Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prioritate pentru forțele M.A.I. din județul Bihor

Asigurarea climatului de ordine și siguranță publică în perioada alegerilor prezidențiale și a referendumului,

Prioritate pentru forțele M.A.I. din județul Bihor

În perioada 21 – 23 noiembrie 2009, peste 1.500 de cadre ale Ministerului Administrației și Internelor din județul Bihor vor asigura paza secțiilor de votare, precum și măsurile de ordine și liniște publică cu ocazia desfășurării alegerilor.

În județul Bihor au fost constituite 758 de secții de votare, din care 106 secții speciale. Persoanele care vor vota în secțiile speciale au la dispoziție patru astfel de secții în municipiul Oradea, trei în comuna Sânmartin (Băile Felix) și câte una în fiecare municipiu, oraș și comună a județului.
Astfel, 326 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție al județului Bihor vor acționa direct pentru paza celor 326 de secții de votare care le revin în competență.
Pentru asigurarea ordinii și liniștii publice pe perioada votărilor, în județul Bihor vor acționa aproximativ 380 de polițiști cu atribuțiuni în domeniile ordine publică, poliție rutieră, investigații criminale, investigarea fraudelor, iar alți 70 vor constitui rezerva de intervenție în cazul producerii unor eventuale evenimente deosebite în această perioadă.
Echipele de intervenție, din care fac parte și polițiștii Serviciului de Intervenție Rapidă din cadrul I.P.J. Bihor, sunt  distribuite pe orașele și municipiile județului, pentru a se putea acționa cu maximă operativitate. 
Din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor, 285 de jandarmi vor asigura paza a 136 de secții de votare și a Biroului Electoral Județean, iar alți 25 vor asigura rezerva de intervenție. 
La sediul I.J.J. Bihor va fi dispusă o echipă de intervenție care va avea competență pe raza întregului județ.
În perioada 19 – 20 noiembrie, jandarmii bihoreni au asigurat protecția transporturilor buletinelor de vot pe rutele Beiuș – Ștei, Oradea - Salonta – Tinca, Oradea  - Aleșd și Oradea – Marghita.
Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor va asigura paza a 218 secții de votare situate în municipiul Oradea și pe raza județului. În misiune vor fi angrenați 436 de pompieri.
În perioada 16 – 19 noiembrie, cadrele din Inspectoratul pentru Situații de Urgență ,,Crișana” al județului Bihor au efectuat controale pe linia apărării împotriva incendiilor la toate secțiile de votare din județul Bihor, urmărindu-se astfel realizarea măsurilor de prevenire a situațiilor de urgență în perioada premergătoare și pe timpul desfășurării scrutinului electoral.
Pe timpul controlului au fost depistate 2.150 de încălcări ale actelor normative ce reglementează activitatea de apărare împotriva incendiilor, dintre care 1.050 au fost soluționate operativ, fiind aplicate 967 avertismente. Au fost constatate deficiențe privind utilizarea instalațiilor electrice, exploatarea sistemelor de încălzire locală și dotarea spațiilor secțiilor de votare cu stingătoare.
S-a efectuat instruirea reprezentaților secțiilor de votare și au fost transmise măsurile principale de apărare împotriva incendiilor, ce trebuie respectate pe timpul desfășurării procesului electoral.
Din partea Inspectoratului Poliției de Frontieră al județului Bihor, 124 de polițiști de frontieră vor asigura paza a 66 de secții de votare de pe raza județului Bihor.
Totodată, Școala de Agenți de Poliție de Frontieră „Avram Iancu” Oradea va asigura paza a 12 secții de votare de pe raza municipiului Oradea. Reprezentanții acestei instituții vor suplimenta dispozitivul de ordine și siguranță publică din municipiul Oradea cu 84 de elevi din anul II de studiu, pe toată durata desfășurării procesului electoral.
Principalele obiective urmărite în cadrul misiunilor desfășurate de reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor sunt, potrivit competențelor, paza secțiilor de votare, menținerea ordinii și siguranței publice și prevenirea oricăror evenimente negative, precum și aplicarea cu fermitate, corectitudine și echidistanță a prevederilor legale atunci când se constată încălcări ale legii.
Pentru prima oară în România, pe parcursul procesului electoral, cetățenii pot sesiza la 112 evenimentele de natură electorală
În ziua alegerilor, în dispeceratele de urgență 112 sunt desemnate persoane specializate pentru preluarea apelurilor de natură electorală. În acest fel nu va fi afectată capacitatea de gestiune a apelurilor de urgență. Astfel, orice persoană care constată o încălcare a prevederilor legislației electorale, poate să o sesizeze de îndată, prin intermediul apelului 112.
Managementul integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice
 Vă reamintim faptul că, în spiritul conceptului de management integrat al misiunilor de menținere a ordinii publice, încă de la începutul campaniei electorale, la nivelul județului Bihor a fost constituit Centrul operațional de comandă, care reunește reprezentanții tuturor structurilor subordonate M.A.I. din județul Bihor, cu atribuții în asigurarea unui climat corespunzător desfășurării alegerilor prezidențiale.
Comunicare unitară, prin intermediul Centrului de comunicare județean Bihor
Totodată, s-a constituit Centrul de comunicare județean Bihor, format din purtătorii de cuvânt ai fiecărei structuri subordonate M.A.I. din județul Bihor și purtătorul de cuvânt al Instituției prefectului. Centrul de comunicare județean funcționează la sediul I.P.J. Bihor, pe lângă Centrul operațional de comandă.
Acțiuni în trafic pentru un scrutin electoral corect, fără niciun fel de incidente
În ziua scrutinului electoral, polițiștii rutieri bihoreni, alături de reprezentanții A.R.R. Bihor vor acționa pe raza întregului județ pentru prevenirea și descurajarea turismului „electoral”, urmând a fi sancționate cu fermitate orice abateri de la lege constatate.
Vor fi organizate controale la toate intrările și ieșirile din municipii și orașe, la limitele de județ și în preajma tuturor secțiilor speciale amenajate pe raza județului Bihor, urmând a fi verificată respectarea de către operatorii de transport rutier de persoane a prevederilor O.U.G. nr. 109/2005 (Ordonanța de urgență privind transporturile rutiere), potrivit cărora „efectuarea transportului rutier public de persoane prin servicii ocazionale ale unor persoane care nu sunt menționate în documentul de transport” „se sancționează cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei”.
Acțiuni de informare și conștientizare a cetățenilor în cadrul Campaniei naționale „Votul ilegal înseamnă închisoare!”
Campania demarată de Ministerul Administrației și Internelor a debutat la 23 octombrie, odată cu începerea campaniei electorale și se va termina în ziua turului al doilea al alegerilor, respectiv în data de 6 decembrie 2009.
În activitățile desfășurate în județul Bihor în cadrul campaniei de informare și prevenire au fost implicați activ, alături de reprezentanții Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, polițiștii de proximitate, ordine publică, poliție rutieră din cadrul Inspectoratului de poliție al județului Bihor și reprezentanții Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor, Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Crișana” al județului Bihor, Poliției de Frontieră Bihor, precum și ai Instituției prefectului Bihor.
De la debutul campaniei și până în prezent au fost desfășurate numeroase acțiuni stradale, în locurile publice aglomerate din municipiul Oradea, municipii și orașe din județ, în piețe, mijloace de transport în comun, în zona adiacentă marilor centre comerciale și în interiorul acestora, gări, autogări, centrele multifuncționale pentru persoane de vârsta a treia, în punctele de trecere a frontierei, pe sensul de intrare în țară, arene sportive și alte locuri publice cu o densitate mare a populației, totul pentru a informa cetățenii cu privire la riscurile pe care le implică votul ilegal.
Au fost organizate întâlniri cu cetățenii din mediul rural, prin intermediul grupurilor de acțiune comunitară organizate la nivelul fiecărei comune, în scopul conștientizării cetățenilor cu privire la implicațiile fraudelor de natură electorală.
Afișele și fluturașii promoționali ai campaniei au fost distribuiți la fiecare secție de votare, la fiecare instituție publică aparținând administrației publice locale, în mijloacele de transport în comun și în locuri publice de pe raza tuturor localităților bihorene, iar spoturile video și audio ale campaniei au fost remise spre a fi difuzate de către mass-media. Cetățenii au fost astfel conștientizați cu privire la riscurile pe care le presupune votul ilegal, astfel încât, premergător desfășurării scrutinului și pe timpul acestuia să nu fie consemnate evenimente negative.
Campania de informare și conștientizare a cetățenilor împotriva fraudelor electorale „Votul ilegal înseamnă închisoare!” continuă și în județul Bihor, până la 6 decembrie 2009, ziua celui de-al doilea tur de scrutin electoral.
Sesizați la 112 faptele care încalcă legea electorală!
„Votul ilegal înseamnă închisoare!”
 Centrul de comunicare județean Bihor,
persoană de contact: purtător de cuvânt, inspector de poliție Alina DINU

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:59:16 Ora de vară a Europei de Est