Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simularea probei de evaluare a competențelor digitale

A început jocul „De-a bacalaureatul”... cu

Simularea probei de evaluare a competențelor digitale

Mulți dintre viitorii absolvenți ai claselor a XII-a au realizat, miercuri (20 ianuarie 2010), cum că jocul „De-a bacalaureatul” trebuie luat în serios, „arzându-se” la degete… la o simplă simulare pe calculator.

Exercițiul național de ieri - Simularea probei de evaluare a competențelor digitale –a pus pe gânduri atât profesorii de specialitate, cât și conducerile școlilor, văzând că în fapt, se pot întâmpla minuni… neprevăzute, care nu țin de organizatori (gazde), cu toată știința și mobilizarea generală (națională)…
E nevoie să punem și răul în față. Ce ați fi zis… și făcut, dacă, în prima parte (la prima etapă), în momentul de conectare la internet, v-ar fi căzut internetul (sau, și mai trist, ați fi prins o „banală” pană de curent, nu de 20-30 de minute, ci de un minut sau chiar două secunde (nu doar căderea serverului central al MECTS)???…
Cineva ar trebui să se gândească și la așa ceva, pentru că multe se pot întâmpla la nivel de țară. Ori nu e o soluție și nici un câștig să mușamalizăm lucrurile, ci să prevenim eventuale evenimente nedorite!
Discutând, la rece, atât cu elevi, cât și cu cadre didactice, nu toți erau încântați de modul cum au răspuns calculatoarele, rețelele și nici de felul în care s-au descurcat elevii. Dând cu capul în gard, cum se spune, unii chiar s-au trezit la realitate, văzând că sarcinile de lucru nu au fost un simplu joc pe calculator și nici floare la ureche (aviz tuturor celor care se cred „ași”... doar în a butona tastatura)!
Grozavii secolului s-au trezit că nu înțeleg întocmai limbajul folosit în fișele de lucru, și că nu se pricep la a opera cu anumite cunoștințe...
La Grupul Școlar „Ioan Bococi”
Când am trecut noi pe la Grupul Școlar „Ioan Bococi” și Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, totul era OK! Elevii erau degajați și optimiști, iar dascălii, așijderea, fiind totul pus la punct până la ultimul amănunt.
La „Ioan Bococi” am rămas pur și simplu blocați (înterziși) dând cu ochii de un cabinet de informatică... european, cum nu am văzut multe în municipiul de pe Crișul Repede și județul Bihor.
Comisia era la post, în formulă cumpletă (președintele comisiei - prof. ing. Ileana Varga, directorul școlii; secretar – Viorica Bronț, membri: Mihaela Popovici, Mariana Șandor; prof. evaluatori: Simona Simuț și Cornelia Movilă; asistenți: Minodora Albu, Traian Ștefănuț, Dana Erdeli și Otilia Niculescu; observator din partea I.S.J. Bihor, prof. Doina Gyori, inspector școlar de specialitate). Cu toții erau încrezători în reușita simulării (atât cei 34 de elevi de-a XIII-a, de la profilul Alimentație publică și Estetică, cât și dascălii lor).  
Primii 31 de economiști... „deschizători de drumuri”
La Colegiul Economic „Partenie Cosma”, în două cabinete de informatică, i-am cunoscut pe primii 31 de elevi, care au convenit să spargă gheața... dintr-un pluton de 272 de viitori absolvenți, după cum aveam să aflăm de la directorul colegiului, prof. dr. Ioan Corba.
„Simularea tehnică din 18 și 19 ianuarie a decurs fără incidente (preluarea de parole, SMS-uri, rețeaua a funcționat ireproșabil), ceea ce ne face să credem că și exercițiul de simulare de astăzi (ieri – n.n.) va reuși, în cele mai bune condiții, din punct de vedere tehnic și organizatoric, fiind totul pus la punct”, după cum ne-a asigurat directorul colegiului economiștilor orădeni, prof. dr. Ioan Corba. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simularea probei de evaluare a competențelor digitale.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 15:29:28 Ora de vară a Europei de Est