Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

La Grupul Școlar Agricol „Horea” Marghita

Zilele școlii

La Grupul Școlar Agricol „Horea” Marghita

În fiecare an, la Grupul Școlar Agricol „Horea”, ultima săptămână a lunii mai este dedicată Zilelor școlii. Și în acest an școlar, sub conducerea directorului școlii, prof. Ilieș Moise, a consilierului educativ, prof. Camelia Pap, și a Consiliului de administrație, s-au organizat manifestări educative, cultural-artistice și sportive. Cele mai multe au avut loc în zilele de joi și vineri (24 - 25 mai).

În rândul elevilor, s-a bucurat de succes dezbaterea „Școala violenței”, coordonată de dl director, care a adus în atenție  problemele grave cu care se confruntă în prezent școala în întreaga lume. S-au făcut referiri la cazuri concrete care s-au petrecut în acest an în școli din România, fiind subliniate urmările lor pentru tânăra generație, învățămintele și măsurile ce se impun a fi luate pentru prevenirea unor astfel de cazuri. Un interes aparte a stârnit prezentarea ultimului număr al revistei școlii „Foaia noastră”, care popularizează acțiunile elevilor, și consemnează interviurile luate de colectivul de redacție elevilor și profesorilor din școală.
Concursuri pe diverse teme 
Vineri, au avut loc concursuri pe diverse teme.  „Prietenul meu, pompierul”, organizat de consiliul PSI din școală, a adus în prim-plan pregătirea elevilor pentru cunoașterea efectelor incendiilor și prevenirea lor. Câștigătorul acestui concurs a fost echipajul clasei a IX-a A (Silcău Carmen, Naghi Vasile și Horvath Szusza Ildiko), urmat de echipajul clasei a IX-a B, pe locul II, și de echipajul clasei a IX-a C, pe locul III. În cadrul concursului de îndemânare și conducere a tractorului (coordonat de profesorii: Pușcaș Ioan, Scurt Roman, Jarca Ioan, Palotaș Emeric, Orbai Roman), elevii de la profilul tehnic și-au etalat cunoștințele de legislație rutieră, priceperile și deprinderile în conducerea auto. Pe locul I s-a situat Pintea Claudiu (din clasa a X-a D), pe locul II - Covacs Ferenc (din a X-a E), iar pe locul III - Elek Barna. Concursurile tematice (de matematică, literatură română, cultură generală, protecția mediului) au adunat un număr mare de participanți, dar și susținători. La concursul de cultură generală s-au evidențiat: Negrean Ramona (din clasa a IX-a B), Drimbău Cristian (a IX-a F) și Pop Adelina (a IX-a B), coordonați de prof. Pașcalău Aurelia și Mihocaș Teodora. Concursul de informatică „Aplicații Power Point” a fost câștigat de elevul Cociuba Sergiu, din clasa a XII-a A.
Elevele de la profilul economic, secția Lucrător în comerț, au organizat o expoziție de produse culinare cu vânzare, prilej cu care elevele claselor  a X-a A, B și C s-au dovedit a fi cele mai harnice.
Sesiuni de comunicări, întreceri sportive 
Tot vineri, s-au desfășurat sesiunile de comunicări ale elevilor și cadrelor didactice. Domnul director Moise Ilieș a prezentat lucrarea „Realizări și perspective pentru anul școlar 2006-2007”, prof. Camelia Pap – „Strategia dezvoltării activităților educative școlare și extrașcolare”, Maria Prahanca – „Biblioteca - ieri și azi”, prof. Liana Coroianu – „Parteneriatul școlar – o altă formă de educație”…
Întrecerile sportive au mobilizat cei mai mulți elevi. Meciurile de handbal fete, băieți, și concursurile de atletism au fost susținute de galerii numeroase, iar finala campionatului școlii la fotbal avea să pună punctul pe i. Câștigând finala cu 2 la 0, în fața celor din a XI-a P, cei din a XI-a C au devenit campionii liceului.
Concluzionând, putem spune că fiecare gen de activitate a fost interesantă, și reușită, atâta timp cât și-a realizat obiectivele propuse, suscitând interes.
Vom încheia aceste rânduri spunând că la actuala ediție a Zilelor școlii, la nivelul liceului, au fost acordate trei distincții „Gheorghe Lazăr”, două distincții clasa a III-a profesorilor Timar Traian și Palotaș Emeric, și  o distincție clasa a II-a profesorului Moise Ilieș, pentru rezultate excelente obținute în activitatea didactico-științifică în ultimii zece ani.
Diana LASLĂU
Liana COROIANU
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (La Grupul Școlar Agricol "Horea" Marghita).

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 07:01:25 Ora de vară a Europei de Est