Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
5 aprilie 2022

1.Elevii unei școli din Gorj au dat de două ori simularea la Evaluarea Națională 2022 la limba și literatura română, după ce profesorii le-au distribuit subiectele greșite / Elevii au primit subiectele adresate celor care învață în limba maghiară.
O anchetă la Școala Albeni din județul Gorj a fost deschisă de Inspectoratul Școlar, după ce elevii de clasa a VIII-a au primit ieri, la simularea Evaluării Naționale 2022 subiecte dedicate elevilor care studiază în limba maghiară și care învață limba română ca limbă secundară. După terminarea examenului, copiii au fost rechemați în sala de examen pentru a susține din nou simularea cu subiectele destinate lor, potrivit Europa FM.
Aproape 30 de elevi de clasa a VIII-a de la Școala Gimnazială Albeni, școală cu predare doar în limba română, au susținut luni de două ori simularea la Evaluarea Națională. La ora 9.00, când a început examenul, elevii au primit subiectele pentru școlile cu predare în limba maghiară, deși la Gorj nu există nicio astfel de unitate de învățământ.

2. Studenții din România ar putea accesa împrumuturi prin Fondul European de Investiții – temă discutată la Luxemburg de ministrul Sorin Cîmpeanu cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Thomsen.
Posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI) au fost discutate de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, cu vicepreședintele Băncii Europene de Investiții, Christian Kettel Thomsen, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.
„Un subiect important pe agenda discuțiilor a fost sprijinul pe care BEI îl poate acorda procesului de dezvoltare a învățământului superior în România”, scriu reprezentanții ministerului.
„A fost analizată și oferta de suport din partea BEI pentru integrarea refugiaților ucraineni, cu accent pe sprijinul oferit elevilor și studenților. Alte teme atinse au vizat oportunitățile de cooperare în cadrul PNRR și în contextul cadrului financiar multianual (2021 – 2027), precum și posibilitățile accesării de către studenți a unor împrumuturi prin Fondul European de Investiții (FEI)”, potrivit sursei citate.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
10 ianuarie 2022
1.Testele de salivă pentru elevi nu ajung în școli prea curând, contestația depusă abia azi la licitație are 10 zile termen pentru rezolvare / Ovidiu Zară, Consiliul de Soluționare a Contestațiilor: Mai poate exista o întârziere și după aceea, decizia C.N.S.C. va putea fi și ea contestată

Testele de salivă destinate elevilor nu vor ajunge mai devreme de două săptămâni în școli din cauza contestației la procedura de licitație. Procedura prevede că, după ce contestația a fost înaintată, Oficiul Național pentru Achiziții Publice (O.N.A.C.) are la dispoziție maximum cinci zile să pună la dispoziția Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (C.N.S.C.) pentru depunerea dosarului cu toate informațiile necesare rezolvării contestației. Apoi, C.N.S.C. are la dispoziție 10 zile pentru comunicarea unei decizii, însă probabil că nu va dura 10 zile ci mai puțin, având în vedere situația urgentă din sistemul de învățământ, a explicat pentru Edupedu.ro Ovidiu Zară, purtătoruld e cuvânt al instituției.

8 ianuarie 2022
2.Experimente virtuale de Chimie și Biologie și învățarea digitală a ortogramelor, lecțiile create de profesorii Florin Viu și Ramona Drăguț, premiate în Concursul #Digitaliada: „Încrederea în puterile mele de-a face ceva pentru elevii mei a fost un mare câștig”

„Câștigarea unui premiu, știind că materialul a fost jurizat de profesori de prestigiu și cu experiență, înseamnă încredere. Capeți încredere în munca ta, vezi că poți face lucruri de valoare care să-i ajute pe elevi”. Mărturia vine de la învățătoarea Ramona Drăguț, câștigătoare la concursul #Digitaliada de anul trecut cu proiectul „Scriem corect”. Premiant de asemenea anii trecuți și participant acum din nou la ediția 6, Florin Viu, profesor de Chimie și Biologie a povestit pe larg pentru Edupedu.ro cum a început primele experimente virtuale pentru copii, cum s-a dezvoltat relația cu elevii în orele în care digitalul a fost parte, precum și transferul la Casa Corpului Didactic, unde tocmai a promovat examenul de metodiști pentru dezvoltarea de resurse educaționale. „La Casa Corpului Didactic tot în urma performanțelor obținute la concursul #Digitaliada am venit”, a explicat profesorul.

A doua întâlnire informală dintre ministrul Educației, dl dr. Daniel Petru Funeriu, și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Marți, 12 ianuarie

A doua întâlnire informală dintre ministrul Educației, dl dr. Daniel Petru Funeriu, și reprezentanții sindicatelor din învățământ

Ministrul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, dr. Daniel Petru Funeriu, s-a întâlnit, marți, 12 ianuarie 2010, la sediul ministerului, cu reprezentanții tuturor federațiilor sindicale din învățământ.

Această a doua întâlnire informală a avut loc la inițiativa ministrului Educației și a avut drept scop prezentarea propunerilor de măsuri pe care inspectoratele școlare le-au adus în atenția ministerului, în vederea aplicării Ordonanței de Urgență 114/2009. Inspectorii școlari generali au prezentat, luni, 11 ianuarie, posibilele măsuri de optimizare a rețelei școlare, în vederea utilizării eficiente a resurselor umane, materiale și financiare pentru încadrarea în numărul maxim de posturi alocat județului pentru anul școlar 2010 - 2011.
În cursul acestei săptămâni, cel mai târziu vineri, Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, în urma analizării tuturor datelor primite de la inspectoratele școlare județene, va centraliza și va prezenta sindicatelor reprezentative din Educație, măsurile pe care le va lua pentru aplicarea OUG 114/2009. Măsurile Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului vor intra în procedura de dialog social cu sindicatele.
La întrevedere au participat reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), Federației Sindicatelor din Învățământ Spiru Haret, Federației Educației Naționale și ai Federației Naționale Sindicale „Alma Mater”.
Declarația domnului ministru, dr. Daniel Petru Funeriu, după întâlnirea informală cu federațiile sindicale din învățământ
„Bună ziua!
Este a doua întâlnire organizată cu sindicatele referitoare la aplicarea Ordonanței de Urgență 114/2009. Am inițiat această a doua întâlnire informală de lucru pentru a vedea care sunt cele mai bune măsuri ce pot fi luate în ceea ce privește aplicarea ordonanței de urgență. Întâlnirea de astăzi a avut loc după cea de ieri pe care doamna secretar de stat, Oana Badea, a avut-o cu inspectorii școlari, cei care sunt abilitați să pună în aplicare această ordonanță. Așa cum am spus și săptămâna trecută, sunt două tipuri de măsuri care pot fi luate pentru aplicarea ordonanței:
*un prim tip de măsuri se realizează la nivelul inspectoratelor școlare și nu necesită intervenția ministerului. Altfel spus, fiecare inspectorat își optimizează rețeaua școlară și tot ceea ce ține de procesul educațional;
*un al doilea tip de măsuri poate fi luat la nivel central; sunt măsurile pe care vi le-am prezentat în declarația de presă de săptămâna trecută.
Aceste măsuri, care au fost propuse ieri în discuția cu inspectorii școlari, au fost centralizate. Unele dintre propunerile venite dinspre inspectorate au fost acceptate și au fost transmise către ceilalți inspectori, pentru analiză. Alte măsuri, care din punctul nostru de vedere nu ar fi fost în folosul elevilor, nu au fost acceptate de minister.
Vreau să subliniez că toate măsurile care vor fi luate de Ministerul Educației vor avea în vedere asigurarea calității actului educațional pentru copii, pentru ca aceștia să nu sufere din cauza a ceea ce se întâmplă la nivelul sistemului educațional.
Am avut o discuție bună cu sindicatele, în care am prezentat ceea ce inspectoratele școlare ne-au comunicat. Până joi, ministerul va analiza toate datele care vin din partea inspectoratelor, le vom centraliza, vom avea cifre exacte și vom decide asupra măsurilor cu care vom intra în procedura de dialog social. Altfel spus, în urma discuției de săptămâna trecută și, în urma discuției de astăzi, vom prezenta joi, cel târziu vineri, sindicatelor, toate măsurile pe care am decis să le luăm, în vederea aplicării Ordonanței 114, și cu care, repet, vom intra în procedura de dialog social.
Dialogul de astăzi cu sindicatele îl evaluez ca fiind unul bun. Desigur, el ar fi putut să fie și mai bun dacă sindicatele ar fi venit, așa cum am făcut-o noi în prima întâlnire, cu un set de propuneri la care poate nu ne-am gândit, dar se pare că noi am lucrat cât se poate de riguros și am atins toate măsurile care se pot lua în sistemul educațional, la ora actuală.
Aș dori să mai spun un lucru pe care eu îl consider foarte important: sistemul educațional trebuie să evolueze în parametri optimi. Pentru aceasta, este necesară o optimizare a cheltuielilor. Nicio reformă în domeniul educației nu se poate face în afara unui model de finanțare rațional și sustenabil. Dacă vrem să facem reformă în sistemul educațional, ea trebuie, în mod necesar, să includă un sistem previzibil, dar, mai ales, sustenabil de finanțare. De aceea vreau să spun foarte clar: sistemul educațional nu poate accepta situația să nu angajeze personal, atunci când aparatul bugetar se mărește, așa cum a fost cazul în mod exagerat, în anii trecuți, iar atunci când acest sistem bugetar este redus, să fie pus în situația de a ajunge să nu mai poată asigura actul educațional.
Repet, Ordonanța 114/2009  privește eficientizarea cheltuirii banului public, iar sistemul educațional poate să funcționeze într-un mod eficient după aplicarea acestei ordonanțe. Rațiunea principală de aplicare a ei este eficientizarea cheltuirii banului public, prin alocarea banului public per elev. Este o metodă nouă de finanțare pe care eu o consider ca fiind la baza reformei finanțării sistemului educațional.
Pot să vă dau două exemple de măsuri. O parte dintre aceste măsuri se pot aplica la nivelul unor județe, celelalte la nivelul altor județe. Cel mai important lucru este să avem în vedere calitatea educațională. O măsură pur administrativă ar putea fi acordarea personalității juridice unei singure școli pe raza unei comune. Prin aceasta se dorește să se eficientizeze aparatul administrativ. Altă măsură este reorganizarea claselor paralele, care la ora actuală au efective sub media prevăzută de lege. Nu voi accepta să fie luată nicio măsură care nu se înscrie în cadrul strict al legii și al interesului educațional al elevului
Vă mulțumesc!”
(Biroul de presă)
 Foto: Liviu Chirică, Mediafax

Trimite email

duminică, 29 mai 2022