Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Premiul întâi la Concursul european de fotografii pentru locuri de muncă mai sigure și mai sănătoase

Portretul unui apicultor a obținut

Premiul întâi la Concursul european de fotografii pentru locuri de muncă mai sigure și mai sănătoase

Portretul unui apicultor a obținut Premiul întâi la Concursul european de fotografii pentru locuri de muncă mai sigure și mai sănătoase.

Câștigătorul ediției 2009 a concursului, Christopher Azzopardi, a afirmat cu bucurie despre reușita sa: „Sunt  onorat să primesc acest premiu. Fotografia aceasta a fost cea mai provocatoare imagine pe care am surprins-o vreodată. Purtam haine de protecție când am fotografiat un apicultor lucrând la stupina sa din Malta, dar albinele au reușit totuși să mă înțepe de mai multe ori. Prin această fotografie, am vrut să subliniez importanța purtării echipamentului de protecție la lucru într-un mediu periculos.”
Premiul al doilea a fost acordat lui Eric Despujols din Franța („Sudorul”), iar premiul al treilea lui Rodrigo Cabrita din Portugalia („O viață grea și complicată”).
Concursul de fotografii organizat la nivel european a stimulat imaginația celor pasionați de fotografie din întreaga Uniune Europeană, cu 133 înscrieri din România din cele peste 1.670 de fotografii primite. Cu fiecare fotografie am obținut o nouă perspectivă privind securitatea și sănătatea în rândul cetățenilor europeni. Jukka Takala, directorul EU-OSHA, a subliniat succesul extraordinar al concursului, cu ocazia ceremoniei de premiere de la Bilbao: „Interesul manifestat și talentul creativ în imagini a fost încurajator. Am bucuria să premiez cele mai bune și mai originale fotografii ce constituie un răspuns la întrebarea noastră „Care este imaginea ta despre siguranța și sănătatea la locul de muncă?” Umorul, simplitatea și candoarea sunt adesea prezente în fotografii, uneori însoțite de o tentă ușoară de tensiune sau chiar de provocare, ca și cum ne-ar aminti de importanța cotidiană a locurilor de muncă sigure și sănătoase.”
Concursul de fotografii a fost organizat de Agenție în cadrul campaniei pentru evaluarea riscurilor „Locuri de muncă sănătoase”. Toți fotografii – profesioniști sau amatori – au fost invitați să participe la concurs și să trimită fotografii în perioada 9 mai – 15 august 2009. Un juriu internațional de prestigiu a avut misiunea de a selecta cele mai bune fotografii. Fotografilor renumiți Mertxe Alarcón, Clemente Bernad, Miguel Ángel Gaüeca și Ambroise Tézenas li s-a alăturat Peter Rimmer, expert în comunicare pe probleme legate de securitatea și sănătatea în muncă, fost director al Departamentului de Informații al Consiliului Executiv pentru Sănătate și Siguranță al Marii Britanii.
Pentru informații suplimentare privind fotografiile înscrise și despre concursul „Care este imaginea ta despre securitatea și sănătatea la locul de muncă?” vizitați www.osha-photocompetition.eu (Mihaela Ghinescu)

Trimite email
duminică, 23 iunie 2024, 05:55:05 Ora de vară a Europei de Est