Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Purtați prin lumea basmului, filmului și desenului animat

În și de Ziua persoanelor cu dizabilități,

Purtați prin lumea basmului, filmului și desenului animat

Joi (3 decembrie 2009), în și de Ziua internațională a persoanelor cu dizabilități, Mirela Floruț, profesor de sprijin la Școala cu clasele I-VIII „Octavian Goga” din Oradea, a organizat o activitate specială pentru copiii cu dizabilități (de la CSEI nr. 1 din Oradea).

În cadrul proiectului educațional „Copil ca tine sunt și eu”, în „Săptămâna educației globale” au avut loc mai multe manifestări, structurate în trei etape: activități de parteneriat care au implicat aproape toate clasele gimnaziale din școală („Octavian Goga”) și clasa a V-a B de la Lic. T. „Onisifor Ghibu” (prof. diriginte Daniela Kele); o a doua etapă, în care au fost mobilizați părinți și cadre didactice, iar a treia etapă a adunat sub aceeași „umbrelă”, în cadrul atelierelor de lucru, elevi și adulți (ateliere de pictură, lucru manual, bucătărie, muzică și dans). La aceste întâlniri au participat și cadre didactice din alte școli, care și-au manifestat dorința de a colabora cu Mirela Floruț (inst. Cristiana Vidican, de la „Oltea Doamna” și prof. Elena Giurgilă, de la Salonta).  
Joi – o activitate comună cu CSEI nr. 1 și „Onisifor Ghibu”
 Mirela (alias Veronica), clovnul Găgăuță și o seamă de alte personaje din lumea basmului, filmului și desenului animat au primit, joi, o clasă de copii de la CSEI nr. 1 (însoțiți de părinți și cadre didactice: prof. Alina Savu, logoped Oana Tuduce, educator Lucreția Doble, prof. Lucia Popa – directorul centrului și prof. Teodora Pantazi). După ce i-au impresionat cu o primire ca-n basme, i-au invitat în sala de sport unde au desfășurat activități comune: un joc de intercunoaștere (Pânza de păianjen), ateliere de lucru (Iubește, să fii iubit! Ajută, să fii ajutat! – finalizarea mesajelor, precum și Cele mai haioase prăjiturele), joc de mișcare (Oglinda). Oaspeții au mai avut parte și de alte surprize plăcute oferite de membrii corului școlii (condus de prof. Monica Matiuț) și dansatorii (sportivi) ai Oanei Floruț (antrenor al clubului „Exclusive”). La ultima rundă a activității, partenerii și-au conturat mâinile pe inimioara prieteniei, pe care s-au și semnat.
Toate aceste activități au mobilizat forțe uriașe, implicând și o armată de dascăli (Mirela Floruț – coordonatorul principal: organizator, scenariu și regie, prof. Dorina Pop, inst. Adelina Moga, prof. Codruța Cioară, Steluța Carp, înv. Florica Șandra, înv. Ioan Pop, prof. Florina Floriș, prof. Ana Ienci, înv. Iuliana Seica și prof. Monica Matiuț), în frunte cu noua conducere a Școlii „Octavian Goga” (director – prof. Ioan Heciu, director adjunct – prof. Luminița Lazăr). Din partea Inspectoratului Școlar a onorat dna Doina Gyori, inspector școlar de specialitate.     
 Lansare de baloane cu mesaje pe platoul din fața arenei „Antonio Alexe”
După gustarea cu prăjiturele și primirea darurilor de Moș Nicolae, copiii de la CSEI nr. 1 și partenerii lor de la „Octavian Goga” s-au deplasat pe platoul din fața arenei „Antonio Alexe”, unde îi așteptau partenerii lor de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” (elevii din clasa a V-a B și dirigintele clasei, prof. Daniela Kele). Înarmați, fiecare cu câte un balon plin cu heliu de care era legat mesajul „Iubește, să fii iubit! Ajută, să fii ajutat!”, copiii au lansat baloanele, urmărindu-le cum se îndepărtează, încredințați fiind că mesajul lor izvorît din suflet îi va impresiona pe cei care îl vor recepta. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Purtați prin lumea basmului, filmului și desenului animat.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 22:49:22 Ora de vară a Europei de Est