Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Informarea viitorilor absolvenți de liceu despre posibilitatea de a studia în străinătate

Între 11 și 13 ianuarie - activități de seminar

Informarea viitorilor absolvenți de liceu despre posibilitatea de a studia în străinătate

Anul școlar 2009 - 2010 este al treilea an de activitate pentru Smartbrand în România (cu sediul la Timișoara). Rezultatul activității noastre constă în 200 de candidați care au plecat prin intermediul nostru în Danemarca, Marea Britanie și Olanda.

Din Oradea s-au înscris în programul nostru unsprezece candidați, anul trecut, studiind actualmente domenii diferite, de la criminologie la psihologie sau design.  Seminariile se desfășoară în liceele din județul Bihor și din alte județe, doar cu acordul directorilor instituțiilor. De asemenea, diriginții claselor a XI-a și a XII-a vor stabili intervalul orar când reprezentanții Smartbrand vor avea acces în clasă pentru a-și susține prezentarea.
Scopul seminariilor: informarea viitorilor absolvenți de liceu despre posibilitatea de a studia la un colegiu sau la o facultate din Anglia, Danemarca, Grecia, Franța, Olanda, Scoția, Þara Galilor, Elveția, Bulgaria, Spania, Italia, Rusia, China sau SUA. Oferta include: prezentarea avantajelor, a condițiilor de studiu, a problemelor care pot să apară și a soluțiilor la îndemână.
Le vor vorbi elevilor Andrei Baciu, Bogdan Popovici și Emilia Szuszmann. Andrei și Bogdan sunt foști elevi ai Colegiului Național „Emanuil Gojdu”, actualmente studenți în Anglia, la Ruskin University, cu sediul în Cambridge. Andrei studiază Forensic Science and Criminology, iar Bogdan - Graphic and Web Design.
Avantajele: în Danemarca, învățământul superior este gratuit, sistemul de învățare se bazează pe formarea bazelor teoretice și pe aplicarea lor imediată. Practica și proiectele sunt termenii cheie ai sistemului educațional danez. Din timpul anilor de studiu, studenții își vor putea găsi un loc de muncă în domeniul în care învață. În Anglia, studenții își acoperă cheltuielile de studiu printr-un împrumut de la guvern, rambursabil, cu o dobândă minimă doar după angajare și doar dacă suma câștigată pe an este mai mare de 10.000 de lire.
Acomodarea: seminariștii vor prezenta detalii despre prețurile chiriilor, cum să-ți găsești o chirie, cum să-ți găsești un loc de muncă, care sunt costurile pentru mâncare și alte cheltuieli zilnice. Toți candidatii ce au plecat din Sibiu au fost recrutași și consiliași de Diana Iftodi și Iulia Șandor, care sunt alături de Smartbrand încăî de la înființare, 2007.
 Admiterea se face până la 1 martie, perioadă în care Smartbrand consiliază candidatul, lucrează cu el pentru a avea un dosar perfect și îl ghidează în scrierea și culegerea documentelor necesare. În plus, pe toți candidații actuali îi punem în legătură cu cei ce au plecat deja.
 Durata: fiecare prezentare se va desfășura pe parcursul unei ore. Timpul este împărțit între 20 de minute de prezentare și 30 de minute pentru întrebări, nelămuriri și informații adiționale.
Programul
Luni, 11 ianuarie 2010, echipa va fi prezentă la Liceul de Artă (între orele 12.00 și 14.00); marți, 12 ianuarie (între 8.00 și 10.00), la Colegiul Național „Iosif Vulcan”; la Radio Transilvania (între orele 11.00 și 12.00) și la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” (de la ora 13.00); miercuri, 13 ianuarie, la Liceul „Don Orione” (între orele 8.30 și 10.00) și la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” (între orele 10.00 și 14.00). (Emilia S.)

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:11:11 Ora de vară a Europei de Est