Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Întâlnirea dintre ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Marți, 5 ianuarie

Întâlnirea dintre ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, dr. Daniel Petru Funeriu, s-a întâlnit marți, 5 ianuarie 2010, cu reprezentanții tuturor federațiilor sindicale din învățământ.

Au participat, Gheorghe Isvoranu și Marius Nistor (Federația Sindicatelor Independente din Învățământ „Spiru Haret"), Aurel Cornea și Liviu Marian Pop (Federația Sindicatelor Libere din Învățământ), Constantin Ciosu și Teodor Fârțonea (Federația Educației Naționale), Răzvan Bobulescu și Anton Hadăr (Federația Sindicală Alma Mater). Întâlnirea informală a avut loc la inițiativa ministrului Educației și a avut drept scop prezentarea propunerilor de măsuri pe care ministerul le are în vedere pentru aplicarea Ordonanței de Urgență 114/2009.
„Această întâlnire s-a petrecut în spiritul transparenței pe care Ministerul Educației dorește să o aibă față de partenerii sociali, dar în același timp și în spiritul rigorii despre care am discutat și pe care am promis-o la preluarea acestui mandat",  a precizat ministrul Educației.
Proiectul de măsuri propus de Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului cuprinde:
- Stabilirea obligației de catedră pentru toți directorii și directorii adjuncți la 6 - 12 ore/săptămână, în funcție de mărimea școlii. Această măsură permite economisirea a 2200 de norme;
- Renunțarea la reducerea normei didactice de predare cu 2 ore/săptămână, pentru personalul didactic cu gradul didactic I cu o vechime în învățământ de peste 25 ani. Acest lucru ar crea o economie de aproximativ 8000 de norme;
- Majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ. Din punct de vedere administrativ, măsura va duce la recuperarea a 1000 de norme;
- Organizarea claselor I, V, IX din unitățile de învățământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulteriore. Această măsură nu va duce la perturbarea actului educațional.
Setul de propuneri a fost realizat de către direcțiile din Ministerul Educației (Direcția Generală Buget - Finanțe, Patrimoniu și Investiții; Direcția Generală Educație Timpurie, Școli, Performanță și Programe; Direcția Acreditarea, Evaluarea și Performanța în Cariera Didactică; Direcția Generală Juridică și Control). Directorii acestor structuri au participat, de asemenea, la întâlnire.
Marți, 12 ianuarie 2010, va urma o nouă rundă de consultări cu federațiile sindicale, la sediul Ministerului Educației.
 
Declarația ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, domnul dr. Daniel Petru Funeriu, referitoare la OUG 114/2009, după întâlnirea cu federațiile sindicale
 
 „Această întâlnire s-a petrecut în spiritul transparenței pe care Ministerul Educației dorește să o aibă față de partenerii sociali, dar, în același timp, și în spiritul rigorii despre care am discutat și pe care am promis-o la preluarea acestui mandat. Ordonanța de Urgență 114/2009 se referă la eficientizarea cheltuirii banului public în domeniul educației. La această discuție am prezentat, o serie de măsuri luate la nivelul ministerului. Repet: sunt propuneri de măsuri. Nu s-a luat nicio decizie la această oră. Vă spun care sunt cele patru propuneri:
1. Prima măsură ar fi să renunțăm parțial la degrevarea de ore la clase, în ceea ce-i privește pe directori și pe directorii adjuncți. O asemenea măsură ne-ar permite să economisim 2200 de norme;
2. Pentru cei 40.800 de profesori, gradul I, cu peste 25 de ani vechime, din sistem o propunere de măsură ar fi renunțarea la reducerea cu două ore a normei de predare. Acest lucru ne-ar crea o economie de aproximativ 8000 de norme;
3. O măsură care vine în întâmpinarea raționalizării și eficientizării rețelei școlare este majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi, care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ. Din punct de vedere administrativ, această măsură va duce la recuperarea a 1000 de norme;
4. O ultimă măsură este organizarea claselor I, V și IX din unitățile de învățământ din mediul urban, la limita maximă prevăzută de Legea Învățământului.
Nici una din aceste măsuri nu va duce la perturbarea actului educațional. Voi încheia spunând că întâlnirea cu sindicatele m-a încurajat. Vreau să scot în evidență că toate sindicatele și-au exprimat atașamentul pentru reformă. Această primă întâlnire cu sindicatele m-a încurajat în inițiativa mea de a avea un nou mod de comunicare instituțională cu sindicatele, de a avea deschidere către sindicate, pentru ca acestea să poată veni cu propuneri active. Măsurile care vor fi luate de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului împreună cu federațiile sindicale se vor aplica de la 1 septembrie 2010. Am luat decizia să respect programul de guvernare pe care mi l-am asumat, pentru ca acest minister să funcționeze riguros și fundamentat”.
(Biroul de presă)
Foto: Liviu Chirică, Mediafax
 

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 17:22:14 Ora de vară a Europei de Est