Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Susține scrisoarea de motivație cu diplome!

Marți, echipa Smartbrand a ajuns la „Pedagogic” și Gojdu

Susține scrisoarea de motivație cu diplome!

Emilia Szuszmann (reprezentantul Smartbrand în România), Andrei Baciu (student la Forensic Science and Criminology) și Bogdan Popovici (student la Graphic and Web Design), s-au întâlnit, ieri (marți, 12 ianuarie 2010), cu câteva clase de liceeni de la colegiile naționale „Iosif Vulcan” și „Emanuil Gojdu” din Oradea.

Informându-i despre condițiile de înscriere, de aplicare și de studiu la un colegiu sau o facultate din cadrul universităților partenere, Emilia i-a îndemnat pe liceeni să scrie în scrisoarea de motivație tot ce au făcut în liceu și tot ce știu să facă bun și valoros, acțiuni de voluntariat, abilități, implicare..., tot ce poate fi dovedit cu diplome și acte. Ele înclină favorabil balanța și în cazul căutării unui job, lucru capital pentru un student care studiază în străinătate.
Bogdan și Andrei vorbesc cu admirație despre profesorii de la Ruskin University din Anglia, care se dovedesc a fi foarte înțelegători, deschiși și dornici să-i ajute acolo unde întâmpină greutăți. „Pe profesori chiar îi interesează dacă știm. Ei nu și-au propus să ne dea note mici. De fapt, e simplu: cine a optat pentru o universitate, o facultate înseamnă că este motivat și îl interesează. Înveți ce-ți place și ce te pasionează!” (Bogdan)
Avem acces la o bibliotecă digitală enormă. Numai să vrei să înveți și să te informezi; avem laboratoare foarte bine echipate. Eu nu am intrat la Academia de Poliție din București, dar nu regret. M-am ambiționat și am aplicat pentru Anglia, iar acum mă declar foarte  mulțumit de alegerea făcută!” (Andrei)
Foștii gojdiștii le-au mărturisit liceenilor „pedagogiști” din a XII-a A, C și D faptul că acolo au mai mult timp liber pentru a studia și a lucra decât aveau în liceu. „Avem câte trei – patru module cu 10 - 15 ore pe săptămână. Deci avem timp și să lucrăm pentru a face rost de bani, numai să vrem.” (A.)
„Mă stresează mama cu împrumutul. Zice că aceea este legare de glie!”
În amfiteatrul gojdiștilor au „aplicat” doar cei interesați de subiectul întâlnirii -Studii în străinătate.
Emilia a fost solicitată să explice cum vine treaba cu cele 10.000 de lire sterline pe care le acordă guvernul englez ca ajutor studenților (cu returnare sau nu în 20 de ani, cu o dobândă simbolică de 9 - 14 lire sterline). Lucrurile sunt clare: dacă reușești să o returnezi după absolvire și angajare e bine, dacă nu, și așa e bine. Nu ești condiționat să rămâi și să lucrezi în Anglia, nici să dai banii înapoi dacă nu reușești să câștigi cele 10.000 de lire sterline pe an.
Întrebările au vizat apoi, modalitatea de a aplica și a te înscrie prin intermediul asociației Smartbrand, unde puteți da testul de limbă mai ieftin și mai ușor; în cei 70 - 100 de euro, vi se oferă și testul dar și consiliere, precum și tot sprijinul în alcătuirea unui dosar competitiv, iar la final vă pune în legătură cu studenții orădeni de la universitatea respectivă pentru a vă ajuta în găsirea unei gazde și a unui job.
În Danemarca, studiile sunt gratuite, traiul, mai ușor și muncă mai bine plătită. Cică la împărțit ziare, se câștigă foarte bine...
Andrei și Bogdau se simțeau cu adevărat acasă, bucuroși să povestească colegilor mai mici despre cum e să înveți în Anglia, cum e să stai în gazdă cu 250 de euro pe lună pe persoană, cum e să câștigi 500 - 600 de euro (într-un bar, ca barman). Gojdiștii au mai dorit să afle dacă în acele universități se acordă burse (de merit). De merit nu, doar ajutoare sociale pentru achiziționat materiale didactice... (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Susține scrisoarea de motivație cu diplome!

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:41:58 Ora de vară a Europei de Est