - 2009, 2009 - 2010).
Lansarea proiectului a avut loc în 22 mai 2009, la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, prilej cu care au fost organizate un medalion literar, intitulat „Mihai Eminescu – înger și lumină a poeziei românești”, o dramatizare - „D-l Goe”, după I.L. Caragiale și o expoziție – „Natura oglindită în operele marilor clasici” (cuprinzând portofolii și lucrări artistico – plastice).
Cea de-a doua activitate a fost organizată (și găzduită) de partenerii de proiect din județul Timiș, la Școala cu clasele I-VIII din Variaș, în 30 mai 2009, un festival etno-cultural, la care au participat și membrii echipei de proiect de la Școala „Oltea Doamna”, după cum ne-a declarat coordonatorul de proiect, inst. Romelia Ciarnău.
Următoarea activitate s-a desfășurat la Pădurea Neagră. Timp de trei zile (9 - 11 iunie 2009), au avut loc drumeții, activități sportive și de creație literară și plastică, expoziție cu lucrările artistico-plastice, spectacol și foc de tabără.
Vizitarea școlii, program artistic, remember, curs de formare
La reuniunea de proiect de vineri, de la Școala „Oltea Doamna”, a fost programat un curs de formare, cu tema „Impactul mass-media asupra copilului”, susținut de prof. drd Adelina Iacob.
După primirea oaspeților, dl director, Mircea Mitran, le-a prezentat școala. Au fost vizitate trei din cele patru corpuri de clădire, sala de sport și cele două corpuri unde funcționează clasele din ciclul primar.
În continuare, programul zilei a cuprins un program artistic, o rememorare a activităților desfășurate, vizitarea expoziției și cursul de formare.
Elevii clasei a II-a C (artiștii dnei înv. inst. Elena Pavel), în parteneriat cu artiști ai dnei înv. inst. Viorica Mitran și alți elevi din școală (o solistă vocală și un grup de chitariști) au prezentat un program artistic încântător, deschis cu imnul școlii. Într-o superbă zi de toamnă, artiștii au adus pe scenă toată frumusețea și bogăția anotimpului autumnal întruchipate de furnică, greiere, licurici și alte personaje pitorești, în dramatizarea „Greierele și furnica”, în dansul toamnei, un moment de dans de societate și un moment liric, de adâncă simțire -„Limba noastră”.
La realizarea programului artistic, și-au dat concursul: Iulian Deac (greierele), Indig Isabelle (furnica), Sebastian Borna (licuriciul), Rareș Blidar, Șerban Ciobanu, Nichita Ilisie, Ciprian Brisc, Andrei Moldovan, Alexandru Gomboș, Denisa Ciucioiu, Gabriela Megheșan și Koteles Andreea, dansatorii Iulia Frâncu și David Cosma, precum și solista vocală Carla Marin (din clasa  a V-a), o super voce și un talent artistic de excepție.
 „Impactul mass-media asupra copilului”
După retragerea artiștilor și premierea oaspeților, au urmat câteva intervenții din partea invitaților (prof. Rodica Popa, profesor metodist al C.C.D.), gazdelor și partenerilor. Coordonatorul de proiect a trecut în revistă activitățile desfășurate, în cadrul unei prezentări în power point, iar expoziția (cu lucrări și portofolii) avea să întregească imaginea asupra proiectului.
La cursul de formare („Impactul mass-media asupra copilului”), susținut de prof. drd. Adelina Iacob, au participat membrii celor două echipe pe proiect: manager – prof. Mircea Mitran, inst. Romelia Ciarnău – coordonator de proiect, inst. Silvia Simuț, Viorica Mitran, Elena Pavel, Rodica Foltuț și Luminița Petca (din partea gazdelor); inspector școlar, inst. Maria Oprescu, director - prof. Daniela Dragomir, director adjunct - prof. Ion Rabota, prof. Corina Munteanu, Florin Zamfir, inst. Mihaela Zamfir, Sonia Zappl, Diana Subota, înv. Delia Luchin, Nicolae Cornescian, Nada Cirici și Zarin Stoianca (din partea oaspeților). Cursul a însemnat chintesența, piatra unghiulară a reuniunii de proiect de la Oradea.
Să mai spunem că „proiectul „Cartea - prietena mea” tinde spre o abordare interdisciplinară, deoarece este o modalitate eficientă de a asigura creșterea coerenței și calității activităților”, așa după cum aprecia coordonatorul de proiect, inst. Romelia Ciarnău. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect „Cartea - prietena mea”.

Trimite email
miercuri, 5 noiembrie 2025, 19:05:27 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Phoenix la Hard Rock Cafe, București,
miercuri, 12 noiembrie 2025, ora 21.00...