Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reþeta fericirii de... Halloween

De la ªcoala din Oºorhei

Reþeta fericirii de... Halloween

Se ia o ºcoalã mare, se adaugã niºte elevi costumaþi, dovleci sculptaþi, multe, multe dulciuri ºi concursuri. Se amestecã toate ca-ntr-un ghiveci, se adaugã voie bunã, dupã gust ºi apoi se savureazã ca desert dupã ore.

Staþi liniºtiþi, nu e vorba despre vreo pãcãlealã cã nu suntem în luna lui April. Vrem doar sã vã povestim cum au sãrbãtorit elevii de la ªcoala cu clasele I-VIII din Oºorhei ziua de Halloween.
Dar mai întâi, puþinã istorie... ca sã înþelegeþi de ce ne-am apucat sã o sãrbãtorim.
Halloweenul, ca orice altã sãrbãtoare are povestea ei. Deºi astãzi este asociatã cu sãrbãtorile poporului american, este bine de ºtiut cã originile sale sunt europene. Celþii, care trãiau acum 2000 de ani în zona acoperitã astãzi de Irlanda, Regatul Unit ºi nordul Franþei, sãrbãtoreau Anul Nou pe data de 1 noiembrie. Aceastã zi marca sfârºitul verii, al recoltei ºi începutul iernii, anotimpul asociat deseori cu moartea. Celþii credeau cã în noaptea dinaintea Anului Nou, limita dintre tãrâmul celor morþi ºi lumea lor devine neclarã ºi cã fantomele celor decedaþi se întorc sã bântuie pãmântul, creând probleme ºi stricând recoltele. În noaptea de 31 octombrie, ei sãrbãtoreau Samhain, un festival pentru care construiau rugi sacri pe care fãceau sacrificii zeitãþilor sub forma de grâne sau animale.  Când sãrbãtoarea lua sfârºit, ei foloseau focul de la rugii de sacrificiu pentru a-ºi aprinde focurile stinse mai devreme în aceeaºi searã. Scopul era acela de a-i proteja pe parcursul iernii care urma. Probabil cã de aici a venit ulterior ideea dovlecilor luminaþi în interior. Ulterior cucerii romane, Samhain-ul celtic a fost combinat cu douã sãrbãtori de origine romanã: Feralia, o zi la sfârºitul lui octombrie, în care romanii îºi comemorau morþii ºi festivalul în care o onorau pe Pomona, zeiþa romanã a fructelor ºi a copacilor. În secolul VII, influenþa creºtinismului se extinsese ºi pe pãmântul celtic. Papa Bonifaciu al IV-lea a stabilit ziua de 1 noiembrie ca fiind dedicatã comemorãrii sfinþilor ºi martirilor: „Ziua tuturor sfinþilor”, o sãrbãtoare care aducea mult cu festivalul celt, dar era desemnatã de bisericã.
Pânã prin anii '30, în America, Halloween-ul adus de coloniºtii englezi, devenise o sãrbãtoare secularã, dar centratã pe comunitate, cu parade ºi petreceri rãspândite prin tot oraºul. Tot cam în acest timp a fost resuscitatã ºi tradiþia „trick or treat” care dateazã, probabil, din vremurile paradelor de Ziua tuturor sfinþilor din Anglia. În timpul festivitãþilor, sãrmanii cerºeau mâncare ºi oamenii le ofereau plãcinte, numite „prãjituri de suflet”, în schimbul promisiunii de a se ruga pentru sufletele celor morþi din familia lor. Obiceiul costumelor de Halloween are rãdãcini adânci în istorie, plecând de la vechii celþi chinuiþi de gerul iernii, pânã la englezii care considerau cã în noaptea în care se deschid porþile celor fãrã viaþã, nu pot ieºi afarã din casã decât costumaþi, pentru a speria, la rândul lor, fantomele.
Nu ne e fricã de Bau-Bau
Primii care au organizat serbarea au fost elevii claselor a III-a A ºi a IV-a C. Sub îndrumarea domniºoarei profesor Birãu Anne-Mari, elevii au recitat în limba englezã câteva poezii specifice acestei zile. Unicitatea serbãrii a fost datã de mãºtile fãcute din farfurii de plastic. Dupã recital, copiii au jucat un joc pe echipe. Grupa fetelor se întrecea cu cea a bãieþilor în culesul covrigeilor înºiraþi pe o sfoarã, fãrã a se ajuta de mâini. Punctul final al activitãþii a constat în vizionarea unui desen animat, avându-l ca protagonist pe Casper.
La rândul lor, elevii clasei a IV-a A au susþinut ºi ei un program artistic. Doamna profesoarã de limba englezã, Lavinia Chirila, le-a povestit în câteva cuvinte istoria sãrbãtorii de Halloween. Dorind sã pãstreze tradiþia, elevii au sculptat dovleci ºi au confecþionat mãºti. Ca sã arate cã nu le e fricã de Bau-Bau, au cântat cântecele ºi au recitat poezii. Chiar dacã, tradiþional, copiii sunt cei care îi sperie pe cei mari, de aceastã datã, rolurile s-au inversat. Jocul cuvintelor încruciºate i-a „speriat” puþin pe unii prichindei, mai ales cã recompensa pentru cei pricepuþi consta în dulciuri. De la serbare nu putea lipsi fantoma prietenoasã, Casper, aºa cã elevii s-au amuzat vizionând aventurile acestuia din noaptea de Halloween.
La activitate au participat doamna director, prof. Indrie Camelia, colegi profesori, dar ºi pãrinþi. Buna dispoziþie ºi râsetele cristaline ale copiilor care au participat la activitate au fost dovada reuºitei reþetei cu care ne-am gândit sã serbãm acest moment. (Lavinia & Adriana)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:04:43 Ora de vară a Europei de Est