Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 mai 2021
Ministrul Sorin Cîmpeanu: Sunt universități care se gândesc ca din toamnă să impună anumite condiții: Purtarea de combinezoane de către studenții nevaccinați. Susțin această variantă
Studenții nevaccinați ar putea fi obligați să se prezinte purtând combinezon dacă vor să participe fizic la ore din toamnă, pe când cei vaccinați vor putea să se deplaseze fără astfel de măsuri, iau în calcul unele universități din România, a declarat astăzi ministrul Educației Sorin Cîmpeanu în cadrul unui interviu de la Hotnews.ro. De asemenea, ministrul a adăugat că ar putea exista o prioritizare a studenților vaccinați la cazarea în cămine.
„Sunt unul dintre cei care susțin importanța prezenței fizice pentru derularea stagiilor de practică și activităților directe. Pentru asta, sunt universități care se gândesc ca din toamnă să nu facă rabat de la prezența fizică în cadrul orelor de laborator/lucrări practice și să impună o serie de condiții, spre exemplu participarea studenților vaccinați la aceste ore de laborator și lucrări practice, fără a fi îngrădit participarea studenților care nu sunt vaccinați. Studenții care nu se vor fi vaccinat în toamnă ar putea să aibă la dispoziție, spre exemplu, combinezoane de protecție pe care să le poarte pe tot parcursul programului didactic. Sunt câteva universități și eu personal susțin această variantă”, a declarat Cîmpeanu.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
23 martie 2021
1.*BREAKING
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației
Anul școlar actual se va încheia pe 2 iulie 2021 pentru elevi și nu pe 18 iunie, cum era inițial, anunță ministrul Educației. Sorin Cîmpeanu precizează că, practic, două săptămâni din vacanța de vară se mută în vacanța de primăvară.
„Finalul semestrului al II-lea se decalează două săptămâni. Vacanța de primăvară se prelungește cu două săptămâni. Se mută practic două săptămâni din vacanța de vară în vacanța de primăvară.
În loc să finalizăm semestrul al II-lea pe 18 iunie, se va încheia pe 2 iulie.
• elevii clasei a VIII-a care termină pe 25 iunie (în loc de 11 iunie),
• elevii clasei a XII-a care termină în 18 iunie (în loc de 4 iunie) și
• învățământul profesional și tehnic care termină pe 23 iulie (în loc de 9 iulie)
Dacă nu ar fi fost această variantă a prelungirii vacanței de primăvară cu două săptămâni și a mutării Evaluării Naționale pentru clasa a VIII-a după Bacalaureat, cu tot cu Admiterea la liceu, „ar fi fost destul de clară închiderea școlilor, inclusiv pentru derularea simulărilor”, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu. Oficialul a dat exemplu că în București, școlile s-ar fi închis de mâine, dacă nu accepta această variantă.
Cîmpeanu a spus că dacă nu ar fi acceptat această modificare a structurii anului școlar, nu s-ar fi semnat modificarea ordinului comun de ministru, ordin pe care trebuia să îl semneze Vlad Voiculescu, ministrul Sănătății.

2.*OFICIAL
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare
Ordinul de ministru comun, semnat de Vlad Voiculescu și Sorin Cîmpeanu, care prevede închiderea școlilor la intrarea localităților în carantină și nu la pragul de 6 la mie, a intrat în vigoare prin publicarea în Monitorul Oficial, marți seara.
Ordinul nou prevede că scenariul de funcționare al unei unități de învățământ se va actualiza săptămânal, cu referința în fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, cu excepția situației în care localitatea intră în carantină”.

Cum poți îmbunătăți uzabilitatea site-ului tău?

Poate vă interesează

Cum poți îmbunătăți uzabilitatea site-ului tău?

Uzabilitatea, termen încă neintrodus ca atare în limba română, provine din englezescul „usability” și se referă la ușurința folosirii în mod eficient a unei pagini web sau a unei interfețe (electronice) de către un utilizator, pentru satisfacerea nevoilor acestuia.
Uneori, scopul pentru care un utilizator accesează interfața diferă de scopul pentru care a fost creată aceasta.

Alte definiții ale termenului „usability” găsiți pe Wikipedia și aici. Ușurința cu care interacționăm cu un site, datorită amplasării elementelor (recall/memorie), diferențierii/evidențierii elementelor web (acuitate vizuală), fluxului acțiunilor (învățare activă/learning) și reacțiilor interfeței la acțiunile noastre reprezintă o altă definiție a uzabilității.
Capcana afișării a prea multe module și funcțiuni
Este normal să vrei ca utilizatorul să stea cât mai mult timp pe site-ul tău dacă vinzi publicitate pe paginile respective, la fel cum este firesc să vrei ca utilizatorul să cumpere ceva din magazinul tău online. Pentru o experiență de vizitare cât mai plăcută și interesantă, vei pune pe pagina web tot mai multe „module de marketing” sau funcții care să aducă valoare site-ului. Ai grijă, însă, câte elemente suplimentare conține pagina respectivă, cum și unde sunt ele așezate - utilizatorul va trebui, la un moment dat, să aleagă pe ce buton apasă, ce modul utilizează sau ce funcție.
Atenție! Probabilitatea ca utilizatorul să aleagă ceea ce te interesează - butonul „adaugă în coș”, de exemplu, dacă e vorba de un magazin online - scade proporțional cu creșterea numărului de butoane puse la dispoziție în pagină. Așadar, regula „Puțin și bun” este valabilă cu atât mai mult în cazul conținutului online.
Direcționarea userului către acțiuni prin design și culoare
O altă problemă întâlnită atât la site-urile de conținut, cât și la magazinele online este slaba evidențiere a butoanelor din site. Sfatul pe care îl dau clienților mei în ceea ce privește butoanele de acțiune sau link-urile importante este să aleagă o culoare din paleta logo-ului proiectului respectiv. Este esențial ca această culoare să fie folosită rar, doar pentru butoanele importante - de exemplu, acel „adaugă în coș” dintr-un magazin online.
Observați cum folosesc petele de culoare principalele magazine online naționale și internaționale - veți constata că butonul de acțiune se remarcă prin poziționare și contrast cromatic față de alte informații din pagină. Utilizați, așadar, „culoarea de acțiune” doar acolo unde servește intereselor voastre de business.
Mărimea fontului folosit în secțiunile importante
Iată ceva ce repet la workshop-uri, cursuri și training-uri de e-commerce - țineți cont de toate categoriile de public atunci când „scrieți” un site. Nu ar trebui să ai lupa la tine când citești secțiuni dintr-o pagină web, mai ales când este vorba de informații sau butoane importante. Sunt foarte puține site-uri, publisheri și magazine online care iau în considerare scăderea acuității vizuale pe măsura îmbătrânirii utilizatorilor.
Una dintre categoriile cele mai profitabile din punct de vedere al conversiei este cea a pensionarilor - au bani și timp de pierdut cumpărând produse sau servicii din magazinele online. Nu-i alungați de pe site cu fonturi prea mici sau absența din pagină a uneltelor de mărire/micșorare.
Conținutul, modul de exprimare, descrierile comerciale
O altă problemă pentru foarte multe site-uri românești: traduceri incorecte sau un vocabular prea specializat. Nu folosiți jargonul tehnic în prezentarea unui produs. Majoritatea utilizatorilor abia descoperă Internetul, iar un procentaj important dintre aceștia nu au un nivel de studii ridicat. De aceea, articolele sau descrierile de produse vor avea succes dacă folosiți un limbaj comun, uzual. Altfel, utilizatorii vor citi conținutul și vor cumpăra produse de pe site-uri mai accesibile și ușor de înțeles.
Atenție la mărimea și poziționarea celui mai important buton de pe site: câmpul de căutare internă
Publicul feminin preferă să navigheze în site în cautarea informației, însă cel masculin va căuta garantat un câmp de search. Dacă target-ul site-ului vostru este predominant masculin, atunci este important unde amplasați butonul de Cautare, cât si modul în care îl evidențiați. Încercați să nu faceți un câmp de 12 caractere, ci să permiteți scrierea și citirea facilă a două - trei cuvinte-cheie.
Studiu de Usability 2009 – Amplasarea principalelor elemente web ale unui magazin online
Pentru proprietarii de magazine online și nu numai, am demarat la finele anului 2009 un studiu de usability ce își propune să determine preferința utilizatorilor cu privire la amplasarea principalelor elmente web ale unui magazin online (butonul „adaugă în coș", câmpul de căutare, filtrele etc.). Rog cititorii acestui articol să îl completeze și, dacă se poate, să promoveze URL-ul respectiv mai departe!
Liviu Taloi,
consultant în comerț electronic  din 2004, cu experiență în activitățile de zi cu zi ale magazinelor online românești
Comenteaza pe blogul trafic.ro acest articol

Trimite email

marţi, 18 mai 2021