Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Românii se întorc cu fruntea sus, dar cu un gust amar!

Strâmbătate la Olimpiada internațională de astronomie din China

Românii se întorc cu fruntea sus, dar cu un gust amar!

Profund revoltat, profesorul Marin Bica (membru al delegației României la Olimpiada internațională de astronomie din China, unul dintre profesorii care s-au ocupat cu pregătirea lotului național) ne povestește, cu amărăciune, cum au câștigat reprezentanții Rusiei medaliile...

„Ne întoarcem din China cu două medalii de argint, trei de bronz și două premii speciale.
Astfel: la juniori, au luat medaliile de bronz Denis Derecichei din Oradea și Andrei Cuceu din Baia Mare, iar la seniori a luat bronz Ioana Zelko din București. Argintul a fost cucerit de Sandor Kruk din Baia Mare, care a obținut și un premiu special pentru cea mai bună lucrare la proba observațională, precum și Alberto Manca din București – argint și un premiu special pentru cea mai bună lucrare la proba practică.
În realitate, însă, fiecare ar fi trebuit să ia un premiu cu o clasă mai sus, dacă competiția s-ar fi desfășurat corect. Ca să vă faceți o idee despre ce înseamnă dreptatea împărțită de ruși, vă voi relata următoarele: la problema pe care am corectat-o cu colegul din India (ei sunt de departe cei mai buni), elevii din republicile CSI au omis să folosească în formula de calcul accelerația gravitațională, iar la sfârșit, culmea, au scris rezultatul corect, deși nu aveau cum să ajungă la acel rezultat, ceea ce dovedește că știau subiectele cu rezultate cu tot. Apoi la introducerea punctajelor în calculator, nu s-au trecut valorile reale din borderourile de corectare: la ai noștri și la ceilalți din țările neagreate de ruși, s-au trecut valori mai mici, iar la cei din Rusia, Armenie, Kazahstan și Cehia, valori mai mari. Eu am reacționat prompt la aceste infracțiuni și am luptat să se ia în considerare și alte rezolvări decât cele absurde (era o rezolvare care ar fi presupus ca ochiul să reacționeze la fiecare foton când, de fapt, numărul minim e de câteva sute spre o mie). Foarte interesant și sugestiv pentru corectitudinea competiției patronate de un rus e faptul că numai elevii din Rusia știau de rezolvarea asta ciudată, din barem. După multe tratative, am obținut să li se acorde puncte și celor care au mers pe o rezolvare normală. Dar, am fost cam singur printre dușmani, cum se spune, numai colegul din Italia m-a susținut. Reprezentanții țărilor din fosta U.R.S.S. se uitau la mine mirați cum de îndrăznesc să mă pun cu rușii, pentru că ei nu ar fi avut niciodată curajul să se ia de ruși. Spre exemplu, profesoara din Armenia era dispusă să-și depuncteze propriii copii care rezolvaseră problema ca ai noștri numai să nu-l supere pe profesorul din Rusia. Cu greu am convins-o să aibă un dram de demnitate și curaj...
„E firesc și normal să-mi reprezint țara cu demnitate...”
Urmează să scriu un raport detaliat și documentat la minister cu toate acestea, iar rușii vor primi un răspuns oficial prin care sesizăm aceste fraude. E firesc și normal să-mi reprezint țara cu demnitate și curaj, iar ceilalți să te respecte pentru ceea ce ești. Cred în schimbarea în bine. De fapt, observ un oarecare progres de anul trecut din Italia. Deja suntem priviți altfel.
Alte „picanterii” de la olimpiadă
Luni, în 9 noiembrie, seara, a avut loc prezentarea țărilor, iar noi am pregătit un filmuleț cu imagini din România, care avea pe fundal Rapsodia Română, iar la final, am luat microfonul și am cântat ceva tradițional din zona de Nord - Vest. Tot luni, a avut loc festivitatea de deschidere la liceul Hanggao sau Hangzhou High School (care dispune de un campus mare). Fiecare echipă a fost întâmpinată de o elevă din ultimul an care ne-a fost ghid prin campus. Am intrat și într-o sală de clasă, la o oră de politică. La ei, o clasă are 64 de elevi. În restul zilelor am avut ca și ghid un student. Marți, joi și vineri, au fost probele pe care a trebuit să le traduc din engleză în română, iar de marți după-masă până joi seara, am corectat lucrările pe o problemă cu colegul din India. Între timp, miercuri dimineața ne-au dus la un observator construit de francezi pe la sfârșitul secolului XVII unde am văzut funcționând un planetariu digital 3D. Vineri după-masă, ne-au dus la un muzeu de istorie a Chinei pe care l-am vizitat oprindu-mă mai ales la zona de istorie antică. Sâmbătă, ne-am plimbat cu vaporașul pe marele lac de vest și apoi am mers în cartierul comercial, unde pe o stradă lungă erau magazine cu de toate. Aici ne-am exersat talentele „balcanice” de comercianți la târguială și trebuie să știți că le place mult chinezilor să se târguiască, chiar s-ar simți oarecum jigniți dacă n-ai face-o. Ne-au dus apoi să vedem pagoda cu șase etaje, iar duminică dimineața, ne-am dat mari conducători auto într-un parc de distracții. După-masă a fost festivitatea de premiere și de închidere, iar noi am plecat imediat la aeroport. Luni dimineața, am făcut escală la Amsterdam (la fel ca la dus) și, întrucât aveam opt ore între cele două avioane, ne-am pus pe vizitat orașul, oprindu-ne în piața lalelelor.
Dincolo de toate cele, impresia despre China este una foarte bună. Să știți că au șosele pe vreo patru nivele, suspendate, cu minim două - trei benzi pe sens, iar în asfalt nu sunt gropi. Conducătorii auto sunt calmi la volan, deși e o circulație infernală. Puțini chinezi au mașini, cei mai mulți folosesc bicicleta. Sunt harnici și corecți. Așa se explică succesul economiei lor. Deși e o țară comunistă, capitalismul e la el acasă în economia chineză. Am văzut autostrăzi cu plata încasată de companii străine. Mi-au plăcut munții cu păduri de bambus, chiar dacă tot timpul a fost ceață și nu vedeam peisajul până departe. Cu mâncarea nu m-am putut obișnui și nici nu am reușit să învăț să mănânc cu bețele. De altfel, toți europenii aveau această problemă și când apăreau cartofii prăjiți era mare concurență pentru ei. În China, pâinea e dulce și o poți numi cozonac, iar sosurile au gusturi ciudate. Una peste alta, pot afirma că sunt înaintea noastră cu mai mulți ani. E o altă civilizație cu valori proprii la care nu au renunțat de dragul unei globalizări care uniformizează.
Pentru aceasta merită toată admirația. Au reușit să organizeze totul foarte bine. Sunt foarte amabili, dar ne-am descurcat mai greu cu ei în comunicare, deoarece puțini chinezi știu bine engleza sau alte limbi moderne”, ne-a declarat dl profesor Marin BICA. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Românii se întorc cu fruntea sus, dar cu un gust amar!

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 13:36:03 Ora de vară a Europei de Est