Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au comemorat victimele Pogromului din 9 noiembrie 1938

Duminică seara, la Oradea, tineri... fără frontiere

Au comemorat victimele Pogromului din 9 noiembrie 1938

Mișcarea Tinerilor pentru Pace din Oradea și un grup de tineri de la Centrul Comunitar Evreiesc au organizat, duminică seara (8 noiembrie 2009), la Centrul Evreiesc din Oradea o întâlnire specială la care au participat tineri orădeni și tineri voluntari, precum și studenți, din Germania, Austria, Polonia și Sudan, aflați în România pentru a activa pe lângă diferite ONG-uri.

Motivul întâlnirii a fost comemorarea victimelor Pogromului din 9 noiembrie 1938, declanșat în Germania în urma asasinării unui diplomat german de către un evreu din Polonia, în semn de protest față de deportarea familiei sale într-un lagăr de concentrare. Tinerii (cu vârsta cuprinsă între 19 și 23 de ani), fără frontiere și fără bariere de natură religioasă, naționalitate, sex sau de altă natură, au răspuns frumos provocării adresate de Ioana Lucaciu și Adrian Roșca de a discuta despre modul cum, în timpul șederii lor în România, simt sau observă manifestări ale unor fenomene precum discriminarea, rasismul, anti-semitismul, vorbind cu toții aceeași limbă – engleza.
În general, părerile despre țara noastră din acest punct de vedere sunt bune. România este văzută ca fiind țara poate „cea mai puțin rasistă” din Europa de Est și un spațiu destul de sigur pentru diferite nații din lume. Totuși, deoarece mulți dintre acești tineri sunt în România pentru a ajuta, voluntar, diverse organizații neguvernamentale care lucrează în special cu copii romi, au observat că majoritatea românilor au prejudecăți cu privire la romi și că în relația cu aceștia se manifestă cel mai mult discriminarea. Un alt fenomen observat în școli este, desigur, discriminarea socială.
Ne întrebăm, uneori, probabil, cum ne văd străinii. Ei bine, acest subiect a ocupat într-adevăr o bună parte din discuțiile care s-au purtat cu seriozitate, dar și cu zâmbetul pe buze! Chiar dacă  acești tineri nu simt, în România, fenomenele despre care am vorbit, cu siguranță că ei le-au simțit înainte de-a ajunge la noi. Ce-ar zice, de exemplu, un părinte al unui absolvent de liceu dacă copilul său ar pleca într-un serviciu de voluntariat în Sudan sau în Rusia? Prejudecățile, impresiile create fără prea mult discernământ, fără a avea informații suficiente, aparențele ne fac să părem vest-europenilor o țară periculoasă, unde trăiesc mai mult țigani și oameni needucați, care fură și cerșesc. Asta deoarece, de foarte multe ori, imaginea României în afară este dată, într-adevăr, mai mult de țiganii care merg să cerșească sau să fure. Sau poate doar asta vor unii să vadă...
Acești tineri declară că se simt bine în România (în Oradea, Arad...), iar foștii voluntari care deja s-au întors în țările lor de origine ne spuneau, după șase luni de voluntariat în România, că vor să schimbe această imagine denaturată a țării noastre ...
 „Deoarece, în acest moment, avem peste 10 voluntari străini (susținuți prin programul european de voluntariat, EVS) și un număr poate mai mare de studenți Erasmus, ne propunem să mai organizăm evenimente și întâlniri la care să-i invităm să ne împărtășească din experiența lor interculturală. Pentru tinerii români care nu au poate șansa sau dorința să devină și ei voluntari într-o țară străină și să înțeleagă alte culturi, astfel de interacțiuni pot fi utile și educative. Prin urmare, îi invităm să vină alături de noi, în număr cât mai mare! Și, desigur, le stăm la dispoziție dacă îi interesează un serviciu de voluntariat în care cheltuielile personale sunt mici, iar recompensele trăite într-o astfel de experiență – nemăsurate”, ne-a declarat Ioana Lucaciu.
La finalul întâlnirii, tinerii s-au deplasat la monumentul evreiesc din apropierea Sinagogii unde au aprins lumânări în memoria victimelor Pogromului din 9 noiembrie 1938. (Ioana L. & Ovidiu D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au comemorat victimele Pogromului din 9 noiembrie 1938.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 01:55:42 Ora de vară a Europei de Est