Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
21 noiembrie 2020
*1.Estonia: Ministrul Educaţiei demisionează după ce presa a scris că își ducea copiii la școală cu șoferul și mașina de serviciu
.....
Ministrul Educaţiei din Estonia, Mailis Reps, a demisionat ,vineri, după ce presa locală a arătat că ea folosea maşina de serviciu şi şoferul pentru a-şi duce copiii la şcoală, informează dpa, citată de Agerpres.
Tabloidul Ohtuleht a scris că un şofer al ministerului a folosit de mai multe ori o maşină de serviciu pentru a duce la şcoală şi a-i aduce acasă pe copiii lui Mailis Reps.

*2.Olimpici naționali de liceu au creat un site unde îi ajută pe elevii de a VIII-a să învețe pentru Evaluarea Națională: Scopul este de a ajuta copiii cu mai puține resurse să își atingă obiectivele educaționale, în contextul pandemiei
.....
Șase olimpici au pornit un proiect inedit pentru a-i ajuta pe elevii mai mici care trebuie să susțină în vara viitoare Evaluarea Națională. „Ne dorim să ajutăm elevii de clasa a VIII-a să treacă cu bine peste această situație dificilă creată de pandemie. Oferim lecții săptămânale care urmează curricula pentru Evaluarea Națională 2021”, au explicat aceștia în descrierea de pe site-ul pentru meditații lansat de ei – matex.xyz.

*3. Tabloul dezastrului din învățământul superior: România – pe ultimele locuri din Europa la numărul de tineri cu studii superioare, rata de înscriere la universitate, personal academic – Raport Bologna 2020
.....
România se află pe ultimul loc în Europa când vine vorba despre procentul persoanelor cu studii superioare în categoria 25-34 de ani, pentru care-și propusese o creștere substanțială până în 2020, potrivit unui nou raport dat publicității săptămâna aceasta. Documentul arată că țara se află, în același timp, printre ultimele din Europa din punct de vedere al persoanelor cu studii superioare pe celelalte categorii de vârstă, în pofida unor creșteri semnificative în ultimul deceniu și jumătate. În plus, se numără printre ultimele state europene la capitole precum rata de înscriere a tinerilor în învățământul superior, în timp ce numărul de instituții de învățământ superior și cel al angajaților din mediul academic au înregistrat scăderi în ultimele două decenii, marcate de dezvoltare la nivel european.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
17 noiembrie 2020
1.*Un autobuz vechi, transformat într-o sală de clasă modernă pentru copiii dintr-un sat. Proiectul a fost sprijinit de peste 1.000 de voluntari, printre care și Simona Halep
.....
O sală de clasă modernă și inedită a fost amenajată pentru elevii din satul Augustin din Brașov într-un autobuz scos din circulaţie, în cadrul unui proiect realizat de Asociația Zi de Bine, împreună cu Natalia Ginghina și Adrian Secal, profesori în programul Teach for Romania, care au pornit campania de strângere de fonduri pentru proiectul EduBuzz, potrivit brasovmetropolitan.ro.

2.*Tiina Peterson, expert în educație timpurie al Ministerului Educației din Estonia: Noi am păstrat grădinițele deschise în perioada aceasta / Încercăm să facem profesia de educator cât mai atrăgătoare și apreciată în societate
.....
Pentru că educația timpurie este obligatorie, ,,noi am păstrat grădinițele deschise în perioada aceasta”, a declarat Tiina Peterson, expert șef al departamentului de educație primară și generală din Ministerul Educației, din Estonia. Aceasta a fost invitată la conferința online SuperTeach de sâmbătâ, 14 noiembrie, Revoluția mentalității în educație – Educație timpurie. Tiina Peterson a spus că strategia estonă pentru educație timpurie a început cu formarea profesorilor și ,,încercăm să facem profesia de educator cât mai atrăgătoare și apreciată în societate”...

3.* Educația în Marea Britanie: O privire asupra relației dintre educație și comunitate
.....
Gândindu-mă la care a fost cel mai important aspect al vieţii noastre ȋn străinătate pȃnă ȋn acest moment, mi-am dat seama că educația copilului nostru este răspunsul.
Noi ne-am mutat în Marea Britanie când Irina avea 1 an și 10 luni. Două precizări se impun de la început. Prima este aceea că situația noastră era diferită de a unui emigrant tânăr profesionist care se mută într-o țară străină și care nu are copii; odată ce ai copii, componentele de integrare, socializare și trai devin mai relevante decât cele strict profesionale. Cel puțin, așa a fost pentru mine.
De asemenea, când mă refer la educație, vorbesc despre sensul holistic și comprehensiv al conceptului de educație; voi aborda, astfel, educația nu doar în sensul strict al instituțiilor care oferă aceste servicii, ci și al modului în care un copil se formează prin interacțiunea cu instituțiile culturale, și anume familia și comunitatea...

“Educarea spiritului democratic în școală și comunitate”

La Școala din Livada

“Educarea spiritului democratic în școală și comunitate”

În cadrul Școlii cu clasele I-VIII din Livada, comuna Nojorid, se derulează cu bune rezultate subproiectul “Educarea spiritului democratic în școală și comunitate”, coordonat de director adjunct, prof Gheorghe Mărincean, înv. Anișoara Brânzaș, prof. Constanța Mărincean și înv. Maria Popa, ca parte a Proiectului pentru învățământul rural, cuprins în Programul de granturi “Școală-comunitate”.

Subproiectul urmărește, în principal, întărirea relațiilor, la nivelul comunității, și deschiderea școlii către comunitate, prin realizarea obiectivului general (cunoașterea și promovarea valorilor democratice în vederea dezvoltării spiritului comunitar) și a unor obiective specifice (formarea, în rândul membrilor comunității, a unei conduite civice adecvate dezvoltării unor parteneriate locale, stimularea colaborării și conlucrării în activități de interes comun, consolidarea rolului școlii ca factor formativ și informativ  al comunității).
Pentru îndeplinirea acestor obiective au fost prevăzute activități de cunoaștere a principiilor de bază ale democrației, a drepturilor și obligațiilor copilului (elevului), cunoașterea codului bunelor maniere, profilul familiei, violența în școală și comunitate, oameni de succes-oglinda comunității, copii și părinți, modele pentru comunitate, și învâțând democrația de la ONG-uri.
În cadrul activității de sâmbătă, desfășurată în incinta Centrului Comunitar de Informare și Documentare (amenajat din fondurile obținute în cadrul acestui subproiect), s-au abordat două teme înrudite (oameni de succes-oglinda comunității, și copii și părinți, modele pentru comunitate).
 “În faza de pregătire, au fost înmânate invitații persoanelor vizate, au fost concepute pliante cuprinzând prezentarea subproiectului, și o broșură cu un rezumat al activitãților derulate”, după cum aflăm de la coordonatorul de proiect, prof. Gheorghe Mărincean. 
La reuniunea de sâmbătă, echipa de proiect a fost onorată de prezența unor distinși invitați, precum: Ana Drânda, economist la S.C.”NEVIS”, Nadia Poleac, psiholog, Nicoleta Sana, medic  stomatolog, Dumitru Paina, profesor universitar, sculptor, Floricel Daina, preot și Ovidiu Ardelean, medic.
Pentru început, fiecare invitat și-a prezentat cartea de vizită, căutând să sublinieze frumusețea și importanța profesiei alese, insistând asupra modului în care o descendență din mediul rural și, îndeosebi, o școală absolvită “la țară”, poate să fie o piedică în calea realizării profesionale.
La masa rotundă au mai luat parte doi foști elevi ai școlii, Nicoleta  Roșu, actualmente studentă la Facultatea de Științe Economice, din Cluj-Napoca și la Științe Juridice, din Oradea, și eleva Adina  Iuhas, de la Colegiul Economic “Partenie Cosma”, din Oradea.
 Nu contează unde înveți, ci cum înveți!                     
Activitatea a fost deosebit de animată, curiozitatea elevilor dar și a părinților acestora concretizându-se în numeroasele întrebări puse invitaților, în schimbul de opinii cu aceștia. S-au remarcat, în acest sens: Anca Roșca și mama sa, Luminița; Mateaș  Elena și fiica, Georgiana, Ionuț Crupca, Ioana Găinar, Todea Ana-Maria, Abrudan  Andreea, Paina  Alexandra - nepotul sculptorului, Filip  Ioana, Szucs  Ionuț, Crainic  Sebastian și alții.
Cu toții au insistat, asupra faptului că, în fond, nu contează UNDE înveți (la sat sau la oraș), ci CUM înveți, cât de puternică îți este dorința de a te realiza în viață, ce scop ai și cum lupți pentru a ți-l atinge. (C.M.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto (“Educarea  spiritului democratic în școală și comunitate”).

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 23 noiembrie 2020