Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

A fost inaugurat laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase

Joi, la Spitalul Clinic de Neurologie și Psihiatrie Oradea

A fost inaugurat laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase

În cadrul Spitalului Clinic de Neurologie și Psihiatrie din Oradea, a fost inaugurat, joi (21 ianuarie 2010), laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase, așa încât pacientul să fie tratat ca în Vest, oferindu-i-se o asistență complexă, fiind abordat multidisciplinar, după cum a ținut să sublinieze conf. univ. dr. Gheorghe Oros, directorul spitalului.

De ani buni, de când este manager al acestui spital, conf. univ. dr. Gheorghe Oros (un specialist de primă mână și un manager de calitate) și-a dorit să schimbe imaginea unității și vechea stigmatizare care a planat asupra spitalului, dat fiind că bolnavii erau aduși la spital doar atunci când se aflau în ultimul stadiu al bolii psihice.
„Noi tratăm, Dumnezeu vindecă!”
În ultimii ani, și la acest spital, lucrurile au început să se schimbe. În ’97, a început construcția unei biserici în incintă, iar în septembrie 2002, a fost sfințită. Serviciul religios este oficiat de doi preoți, angajați ai spitalului, unul ortodox, iar celălalt greco-catolic. De atunci, pacienții au un loc de reculegere și rugăciune. De asemenea, o echipă de ergoterapeuți a început să acționeze în cadrul complexului de ergoterapie pentru a oferi pacienților și alte preocupări, pentru a le umple cu folos timpul petrecut în spital, pictând, croind ori modelând, jucând diferite jocuri de salon...
Așa s-a născut acest laborator de psihologie și terapii nemedicamentoase, un adevărat centru educativ, am spune noi, cu sală de lectură, pictură, jocuri, lucru manual și modelaj...
După modelul spitalelor din Vest, și la Spitalul Clinic de Neurologie și Psihiatrie din Oradea, dl director dorește să ofere pacienților o asistență complexă. „Au trecut vremurile în care eram preocupați să mai punem o tabletă sau să mai luăm o tabletă. Dorim să le dăm pacienților posibilitatea să participe la diverse  activități atunci când medicul nu e la patul lor”. Directorul recunoaște că „mulți ani ne-am prea medicalizat” și nu au oferit pacienților altceva decât medicamente. „Totul s-a făcut mai mult somatic și nimic pentru suflet. Am reușit câteva capitole, pe cognitiv, dar a rămas afectivul”. Dacă există posibilități pe linie de instruire, e nevoie să se acționeze acum și în domeniul afectiv, fiind vorba de oameni. „Vorbim de oameni răi și de oameni buni, de credință, iubire și speranță. Ce bine-ar fi dacă acestea ar domina”, reflecta dl director.
„Avem 10 psihologi la 220 de paturi...”   
Despre specialistul de calitate și înaltă probitate morală, despre managerul destoinic, dornic să schimbe în bine imaginea și condițiile din unitate, au vorbit toți invitații prezenți la inaugurarea laboratorului: prof. univ. dr. Elena Bonchiș, prorector al Universității orădene, dr. Marius Pârcioagă, director coordonator al Direcției de Sănătate Publică Bihor, dr. Zoia Bitea, director adjunct al D.S.P., Simona Ardelean, șef birou management sanitar în cadrul Primăriei Oradea și protosinghel dr. Antim Oprea, consilier administrativ al Episcopiei Ortodoxe Române a Oradei. Iar lect. univ. dr. Camelia Dindelegan, șeful laboratorului de psihologie și terapii nemedicamentoase, a mulțumit conducerii spitalului pentru dotarea excelentă de care dispune laboratorul, asigurând conducerea spitalului că echipa de psihologi și ergoterapeuți va acționa la nivelul așteptărilor și investiției de încredere acordate.
Teste de investigație și instrumentarul cel mai nou
Laboratorul dispune de o echipă formată din patru psihologi care deservesc secțiile de psihiatrie ale spitalului și care fac evaluarea, diagnosticarea și psihoterapia individuală și de grup, patru  ergoterapeuți, din care doi absolvenți ai Facultății de Arte, o croitoreasă și un tâmplar, doi preoți, angajați ai spitalului, unul ortodox, iar celălalt greco-catolic, trei psihologi din centrul de sănătate mintală care deservesc întreg județul, doi psihologi la Neuropsihiatrie infantilă, repartizați pe secție și ambulator, precum și un logoped, după cum aveam să aflăm de la psihologul principal șef, Camelia Dindelegan.
Cu o asemenea echipă, dl director, Gheorghe Oros, dorește să ofere pacienților asistență complexă și să le organizeze întreaga perioadă a zilei, fiind antrenați în activități de pictură, modelaj, lectură, tâmplărie, jocuri..., inclusiv asistență religioasă și pastorală, pentru ca fiecare să aibă o șansă în plus și să urce cât mai mult pe „Scara vieții”...(Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: A fost inaugurat laboratorul de psihologie și terapii nemedicamentoase.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 07:56:21 Ora de vară a Europei de Est