Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cu multă muncă, talent, voință și pasiune, se obțin și performanțe!

Dacă vrei, poți!

Cu multă muncă, talent, voință și pasiune, se obțin și performanțe!

Copiii manifestă multiple predispoziții pentru domenii pe care poate părinții nici nu le visează. Când sunt la grădiniță și apoi în ciclul primar, ei, copiii, vor să facă și pot să facă de toate.

Părinții, însă, îi direcționează spre ceea ce le-ar conveni lor să ajungă. Unii vor să-i facă medici, profesori, karatiști, fotbaliști, avocați, ingineri, muzicieni...
Până la un punct se poate orice. Dar când intervine pregătirea de specialitate și de performanță, atunci trebuie să aibă și copilul un cuvânt de spus. Dacă el nu dorește așa ceva, se va chinui, se va forța și nu va obține rezultate deosebite pentru că el nu face cu plăcere, mânat de forțe interioare (ambiție, voință, satisfacție). El face că așa vrea tăticul sau mămica...
Activitățile extrașcolare la care participă elevii (în afara clasei și a școlii) au darul de a contribui la canalizarea energiilor copiilor, la dezvoltarea lor fizică și intelectuală, la cultivarea voinței și caracterului, și sunt indicate, atâta timp cât nu-l supraîncarcă și stresează, cât timp face cu plăcere ceea ce face. În cazurile fericite, apar și rezultatele, precum aveam să ne convingem și noi admirând elevii clasei a IV-a B, de la Colegiul Național „Iosif Vulcan” din Oradea, buni la toate! E un fel de a spune ... bun la toate. Adică, până la un punct, toți se pricep la toate. Unora le place una, altora altceva, dar, per ansamblu, constați că într-o clasă ai mulți copii foarte buni, luați pe domeniile în care fiecare este foarte bun la ceva, în afara lecțiilor de zi cu zi, de la clasă...
Ieri (miercuri, 6 ianuarie 2010), aveam să-i văd pe elevii dnei învățătoare inst. Maria Duma cu diplomele pe masă și medaliile la gât...
Cu toții aveau pupitrul plin cu diplome obținute la nenumărate concursuri și proiecte școlare. Dar, de această dată, ne-au interesat doar cei care au obținut rezultate deosebite activând în afara clasei, la diferite cluburi (la înot, tenis de câmp, dans, karate, lupte greco – romane, modeling...).
Găvruța Vlad activează la C.S.West Team Taekwon-Do, Oradea (antrenor - Ruszkai Tunyogi Hajnal) și a obținut rezultate deosebite: deține trei diplome de „Cel mai bun sportiv al anului” (în 2007, 2008 și 2009),  șase medalii de aur, două de argint și trei de bronz la diverse concursuri (la campionatul național și trei cupe...)
Vincze - Nagy Richard e coleg de club cu Vlad și parcă ar fi „frați”... și la performanță: „Cel mai bun sportiv al anului” (în 2008 și 2009), trei medalii de aur, patru de argint și patru de bronz.
Curtui Silviu se antrenează la Clubul sportiv „Bihorul” (cu dl Pop Ioan). Silviu deține două diplome la lupte greco - romane, obținute la Cupa „Iuliu Pantici”, în 2008 și la Cupa „Primăverii”, în 2009.
Moș Larisa practică dansul sportiv (la Clubul de dans sportiv „Exclusiv”, antrenori: Oana Floruț și Florin Culda) și deține o medalie de care este foarte mândră; în paralel, urmează și cursuri de înot (la „Pro Natația”, antrenor Verkerdi Laszlo).
Ladar Dacian se antrenează cu succes  la Clubul sportiv „Bihorul” (antrenor Þigan Marius) și deține trei medalii de aur, patru de argint și două de bronz la diferite competiții de lupte greco – romane.
Ilea Eric practică tenisul de câmp (instructor Constantin Viorel) și a câștigat trofeul Matechnik – 2008, în cadrul Cupei Rom-Cri.
Haghgou Melina face karate la C.S. „Ramy Dojo” (antrenor Crecan Ramona) și deține două diplome la Cupa „Todome”.
Þîrle Naomi se mândrește cu diploma pe care a câștigat-o în tabăra de vară organizată de Biserica Penticostală  „Tabor”.
Copaciu Adela a câștigat, la categoria sa de vârstă, trofeul și cupa „Cel mai bun pescar” (la concursul organizat de  Adrian Bot, la Tileagd).
Foghiș Andreea participă, ca și Larisa,  la cursurile de înot „Pro Natația” (antrenor Kiraly Iuliu), obținând, în 2009, o diplomă pentru rezultate deosebite.
Lăcătuș Lorenzina face modeling din 2006 în cadrul agenției „Graziela Models”, participând la diferite prezentări, iar în 2008, a câștigat titlul de „Miss mândră floare” la Lotus Market.
E un început, dar perseverând, se poate ajunge departe, cu multă muncă (transpirație), talent, sacrificii, voință și sprijin (moral și material)! (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cu multă muncă, talent, voință și pasiune, se obțin și performanțe!

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 16:49:00 Ora standard a Europei de Est