Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi, atunci când fundamentăm cifra de școlarizare”

Declarația doamnei Oana Badea, secretar de stat pentru învățământ preuniversitar, în M.E.C.T.S.

„Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi, atunci când fundamentăm cifra de școlarizare”

În urma întâlnirii cu inspectorii școlari, secretarul de stat a făcut următoarea declarație: ,,Această convocare este legată de emiterea ordinului de ministru, care vizează fundamentarea cifrei de școlarizare.

Pentru noi, fundamentarea cifrei de școlarizare este esențială ca bază pentru ca alocarea resurselor financiare per elev să fie corect constituită. De asemenea, nu trebuie create iluzii la nivelul localităților, în ceea ce privește existența sau inexistența unor clase, legat de accesul elevilor, spre exemplu, la liceu.
A fost foarte importantă întâlnirea, față în față, cu inspectorii școlari generali. Trebuie să avem tăria să ne privim în ochi, atunci când fundamentăm cifra de școlarizare. Pentru noi, poate fi un lucru foarte simplu: calculăm numărul total de elevi, numărul de elevi pe clase și rezultă un număr de clase pentru fiecare județ.
Pentru fiecare județ este important însă ca această procedură să fie în conformitate cu nevoile copilului. În sensul acesta, a avut loc discuția cu inspectorii școlari.
În legătură cu Ordonanța de Urgență  114/2009, inspectorii școlari au primit un document prin care Ministerul Educației cerea, pe de o parte, propuneri de măsuri care să ducă la eficientizarea rețelei școlare și, pe de altă parte, simularea propunerilor de măsuri pe care MECTS le-a înaintat și partenerilor sociali. Simularea propunerilor de măsuri este foarte importantă pentru Ministerul Educației pentru că ne dă un feed-back cu privire la potențialul pe care îl are fiecare propunere la nivelul județelor. MECTS a vrut să vadă în ce măsură, profilul fiecărui județ își va lăsa amprenta asupra celor patru propuneri de măsuri. Astfel, o măsură așteptată într-un județ, care poate produce efecte benefice sistemului de învățământ preuniversitar, să nu poată fi aplicată în alt județ cu succes.
Astăzi, Ministerul Educației a avut mai mult urechi decât gură. În consecință, am acceptat orice propuneri de măsuri pe care inspectoratele le-au identificat, pentru că măsurile care vin dinspre sistem spre noi sunt cele care se potrivesc. Conturăm, ceea ce eu numesc, fotografia exactă pentru fiecare județ, în ceea ce privește sistemul de învățământ preuniversitar. În acest moment, ne situăm în acel punct în care putem calibra în fiecare județ sistemul de învățământ preuniversitar cu discernământ, dar în beneficiul elevului, al comunității locale și al cetățenilor care trăiesc în acele județe. Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului are respect pentru actul de învățare.
Respectul față de contribuțiile cetățenilor prin taxe și impozite este esențial. Înainte de toate, Ministerul Educației are respect față de actul de învățare. Niciuna dintre măsurile și propunerile de măsuri pe care ni le-au făcut inspectoratele nu pleacă de la premise absurde. Nu am folosit și nu vom folosi măsuri absurde. Nu am gândit și nu am permis propuneri care pot să ducă, de exemplu, la ideea unei navete de 60 km pe zi, pentru că am auzit acest lucru vehiculat la unele posturi de televiziune. În nici un caz, Ministerul Educației nu va accepta o astfel de măsură. Ceea ce este esențial pentru noi, este să prioritizăm actul nostru pentru elev. Banul urmează elevul, în consecință, de acolo plecăm pentru recalibrarea sistemului, cadrele didactice să fie calificate și să beneficieze de un sistem normal în care să predea orice disciplină își propun și apoi restul elementelor care survin din aceasta. Acestea erau lucrurile pe care vroiam să vi le anunț în deplină transparență. Mai adaug, la finalul declarației mele, faptul că întâlnirea a fost nu numai benefică, dar s-a desfășurat  în condiții impecabile, colegial. Eu sunt fost inspector școlar general adjunct, știu foarte bine ce înseamnă să găsești la minister un partener de dialog, care ia în seamă soluțiile pe care le aduci din teritoriu. Acesta a fost spiritul întâlnirii mele cu colegii mei și așa va rămâne, cel puțin din punct de vedere al Secretariatul de Stat pentru Învățământ Preuniversitar.
Vă mulțumesc și vă doresc  o zi bună!" (Biroul de presă)
Foto: citynews.ro

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:39:31 Ora de vară a Europei de Est