Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 noiembrie 2020
1.*Un autobuz vechi, transformat într-o sală de clasă modernă pentru copiii dintr-un sat. Proiectul a fost sprijinit de peste 1.000 de voluntari, printre care și Simona Halep
.....
O sală de clasă modernă și inedită a fost amenajată pentru elevii din satul Augustin din Brașov într-un autobuz scos din circulaţie, în cadrul unui proiect realizat de Asociația Zi de Bine, împreună cu Natalia Ginghina și Adrian Secal, profesori în programul Teach for Romania, care au pornit campania de strângere de fonduri pentru proiectul EduBuzz, potrivit brasovmetropolitan.ro.

2.*Tiina Peterson, expert în educație timpurie al Ministerului Educației din Estonia: Noi am păstrat grădinițele deschise în perioada aceasta / Încercăm să facem profesia de educator cât mai atrăgătoare și apreciată în societate
.....
Pentru că educația timpurie este obligatorie, ,,noi am păstrat grădinițele deschise în perioada aceasta”, a declarat Tiina Peterson, expert șef al departamentului de educație primară și generală din Ministerul Educației, din Estonia. Aceasta a fost invitată la conferința online SuperTeach de sâmbătâ, 14 noiembrie, Revoluția mentalității în educație – Educație timpurie. Tiina Peterson a spus că strategia estonă pentru educație timpurie a început cu formarea profesorilor și ,,încercăm să facem profesia de educator cât mai atrăgătoare și apreciată în societate”...

3.* Educația în Marea Britanie: O privire asupra relației dintre educație și comunitate
.....
Gândindu-mă la care a fost cel mai important aspect al vieţii noastre ȋn străinătate pȃnă ȋn acest moment, mi-am dat seama că educația copilului nostru este răspunsul.
Noi ne-am mutat în Marea Britanie când Irina avea 1 an și 10 luni. Două precizări se impun de la început. Prima este aceea că situația noastră era diferită de a unui emigrant tânăr profesionist care se mută într-o țară străină și care nu are copii; odată ce ai copii, componentele de integrare, socializare și trai devin mai relevante decât cele strict profesionale. Cel puțin, așa a fost pentru mine.
De asemenea, când mă refer la educație, vorbesc despre sensul holistic și comprehensiv al conceptului de educație; voi aborda, astfel, educația nu doar în sensul strict al instituțiilor care oferă aceste servicii, ci și al modului în care un copil se formează prin interacțiunea cu instituțiile culturale, și anume familia și comunitatea...

Profilul utilizatorului român de internet

Poate vă interesează

Profilul utilizatorului român de internet

Conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o lună pe aproape 2000 de site-uri din România și un eșantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenți, profilul utilizatorului român de internet devine din ce în ce mai matur.

Cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 și 24 de ani - 21, 96% - însă câștigă teren și categoriile mai vârstnice: 30 - 34 de ani - 11,71%; 34 - 39 de ani - 10,24%; 40 – 49 de ani - 12,51%; 50 – 59 de ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se păstrează supremația utilizatorilor de sex masculin: peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbați (53,24%), față de 46,76% femei care folosesc Internetul.
Deși a scăzut ușor numărul utilizatorilor fără niciun venit: 21,57%, un procent important îl dețin cei cu venituri lunare sub 500 de RON - 15 %. În ciuda crizei generalizate, însă, se înregistrează o tendință ușor ascendentă la cei cu venituri peste 70 000 RON lunar - de la 1,47% dintre utilizatori în iunie 2009 la 1, 69% în decembrie.
Tot surprinzătoare este și intenția a aproape un sfert - 24,92% - dintre respondenți de a-și cumpăra o locuință în 2010, în timp ce alți 38,36% au declarat că-și vor achiziționa o mașină anul viitor. Aceasta în condițiile în care 20,94% dintre participanții la studiu au deja un credit sau rate la comercianți.
Războiul sexelor continuă și pe internet: femei vs bărbați în online
Deși femeile sunt mai educate: doar 5,76% cu 10 clase sau școală profesională, față de un procent dublu la bărbați - 10,13%; și 50,17% femei cu studii superioare și post-universitare, față de numai 43,2% bărbați cu aceeași pregătire, reprezentantele sexului frumos sunt încadrate în muncă pe poziții de excuție și nu de management.
Astfel, 46,15% dintre femei declară că sunt profesioniști angajați fără funcție de conducere față de doar 30,86% dintre bărbați aflați în aceeași situație. Mai mult, procentul de acționari sau patroni bărbați este dublu față de femei: 13,32%, respectiv 7,5%. Ca un amănunt picant, un procent nesemnificativ dintre bărbații participanți la studiu declară că se află în concediul de îngrijire a copilului: 0,35%.
Cum era de așteptat în aceste condiții, femeile cu venituri ce depășesc 1000 de euro sunt de două ori mai puține față de bărbații care câștigă atât: 3,05% față de 6,5%. Dintre aceștia, 2,04% câștigă peste 7000 ron, comparativ cu doar 0,7% dintre femei cu același venit. Totodată, numărul femeilor fără niciun fel de venit este sensibil mai mare față de cel al bărbaților: 22,65%, respectiv 18,38%.
Pe internet, atenția reprezentanților celor două sexe se îndreaptă preponderent către știri, e-mail și social media, respectiv bloguri și forumuri. Diferențe procentuale apar la comerțul electronic și tranzacții financiare - 19,63% bărbați față de doar 10,96% femei, urmărit clipuri/ filmulețe - 31,76% bărbați, 22,05% femei, și jocuri online - 21,14% bărbați, respectiv 15,66% femei.
În ceea ce privește categoria de site-uri accesate preponderent, deosebirile majore se remarcă la site-urile auto: un procent de 41,11% dintre bărbați le vizitează, față de numai 8,85% dintre femei și cele de comerț electronic: 28,95 % bărbați și de două ori mai puține femei (14,67%).
Cât privește obiceiurile de consum în offline, studiile trafic.ro dărâma mitul femeilor ca principale consumatoare de ciocolată. Procentele sunt apropiate în ceea ce privește acest produs pentru ambele sexe - 37,98% dintre femei și 32,58 % bărbați consuma frecvent tablete de ciocolată, 14,45% femei și 16,40 % bărbați batoane de ciocolată. Procentele mai diferă și în cazul consumului de mezeluri: 40,64% bărbați vs 28,51% femei și băuturi răcoritoare acidulate - 39,32% bărbați față de doar 26,99% femei.
Cât privește băuturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, față de 57% dintre bărbați, iar diferența se reduce la consumul de vin: 30,08% femei și 45,21% bărbați. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent injumătățit în cazul bărbaților: 21,90%.
Cât privește mersul la cumpărături, aceasta activitate este un hobby pentru 39,08% dintre femei, de două ori mai multe decât bărbații care fac shopping (20,98%). În schimb, bărbații sunt mai activi: 24,27% practică un sport față de nici 10 procente femei (9,53%), însă citesc mai puțin: 21,47% față de 41,28% femei pasionate de lectură.
Uitatul la televizor este o activitate practicată în aceeași măsură de reprezentanții ambelor sexe - știrile, filmele și emisiunile de divertisment ocupa primele trei poziții în preferințe. Diferențele apar la emisiunile sportive, urmărite de 46,2% dintre bărbați și de numai 9,06% dintre femei. Surprinzător, procentul celor care prefera emisiunile culturale și educative este identic, atât în cazul femeilor, cât și al bărbaților: 26,1%.
Studiile demografice trafic.ro s-au desfășurat online pe plan național în perioada 17 noiembrie - 7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127.699 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinată identificării profilului utilizatorilor români de Internet, realizată de trafic.ro anul acesta și conține atât indicatori, atât demografici (vârstă, sex, localizare geografică, venit, studii), cât și referitori la valori, interese, stil de viață și comportament de consum al utilizatorilor.
Participarea la această cercetare a fost gratuită pentru toate site-urile înscrise în trafic.ro, iar rezultatele personale și cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agențiilor și potențialilor clienți pentru publicitate online, într-un format profesionist.
trafic.ro este serviciul de monitorizare și analiză în timp real a audienței web din România ce permite compararea performanței a peste 45.000 de site-uri din online-ul românesc.

Trimite email

miercuri, 25 noiembrie 2020

Poza zilei

Daciana, la Londra!

Toată e numai zâmbet și... fericire!
Mulțumim, Daciana-Florina Florea!
Tu alungi pandemia și covidul din sufletele și viața noastră cenușie!
(Ovi)