Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

“Alcoolul nu te face mare”

Proiectul național

“Alcoolul nu te face mare”

Ieri, în sala festivă a Colegiului Tehnic „Dimitrie Leonida” din Oradea, a avut loc o activitate de promovare a campaniei sociale „Alcoolul nu te face mare”.Elevii claselor a XI-a A și B au vizionat două filme de scurtmetraj pe tema consumului de alcool la vârsta liceenilor, după care, împărțiți în patru grupe, au elaborat câte un afiș pe această temă pe care l-au prezentat colegilor, iar diriginții claselor (Alunița Neag și Valeriu Nica) i-au provocat la discuții. La final, Smaranda Brumar, psiholog în cadrul Inspectoratului Județean de Poliție Bihor, compartimentul analiză și prevenire a criminalității, s-a referit la efectele psihologice ale consumului de alcool.

 La activitate au participat conducerea liceului (director Georgeta Sadoveanu), consilerul educativ, prof. Delia Bacoș, diriginți ai claselor a XI-a și a XII-a, precum și alți trei reprezentanți ai I.P.J. Bihor (comisar Ioana Indrieș, din cadrul compartimentului analiză și prevenire a criminalității, Liviu Pereș, agent șef, și Teodor Terec, agent șef adjunct în cadrul Poliției de proximitate).
Cea de-a doua etapă a proiectului
În 2 mai, a fost lansat, la București, proiectul „Alcoolul nu te face mare” – o campanie socială care se adresează liceenilor din întreaga țară. Prin promovarea  acestei campanii, organizatorii (Ministerul Educației, Cercetării și Tineretului , Ministerul Internelor și Reformei Administrative și Asociația „Berarii României”) doresc să contribuie la educarea elevilor, formând opinii împotriva consumului de alcool la această vârstă.
Proiectul cuprinde trei etape. În prima etapă (desfășurată în luna martie) li s-au dat elevilor chestionare pe tema consumului de alcool la vârsta școlară. Ieri, s-a declanșat cea de-a doua etapă, care prevede discuții la nivelul claselor de elevi pe marginea proiectării unor filme de scurtmetraj pe tema consumului de alcool la vârsta liceenilor. Cea de-a treia etapă este programată a se desfășura la începutul anului școlar viitor, când va fi lansat un concurs de filme educative de scurtmetraj, realizate de elevi, având ca model cele două filme prezentate.
Afișele concepute de echipajele celor patru grupe de lucru au fost prezentate de Emilia Vancea, Alina Burlău, Emanuel Sergiu Pascu și Cătălin Ban, fiecare tratând un alt aspect al problemei: viața sportivă incompatibilă cu consumul de alcool, cauzele consumului de alcool, efectele fizice ale consumului de alcool, respectiv efectele psihice ale consumului de alcool.
În cadrul orelor de consiliere și orientare, diriginții claselor vor provoca elevii la discuții pentru formarea de opinii împotriva consumului de alcool la vârsta școlară. (Ovi Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto ( “Alcoolul nu te face mare”).

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:43:52 Ora standard a Europei de Est