Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Christmas in Charles Dickens’s novels”

Cel mai special dar de Crăciun

„Christmas in Charles Dickens’s novels”

O carte este, oricând, un dar potrivit pentru oricine... în orice situație. „Christmas in Charles Dickens’s novels”, cartea Mădălinei Tăut, este cel mai special dar de Crăciun.

Nu tocmai întâmplător a fost lansată, ieri (luni, 21 decembrie 2009), la Casa Corpului Didactic Bihor, cartea constituind un dar pentru familia sa, pentru elevii săi (altfel spus pentru cei dragi și apropiați), așa după cum ne-a declarat tânăra și frumoasa domnișoară profesoară de limba engleză, Mădălina Mihaela Tăut.
„Dedic această carte familiei mele, dar și elevilor mei. Sper ca bucuria lecturării ei să-i facă mai buni, mai înțelepți, mai generoși, așa cum spunea Charles Dickens: „Crăciunul este sărbătoarea în care toți oamenii devin mai buni, mai generoși și în casă domnește liniștea”, fiind un cadou special de Crăciun pentru fiecare.
Aș dori ca această carte să fie primită cu dragă inimă de elevii mei și sper ca prin intermediul ei să conștientizeze faptul că iubirea față de ceilalți, dragostea pentru semenii tăi și bucuria dăruirii din suflet sunt lucrurile cele mai importante care stau la baza unei sărbători deosebite. Consider că tot ceea ce este frumos, tot ceea ce este valoros, tot ceea ce este semnificativ, chiar dacă nu este perfect, vine din inimă.
Cel ce nu păstrează Crăciunul în sufletul său nu-l va găsi niciodată sub un copac.
Am scris această carte din dorința de a aduce un strop de bucurie, o licărire de fericire tuturor celor care sunt alături de mine. Cel ce nu păstrează Crăciunul în sufletul său nu-l va găsi niciodată sub un copac. Crăciunul nu este o perioadă, niciun sezon, ci o stare de spirit, care înglobează un buchet de sentimente alese față de cei dragi. Mă tot gândesc de ce trebuie să așteptăm Crăciunul pentru a arăta acest lucru?”
Așa după cum au subliniat toți vorbitorii (Virginia Tiurbe – directorul C.C.D. Bihor, Delia Tarr Popa, inspector școlar de specialitate al Inspectoratului Școlar, Coste Monica, profesor metodist al C.C.D. ...), Mădălina este o fire sensibilă, plină de dăruire pentru nobila profesie aleasă, pentru care arde ca o flacără, în egală măsură pentru copii și pentru școală. Ea este imaginea dascălului ideal, perceput ca un apostol (de Octavian Goga). Ea crede în puterea de îndreptare (și de vindecare) a educației ca și în puterea dragostei. O înțelegem atunci, perfect, modul în care a privit și cum a tratat ea Crăciunul în cartea sa. Ca pe o bunătate...! Ca pe un mijloc de a-ți deschide sufletul spre a primi și a dărui iubire. Cartea sa are trei părți care se completează și se intersectează: Crăciunul ca o sărbătoare internațională, Charles Dickens ca un autor victorian și personajele lui Ch. Dickens sărbătorind Crăciunul.
Ce este Crăciunul? Dragoste, curaj, speranță
Cartea Mădălinei ne poartă într-o călătorie pe vremea lui Ch. Dickens, în care se vorbește despre un întreg ritual, al împodobirii caselor, bradului, copiii mergând cu colindul din casă în casă, în întreg spațiul anglo - saxon, după cum sublinia profesorul metodist al C.C.D.
Ce este Crăciunul (în viziunea și abordarea Mădălinei)?
Este dragostea pentru trecut, curajul pentru prezent, speranța pentru viitor. Și ne explică ... așa cum stau lucrurile.
„Curajul meu pentru prezent a constat în faptul că am încercat să adun cât mai multe materiale referitoare la Crăciun. Nu am pretenția de a fi originală pentru că sunt mulți cei care au scris despre Ch. Dickens. Eu doar am încercat să scriu o carte care poate fi oferită în dar de Crăciun.
Mulțumesc doamnei profesor univ. dr. Ecaterina Hanțiu pentru deschiderea cu care m-a ajutat, atât în timpul facultății, cât și acum, scriindu-mi prefața!”
Așadar, avem în față cel mai frumos dar pe care îl putem oferi oricui de Crăciun - „Christmas in Charles Dickens’s novels”, cartea Mădălinei Tăut, o dovadă în plus că așchia nu sare departe de trunchi, și că din stejar (numai) stejar răsare, făcând trimitere directă la mama sa (Stela Tăut), un distins dascăl și un om de calitate! (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Christmas in Charles Dickens’s novels”.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:25:48 Ora de vară a Europei de Est