Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Europe on a plate”(Europa pe o farfurie)

Proiect Comenius la C. T. „A. Șaguna” Oradea

„Europe on a plate”(Europa pe o farfurie)

Anul acesta, Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” din Oradea a câștigat un proiect Comenius în valoare de 24.000 de euro, finanțat de Agenția națională pentru programe comunitare în domeniul educației și formării profesionale (ANPCDEFP), un program de finanțare europeană.

Programul de învățare pe tot parcursul vieții (Lifelong Learning Programme) facilitează accesul la alternative europene de învățare continuă și activă, iar programul sectorial Comenius este prima componentă a acestuia.
Comenius sprijină financiar realizarea de parteneriate școlare, proiecte de formare a personalului didactic, rețele de parteneriat școlar, precum și participarea la stagii de formare inițială și continuă pentru a crește calitatea și a consolida dimensiunea europeană în educație, urmărind dezvoltarea cunoașterii și înțelegerii diversității culturale și lingvistice europene în rândul profesorilor și elevilor și sprijinirea elevilor pentru a dobândi competențele și abilitățile necesare dezvoltării personale pentru integrare profesională și cetățenie activă.
„Europe on a Plate” este un proiect de parteneriat școlar multilateral între șase țări europene, pe parcursul căruia elevii implicați în proiect vor descoperi bucătăria tradițională specifică acestor țări partenere.  Þările și școlile implicate în acest proiect sunt: Polonia (Zespó³ Szkó³ Ponadgimnazjalnych w Sierakowicach) – școală coordonatoare, România (Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” Oradea), Belgia  (Centre Educatif Communal Secondaire de Couillet-Marcinelle), Bulgaria (Profesionalna Gimnazia Po Targovia I Restorantiorstvo), Franța (Lycée des Métiers Hôtellerie Services Jules Lecesne) și Portugalia (Instituto de Educação e Formação do Sorraia, Lda – Escola Profissional de Hotelaria e Turismo de Lisboa). Cu acest nou proiect, partenerii și-au propus: dezvoltarea abilităților elevilor în domeniul gastronomiei și bucătăriei tradiționale, îmbogățirea cunoștințelor elevilor cu privire la culturile altor popoare europene, cunoașterea tradițiilor culinare și a bucătăriei acestora, îmbunătățirea nivelului de cunoaștere a limbilor engleză și franceză a elevilor, precum și cunoașterea vocabularului gastronomic și a limbajului de zi cu zi, îmbogățirea cunoștințelor elevilor și profesorilor cu privire la diversitatea culturală și lingvistică europeană....
Echipa de proiect a Colegiului Tehnic „Andrei Șaguna” este alcătuită din: conducerea școlii (director, Antiana Man, directori adjuncți, Carmen Matiuța și Gavril Porțan), încă cinci cadre didactice (Cristina Dulău - coordonator de proiect, prof. Ramona Mateiaș, Alina Bagdi, Felicia Burcia – designer, Voichița Popa – maistru bucătar), precum și trei clase de elevi de la profilul de bucătari (clasele a IX-a C, a X-a și a XI-a F).
Proiectul se derulează pe perioada a doi ani școlari (2009 - 2011), timp în care, elevii și profesorii implicați vor face vizite în țările partenere și vor lua parte la lecții de gătit feluri de mâncare tradițională, vor participa la workshopuri, vor concura în gătirea felurilor de mâncare învățate, descoperind secretele culinare.
Ca și produse finale urmează să realizăm un DVD cu filmarea unor mâncăruri specifice din țările partenere, însoțit de un dicționar în  limbile respective, cuprinzând termenii culinari întâlniți la acele filmări, un calendar cu poze și rețete realizate pe parcursul celor doi ani de proiect și o broșură cu specificul culinar al fiecărei țări.
Primele două vizite de lucru – în Polonia
În perioada 22 - 26 septembrie 2009, a avut loc prima întâlnire de lucru a coordonatorilor acestui proiect, în Polonia, la Sierakowice, la școala coordonatoare. Au fost prezente cadre didactice din cele șase țări partenere. În cadrul ședințelor de lucru, a fost stabilită strategia demarării proiectului: datele următoarelor vizite, locul și numărul de persoane prezente, responsabilitatea și sarcinile fiecărui partener, obligațiile și atribuțiile fiecăruia, reguli și hotărâri importante pentru o bună colaborare europeană. Totodată s-a hotărât relizarea unui loggo reprezentativ pentru acest proiect și un site unde elevii și profesorii implicați să comunice și să posteze informații utile, poze, filme și ppt-uri. La prima întâlnire, am avut ocazia să ne cunoaștem, să descoperim ce ne unește și ce ne diferențiază de ceilalți, luând primul contact cu cultura și bucătăria poloneză. Vizitând orașul Gdansk, un oraș cu o arhitectură și o istorie impresionante, am făcut o paralelă cu Timișoara noastră, deoarece acolo a avut loc revoluția când a fost înlăturată dictatura comunistă, în anul 1989 (doar că în Gdansk nu a avut loc vărsare de sânge). Tot aici și acum, am avut ocazia să gustăm din mâncărurile lor specifice. Am văzut dunele de nisip de la Leba (Marea Baltică) și Sopot.
Între 14 și 21 noiembrie 2009, va avea loc a doua vizită de proiect, tot în Polonia, la Sierakowice, cu participarea a trei elevi, însoțiți de profesori, care vor asista la lecții de gătit, la workshopuri, la care li se vor prezenta modalități de realizare a vaselor de lut și a decorațiunilor pentru sărbătoarea Crăciunului, realizate manual. Vor vizita un han agro-turistic unde vor degusta din bunătățile locale. La finalul vizitei, va avea loc o competiție între echipajele celor șase țări participante, la care elevii își vor demonstra maiestria în a prepara felurile de mâncare învățate în decursul celor patru zile.
Sperăm ca acest proiect să contribuie la dezvoltarea abilităților gastronomice ale elevilor de la profilurile de ospătari - bucătari, la îmbogățirea culturii lor generale prin noi achiziții de cunoștințe despre cultura, geografia și gastronomia țărilor europene partenere și îmbunătățirea exprimării lor în limba engleză. (Cristina D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Europe on a plate”(Europa pe o farfurie).

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 01:23:15 Ora de vară a Europei de Est