Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Cum poți îmbunătăți uzabilitatea site-ului tău?

Poate vă interesează

Cum poți îmbunătăți uzabilitatea site-ului tău?

Uzabilitatea, termen încă neintrodus ca atare în limba română, provine din englezescul „usability” și se referă la ușurința folosirii în mod eficient a unei pagini web sau a unei interfețe (electronice) de către un utilizator, pentru satisfacerea nevoilor acestuia.
Uneori, scopul pentru care un utilizator accesează interfața diferă de scopul pentru care a fost creată aceasta.

Alte definiții ale termenului „usability” găsiți pe Wikipedia și aici. Ușurința cu care interacționăm cu un site, datorită amplasării elementelor (recall/memorie), diferențierii/evidențierii elementelor web (acuitate vizuală), fluxului acțiunilor (învățare activă/learning) și reacțiilor interfeței la acțiunile noastre reprezintă o altă definiție a uzabilității.
Capcana afișării a prea multe module și funcțiuni
Este normal să vrei ca utilizatorul să stea cât mai mult timp pe site-ul tău dacă vinzi publicitate pe paginile respective, la fel cum este firesc să vrei ca utilizatorul să cumpere ceva din magazinul tău online. Pentru o experiență de vizitare cât mai plăcută și interesantă, vei pune pe pagina web tot mai multe „module de marketing” sau funcții care să aducă valoare site-ului. Ai grijă, însă, câte elemente suplimentare conține pagina respectivă, cum și unde sunt ele așezate - utilizatorul va trebui, la un moment dat, să aleagă pe ce buton apasă, ce modul utilizează sau ce funcție.
Atenție! Probabilitatea ca utilizatorul să aleagă ceea ce te interesează - butonul „adaugă în coș”, de exemplu, dacă e vorba de un magazin online - scade proporțional cu creșterea numărului de butoane puse la dispoziție în pagină. Așadar, regula „Puțin și bun” este valabilă cu atât mai mult în cazul conținutului online.
Direcționarea userului către acțiuni prin design și culoare
O altă problemă întâlnită atât la site-urile de conținut, cât și la magazinele online este slaba evidențiere a butoanelor din site. Sfatul pe care îl dau clienților mei în ceea ce privește butoanele de acțiune sau link-urile importante este să aleagă o culoare din paleta logo-ului proiectului respectiv. Este esențial ca această culoare să fie folosită rar, doar pentru butoanele importante - de exemplu, acel „adaugă în coș” dintr-un magazin online.
Observați cum folosesc petele de culoare principalele magazine online naționale și internaționale - veți constata că butonul de acțiune se remarcă prin poziționare și contrast cromatic față de alte informații din pagină. Utilizați, așadar, „culoarea de acțiune” doar acolo unde servește intereselor voastre de business.
Mărimea fontului folosit în secțiunile importante
Iată ceva ce repet la workshop-uri, cursuri și training-uri de e-commerce - țineți cont de toate categoriile de public atunci când „scrieți” un site. Nu ar trebui să ai lupa la tine când citești secțiuni dintr-o pagină web, mai ales când este vorba de informații sau butoane importante. Sunt foarte puține site-uri, publisheri și magazine online care iau în considerare scăderea acuității vizuale pe măsura îmbătrânirii utilizatorilor.
Una dintre categoriile cele mai profitabile din punct de vedere al conversiei este cea a pensionarilor - au bani și timp de pierdut cumpărând produse sau servicii din magazinele online. Nu-i alungați de pe site cu fonturi prea mici sau absența din pagină a uneltelor de mărire/micșorare.
Conținutul, modul de exprimare, descrierile comerciale
O altă problemă pentru foarte multe site-uri românești: traduceri incorecte sau un vocabular prea specializat. Nu folosiți jargonul tehnic în prezentarea unui produs. Majoritatea utilizatorilor abia descoperă Internetul, iar un procentaj important dintre aceștia nu au un nivel de studii ridicat. De aceea, articolele sau descrierile de produse vor avea succes dacă folosiți un limbaj comun, uzual. Altfel, utilizatorii vor citi conținutul și vor cumpăra produse de pe site-uri mai accesibile și ușor de înțeles.
Atenție la mărimea și poziționarea celui mai important buton de pe site: câmpul de căutare internă
Publicul feminin preferă să navigheze în site în cautarea informației, însă cel masculin va căuta garantat un câmp de search. Dacă target-ul site-ului vostru este predominant masculin, atunci este important unde amplasați butonul de Cautare, cât si modul în care îl evidențiați. Încercați să nu faceți un câmp de 12 caractere, ci să permiteți scrierea și citirea facilă a două - trei cuvinte-cheie.
Studiu de Usability 2009 – Amplasarea principalelor elemente web ale unui magazin online
Pentru proprietarii de magazine online și nu numai, am demarat la finele anului 2009 un studiu de usability ce își propune să determine preferința utilizatorilor cu privire la amplasarea principalelor elmente web ale unui magazin online (butonul „adaugă în coș", câmpul de căutare, filtrele etc.). Rog cititorii acestui articol să îl completeze și, dacă se poate, să promoveze URL-ul respectiv mai departe!
Liviu Taloi,
consultant în comerț electronic  din 2004, cu experiență în activitățile de zi cu zi ale magazinelor online românești
Comenteaza pe blogul trafic.ro acest articol

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:17:38 Ora standard a Europei de Est