Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Jertfa de sânge a Bihorului”

Ne-am îndepărtat de istorie și de noi înșine

„Jertfa de sânge a Bihorului”

Distinsul om de cultură și de bine Mircea Bradu, director al Direcției pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Cultural Național Bihor, trăgea semnale, cu sau fără laser, ieri (marți, 24 noiembrie 2009), în sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea, la întâlnirea generalilor Inspectoratului Școlar cu directorii de grădinițe și școli.

Din experiență, din ceea ce se vede cu ochiul liber zi de zi, din unele cercetări și sondaje, dar și din ceea ce se scrie mai nou prin cărți - manuale (de istorie, geografie, limba română...), domnia sa a atras atenția că noua generație, copiii de azi, dar și de ieri nu mai știu nimic despre cine am fost și cine suntem, cine au fost și ce au făcut bunicii lor, cu cine s-au luptat și pentru ce. Unii, chiar eroi (pe bune), nu sunt cunoscuți, dispar și nimeni nu mai știe nimic despre ei. După cum constatăm și noi, Bunicul (cel veritabil) a rămas doar în literatură. Cine-și mai adună nepoții pe prispă, pe genunchi, să le povestească verzi și uscate, unde se duc păsările cerului, când se duc, de ce cad frunzele... Iar copiii, când ajung să învețe istoria din cărți, află despre Esca de la ProTV, mâine va citi despre Adrian Copilul Minune.  Cântă și învață manele. E mai ușor decat să se bată cu turcii și cu tătarii... Trec cu ușurință pe lângă monumentele istorice... Nici nu au curiozitatea să afle ce reprezintă acea piatră înălțată în mijlocul satului, lângă primărie sau în fața bisericii.
Directorul culturii bihorene și profesorul Gheorghe Damian (de la Vatra Românească) au venit în fața directorilor cu un CD („Jertfa de sânge a Bihorului”) care conține monumente din Oradea și județul Bihor și o carte recentă – „Jertfa de sânge a Bihorului”, cam voluminoasă (cartea nu jertfa), mare și grea, mai ceva ca o biblie, bunuri pe care le recomandă școlilor, bibliotecilor școlare. Au fost recomandate și primarilor, dar ei sunt ocupați cu politica și alegerile... Se presupune că existând acolo, în primării și în școli, aceste bunuri ar putea ajunge  într-o bună zi și în mâinile copiilor, să le vizualizeze și să le răsfoiască, ba chiar să afle ce conțin, la orele de lectură, de istorie, la dirigenție sau la activitățile extrașcolare și extracurriculare. Să afle din cărți măcar și din imaginile prezentate în power point cine au fost bunicii lor, ce monumente au în satul sau în orașul lor, dar și ce semnifică ele. Mai mult, îngrijindu-le, vor ști să le și prețuiască și să le respecte pentru mesajul lor.
Opriți-vă. Puneți ordine în viață!
E trist că în vremurile stresante și grele pe care le trăim nu mai avem vreme de noi înșine, nu mai știm cine suntem și cine am fost, ne e rușine de noi și de istoria noastră, nu ne interesează încotro ne îndreptăm. Dar parcă putem intui ce va fi mâine, când azi trăim cum trăim?
Așa nu se mai poate. Trebuie o schimbare în bine. Dar de unde poate veni această schimbare, acest miracol? Din cer? Nici măcar de acolo, pentru că nu mai credem în Dumnezeu! Nu mai credem în nimeni și nimic. Stop cadru! Așa nu se mai poate. Până când? Opriți-vă, oameni buni! Unde vreți să ajungem?
Stimați părinți, dascăli și copii, opriți-vă! Nu mai alergați, nu mai vorbiți. E nevoie de liniște! Ascultați și contemplați natura! Vorbiți cu ea. Ne este singurul și cel mai fidel prieten, care ne dă mult și multe și ne cere puțin sau deloc. Întoarceți-vă fața spre natură. Fiți mai receptivi la semnalele sale! Trebuie să facem ordine, începând cu noi înșine. Ca să punem ordine în viața noastră, trebuie să începem prin a contempla și a învăța din toate și de la toate, iar natura ne oferă toate aceste exemple! (Ov. DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Jertfa de sânge a Bihorului”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:39:25 Ora de vară a Europei de Est