Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Profilul utilizatorului român de internet

Poate vă interesează

Profilul utilizatorului român de internet

Conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o lună pe aproape 2000 de site-uri din România și un eșantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenți, profilul utilizatorului român de internet devine din ce în ce mai matur.

Cea mai activă categorie de vârstă rămâne cea a utilizatorilor între 20 și 24 de ani - 21, 96% - însă câștigă teren și categoriile mai vârstnice: 30 - 34 de ani - 11,71%; 34 - 39 de ani - 10,24%; 40 – 49 de ani - 12,51%; 50 – 59 de ani - 6,03%; 60 de ani sau mai mult - 1,50%. Se păstrează supremația utilizatorilor de sex masculin: peste jumătate dintre cei care navighează pe site-urile autohtone sunt bărbați (53,24%), față de 46,76% femei care folosesc Internetul.
Deși a scăzut ușor numărul utilizatorilor fără niciun venit: 21,57%, un procent important îl dețin cei cu venituri lunare sub 500 de RON - 15 %. În ciuda crizei generalizate, însă, se înregistrează o tendință ușor ascendentă la cei cu venituri peste 70 000 RON lunar - de la 1,47% dintre utilizatori în iunie 2009 la 1, 69% în decembrie.
Tot surprinzătoare este și intenția a aproape un sfert - 24,92% - dintre respondenți de a-și cumpăra o locuință în 2010, în timp ce alți 38,36% au declarat că-și vor achiziționa o mașină anul viitor. Aceasta în condițiile în care 20,94% dintre participanții la studiu au deja un credit sau rate la comercianți.
Războiul sexelor continuă și pe internet: femei vs bărbați în online
Deși femeile sunt mai educate: doar 5,76% cu 10 clase sau școală profesională, față de un procent dublu la bărbați - 10,13%; și 50,17% femei cu studii superioare și post-universitare, față de numai 43,2% bărbați cu aceeași pregătire, reprezentantele sexului frumos sunt încadrate în muncă pe poziții de excuție și nu de management.
Astfel, 46,15% dintre femei declară că sunt profesioniști angajați fără funcție de conducere față de doar 30,86% dintre bărbați aflați în aceeași situație. Mai mult, procentul de acționari sau patroni bărbați este dublu față de femei: 13,32%, respectiv 7,5%. Ca un amănunt picant, un procent nesemnificativ dintre bărbații participanți la studiu declară că se află în concediul de îngrijire a copilului: 0,35%.
Cum era de așteptat în aceste condiții, femeile cu venituri ce depășesc 1000 de euro sunt de două ori mai puține față de bărbații care câștigă atât: 3,05% față de 6,5%. Dintre aceștia, 2,04% câștigă peste 7000 ron, comparativ cu doar 0,7% dintre femei cu același venit. Totodată, numărul femeilor fără niciun fel de venit este sensibil mai mare față de cel al bărbaților: 22,65%, respectiv 18,38%.
Pe internet, atenția reprezentanților celor două sexe se îndreaptă preponderent către știri, e-mail și social media, respectiv bloguri și forumuri. Diferențe procentuale apar la comerțul electronic și tranzacții financiare - 19,63% bărbați față de doar 10,96% femei, urmărit clipuri/ filmulețe - 31,76% bărbați, 22,05% femei, și jocuri online - 21,14% bărbați, respectiv 15,66% femei.
În ceea ce privește categoria de site-uri accesate preponderent, deosebirile majore se remarcă la site-urile auto: un procent de 41,11% dintre bărbați le vizitează, față de numai 8,85% dintre femei și cele de comerț electronic: 28,95 % bărbați și de două ori mai puține femei (14,67%).
Cât privește obiceiurile de consum în offline, studiile trafic.ro dărâma mitul femeilor ca principale consumatoare de ciocolată. Procentele sunt apropiate în ceea ce privește acest produs pentru ambele sexe - 37,98% dintre femei și 32,58 % bărbați consuma frecvent tablete de ciocolată, 14,45% femei și 16,40 % bărbați batoane de ciocolată. Procentele mai diferă și în cazul consumului de mezeluri: 40,64% bărbați vs 28,51% femei și băuturi răcoritoare acidulate - 39,32% bărbați față de doar 26,99% femei.
Cât privește băuturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, față de 57% dintre bărbați, iar diferența se reduce la consumul de vin: 30,08% femei și 45,21% bărbați. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent injumătățit în cazul bărbaților: 21,90%.
Cât privește mersul la cumpărături, aceasta activitate este un hobby pentru 39,08% dintre femei, de două ori mai multe decât bărbații care fac shopping (20,98%). În schimb, bărbații sunt mai activi: 24,27% practică un sport față de nici 10 procente femei (9,53%), însă citesc mai puțin: 21,47% față de 41,28% femei pasionate de lectură.
Uitatul la televizor este o activitate practicată în aceeași măsură de reprezentanții ambelor sexe - știrile, filmele și emisiunile de divertisment ocupa primele trei poziții în preferințe. Diferențele apar la emisiunile sportive, urmărite de 46,2% dintre bărbați și de numai 9,06% dintre femei. Surprinzător, procentul celor care prefera emisiunile culturale și educative este identic, atât în cazul femeilor, cât și al bărbaților: 26,1%.
Studiile demografice trafic.ro s-au desfășurat online pe plan național în perioada 17 noiembrie - 7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127.699 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinată identificării profilului utilizatorilor români de Internet, realizată de trafic.ro anul acesta și conține atât indicatori, atât demografici (vârstă, sex, localizare geografică, venit, studii), cât și referitori la valori, interese, stil de viață și comportament de consum al utilizatorilor.
Participarea la această cercetare a fost gratuită pentru toate site-urile înscrise în trafic.ro, iar rezultatele personale și cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agențiilor și potențialilor clienți pentru publicitate online, într-un format profesionist.
trafic.ro este serviciul de monitorizare și analiză în timp real a audienței web din România ce permite compararea performanței a peste 45.000 de site-uri din online-ul românesc.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 10:26:10 Ora de vară a Europei de Est