Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Profilul utilizatorului român de internet

Poate vă interesează

Profilul utilizatorului român de internet

Conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o lună pe aproape 2000 de site-uri din România și un eșantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenți, profilul utilizatorului român de internet devine din ce în ce mai matur.

Cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 și 24 de ani - 21, 96% - însă câștigă teren și categoriile mai vârstnice: 30 - 34 de ani - 11,71%; 34 - 39 de ani - 10,24%; 40 – 49 de ani - 12,51%; 50 – 59 de ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se păstrează supremația utilizatorilor de sex masculin: peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbați (53,24%), față de 46,76% femei care folosesc Internetul.
Deși a scăzut ușor numărul utilizatorilor fără niciun venit: 21,57%, un procent important îl dețin cei cu venituri lunare sub 500 de RON - 15 %. În ciuda crizei generalizate, însă, se înregistrează o tendință ușor ascendentă la cei cu venituri peste 70 000 RON lunar - de la 1,47% dintre utilizatori în iunie 2009 la 1, 69% în decembrie.
Tot surprinzătoare este și intenția a aproape un sfert - 24,92% - dintre respondenți de a-și cumpăra o locuință în 2010, în timp ce alți 38,36% au declarat că-și vor achiziționa o mașină anul viitor. Aceasta în condițiile în care 20,94% dintre participanții la studiu au deja un credit sau rate la comercianți.
Războiul sexelor continuă și pe internet: femei vs bărbați în online
Deși femeile sunt mai educate: doar 5,76% cu 10 clase sau școală profesională, față de un procent dublu la bărbați - 10,13%; și 50,17% femei cu studii superioare și post-universitare, față de numai 43,2% bărbați cu aceeași pregătire, reprezentantele sexului frumos sunt încadrate în muncă pe poziții de excuție și nu de management.
Astfel, 46,15% dintre femei declară că sunt profesioniști angajați fără funcție de conducere față de doar 30,86% dintre bărbați aflați în aceeași situație. Mai mult, procentul de acționari sau patroni bărbați este dublu față de femei: 13,32%, respectiv 7,5%. Ca un amănunt picant, un procent nesemnificativ dintre bărbații participanți la studiu declară că se află în concediul de îngrijire a copilului: 0,35%.
Cum era de așteptat în aceste condiții, femeile cu venituri ce depășesc 1000 de euro sunt de două ori mai puține față de bărbații care câștigă atât: 3,05% față de 6,5%. Dintre aceștia, 2,04% câștigă peste 7000 ron, comparativ cu doar 0,7% dintre femei cu același venit. Totodată, numărul femeilor fără niciun fel de venit este sensibil mai mare față de cel al bărbaților: 22,65%, respectiv 18,38%.
Pe internet, atenția reprezentanților celor două sexe se îndreaptă preponderent către știri, e-mail și social media, respectiv bloguri și forumuri. Diferențe procentuale apar la comerțul electronic și tranzacții financiare - 19,63% bărbați față de doar 10,96% femei, urmărit clipuri/ filmulețe - 31,76% bărbați, 22,05% femei, și jocuri online - 21,14% bărbați, respectiv 15,66% femei.
În ceea ce privește categoria de site-uri accesate preponderent, deosebirile majore se remarcă la site-urile auto: un procent de 41,11% dintre bărbați le vizitează, față de numai 8,85% dintre femei și cele de comerț electronic: 28,95 % bărbați și de două ori mai puține femei (14,67%).
Cât privește obiceiurile de consum în offline, studiile trafic.ro dărâma mitul femeilor ca principale consumatoare de ciocolată. Procentele sunt apropiate în ceea ce privește acest produs pentru ambele sexe - 37,98% dintre femei și 32,58 % bărbați consuma frecvent tablete de ciocolată, 14,45% femei și 16,40 % bărbați batoane de ciocolată. Procentele mai diferă și în cazul consumului de mezeluri: 40,64% bărbați vs 28,51% femei și băuturi răcoritoare acidulate - 39,32% bărbați față de doar 26,99% femei.
Cât privește băuturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, față de 57% dintre bărbați, iar diferența se reduce la consumul de vin: 30,08% femei și 45,21% bărbați. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent injumătățit în cazul bărbaților: 21,90%.
Cât privește mersul la cumpărături, aceasta activitate este un hobby pentru 39,08% dintre femei, de două ori mai multe decât bărbații care fac shopping (20,98%). În schimb, bărbații sunt mai activi: 24,27% practică un sport față de nici 10 procente femei (9,53%), însă citesc mai puțin: 21,47% față de 41,28% femei pasionate de lectură.
Uitatul la televizor este o activitate practicată în aceeași măsură de reprezentanții ambelor sexe - știrile, filmele și emisiunile de divertisment ocupa primele trei poziții în preferințe. Diferențele apar la emisiunile sportive, urmărite de 46,2% dintre bărbați și de numai 9,06% dintre femei. Surprinzător, procentul celor care prefera emisiunile culturale și educative este identic, atât în cazul femeilor, cât și al bărbaților: 26,1%.
Studiile demografice trafic.ro s-au desfășurat online pe plan național în perioada 17 noiembrie - 7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127.699 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinată identificării profilului utilizatorilor români de Internet, realizată de trafic.ro anul acesta și conține atât indicatori, atât demografici (vârstă, sex, localizare geografică, venit, studii), cât și referitori la valori, interese, stil de viață și comportament de consum al utilizatorilor.
Participarea la această cercetare a fost gratuită pentru toate site-urile înscrise în trafic.ro, iar rezultatele personale și cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agențiilor și potențialilor clienți pentru publicitate online, într-un format profesionist.
trafic.ro este serviciul de monitorizare și analiză în timp real a audienței web din România ce permite compararea performanței a peste 45.000 de site-uri din online-ul românesc.

Trimite email

marţi, 18 mai 2021