Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Balul balurilor - locurile II

Vineri,9 martie

Balul balurilor - locurile II

Vineri, 9 martie, la Balul balurilor, s-au întâlnit ocupantele locurilor II de la cele cinci etape ale competiției: bobocii și artiștii de la "Mihai Viteazul", "Andrei Șaguna", "Traian Vuia", "Aurel Lazăr" și "Emanuil Gojdu". În urma unei prestații constant bune, Marieta Popovici și George Marincaș (de la Colegiul Tehnic "Traian Vuia") au reușit să se situeze în frunte, calificându-se pentru semifinala de vinerea viitoare, 16 martie, când vor avea ca parteneri de întrecere ocupanții locurilor I de la toate cele cinci etape ("Mihai Eminescu", Liceul cu Program Sportiv "Bihorul", "Lucian Blaga", "Transilvania" și Economic).


Vitejii s-au pus pe acrobații
 
Din start, balul a început tare, prin intrarea inedită, de-a dreptul derutantă, a Oanei Mardar (de la „Mihai Viteazul”). Ea a coborît în scenă de la balcon pe o frânghie („prințul”, George Ghitea, așteptând-o pe ring). În schimb, cei de la „Șaguna” (Cosmina Bereș și Petrică Lung-Nichita) au sosit cu mare alai, însoțiți de majorete și manechine. Marieta și George (de la „Vuia”) au atras privirile prin ținute, și prin modul de prezentare, ea coborând parcă de pe o pânză de curând „pictată”. Într-un mod nefiresc, dar bine primiți, au urcat pe ring lăzăriștii: Alex (Soporan) pe o trotinetă, iar Cristina (Mihiș) ieșind din cutie, precum puiul din găuace. Cum puteau gojdiștii să se lase mai prejos. Adrian (Rus) s-a cocoțat pe o scară dublă, unde stătea ca într-un balcon, pe care sta scris  „Love Tree” (cu litere de-o șchioapă, în roșu și verde), așteptând apariția Julietei- alias Ioana Repciuc. De la difuzor răzbăteau reclame, precum arhicunoscuta: „Dacă mă sărută data viitoare?” Iar gojdista nu a mai așteptat până data viitoare.
 
Grație și … precizie
 
Probele nu au pus prea mari probleme concurenților, dar nu toți le-au dat importanța cuvenită. La proba de limbo, spre exemplu, unii au renunțat mult prea ușor la luptă. În privința dansului, Darius (aflat în juriu)  a avut un cuvânt greu de spus, pentru că dansul nu e deloc o probă de relaxare totală, la care fiecare poate să se  miște în legea lui. Cea de-a treia probă, și ultima, avea să le aducă celor de la „Vuia” cele mai multe puncte, și să-i detașeze de restul plutonului. George a reușit să doboare cu mingea de baschet cele mai multe flacoane (4), iar mingea trebuia să treacă prin cercul ținut de parteneră. În destule cazuri, mingea nici măcar nu a apucat să intre prin cerc.
   
Tot dansul e vioara întâi!
 
Momentele artistice au fost reduse doar la … dans!
Colegele de trupă ale Deliei Filimon (de la „M. Viteazul”) s-au mișcat bine, iar ținuta (maiourile și pantalonii mulați pe corp) le-a evidențiat toate formele. Dansatoarele de la „Șaguna” s-au machiat special, arborând și o tunsoare în ton cu statutul lor de rapp-eri (ai trupei „Baby Boo”). Singurii însă care au impresionat cu adevărat, vineri seara, au fost artiștii de la „Vuia”. Ei au șocat prin apariția celor patru dansatori „îmblăniți”, coborîți din Epoca de piatră, urmați de o pereche ce a etalat multă grație, și sfârșind cu numărul proverbial al băieților balerini, pe post de lebede. Lăzăristele, în ținute sport (în maiouri galbene și pantaloni negri), au avut o prestație bună, dar nu au șocat, la fel și gojdistele, toate în negru (cu un singur băiat). Nu au arătat nimic deosebit. Prin urmare, era de așteptat ca reprezentanții Colegiului „Traian Vuia” să se califice, urmând să participe la semifinala de vineri, 16 martie, alături de ocupanții locurilor I.
 
Vineri, Dj Project la „No Problem”
 
Nelipsite de la fiecare reprezentație, campioanele naționale (ale trupei „Bizar”) și-au etalat măiestria într-ale hip-hop-ului, de la microfon, Mihai Dacin a dominat totul, iar juriul (Darius Domocoș, Marius Demeter, Corina Ferenț și Dorin Herțeg) a punctat obiectiv.
Vineri, se așteaptă ca lupta să fie acerbă, iar sala neîncăpătoare, doar avem invitați speciali, pe Dj Project.
(Ov. D.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:28:22 Ora de vară a Europei de Est