Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Testele naționale 2007

Primim de la I.S.J. Bihor

Testele naționale 2007

În 28 mai 2007, s-a încheiat perioada de înscriere la Testele naționale – 2007 pentru elevii de clasa a VIII-a; din totalul de 6534 de elevi de clasa a VIII-a înscriși la începutul anului școlar 2006-2007, s-au înscris 6435 (aici sunt incluși și absolvenții din anii precedenți); pe limbă de predare, situația arată astfel: 5146 secția română, 1250 secția maghiară, 19 secția germană, 61 secția slovacă. Numărul definitiv al candidaților înscriși, îl vom afla după încheierea anului școlar pentru elevii de clasa a VIII-a, școlile raportând numărul elevilor corigenți și repetenți. Corigențele vor avea loc în perioada 11-13 iulie, astfel că elevii corigenți nu vor putea participa la Testele naționale 2007.

Calendarul Testelor naționale – 2007 este următorul:
în 18 iunie, test scris la Limba și literatura română
în 19 iunie, test scris la Limba și literatura maternă
în 20 iunie, test scris la Matematică
în 21 iunie, test scris la Istoria românilor sau Geografia României (la alegere)
în 24 iunie, afișarea rezultatelor (până la ora 16.00) și depunerea contestațiilor (între orele 16.00 și 20.00)
25-27 iunie, rezolvarea contestațiilor
 în 28 iunie, afișarea rezultatelor finale (până la ora 16.00).
 În vederea desfășurării în condiții optime a Testelor naționale – 2007, și în conformitate cu Metodologia de organizare, au fost organizate 28 de centre de examen (9 în municipiul Oradea și 19 în județ). Numărul minim de organizare al unui centru de examen, în mediul urban este de 250 de elevi, iar în mediul rural, de 100 de elevi. Pentru trei centre de examen s-a obținut aprobare specială de la Comisia Națională de Organizare, în vederea funcționării cu un număr de elevi sub efectivul minim. Centrele de examen (C.E.) sunt următoarele: 1. C.E. Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea, cu 318 elevi, 2. C.E. Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea, cu 338 de elevi, 3. C.E. Școala cu clasele I-VIII „George Coșbuc” Oradea, cu 335 de elevi, 4. C.E. Școala cu clasele I-VIII nr. 16 Oradea, cu 279 de elevi, 5. C.E. Școala cu clasele I-VIII nr. 11 Oradea, cu 244 de elevi, 6. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Dacia” Oradea, cu 253 de elevi, 7. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Oltea Doamna” Oradea, cu 289 de elevi, 8. C.E.  Școala cu clasele I-VIII „Avram Iancu” Oradea, cu 280 de elevi, 9. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Alexandru Roman” Oradea, cu 308 elevi, 10. C.E. Școala cu clasele I-VIII Sânmartin, cu 202 elevi, 11. C.E. Școala cu clasele I-VIII Valea lui Mihai, cu 286 de elevi, 12. C.E. Liceul Teoretic”Petofi Sandor” Săcueni, cu 257 de elevi, 13. C.E. Școala cu clasele I-VIII Marghita, cu  320 de elevi, 14. Grupul Școlar Industrial Suplacu de Barcău, cu 109 elevi, 15. Grupul Școlar Industrial Popești, cu  157 de elevi, 16. C.E. Liceul Teoretic Budoi, cu 86 de elevi, 17. C.E.  Școala cu clasele I-VIII Sălard, cu 212 elevi, 18. C.E. Școala cu clasele I-VIII Salonta, cu 257 elevi, 19. C.E. Colegiul Național ”Arany Janos” Salonta, cu 181 de elevi, 20. C.E. Liceul Teoretic „Nicolae Jiga” Tinca, cu 162 de elevi, 21. C.E. Școala cu clasele I-VIII Aleșd, cu 252 de elevi, 22. C.E. Liceul Teoretic Bratca, cu 119 elevi, 23. C.E. Colegiul Tehnic Vadu-Crișului, cu 107 elevi, 24. C.E. Școala cu clasele I-VIII Tileagd, cu 168 de elevi, 25. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Nicolae Popoviciu” Beiuș, cu 278 de elevi, 26. C.E. Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș, cu 291 de elevi, 27. C.E. Școala cu clasele I-VIII „Miron Pompiliu” Ștei, cu 259 de elevi, 28. C.E. Școala cu clasele I-VIII Dobrești, cu  88 de elevi. 
Lucrările candidaților vor fi evaluate în trei centre de evaluare, organizate în Oradea.
Noutăți în transmiterea subiectelor: variantele de subiecte sunt publice. Comisia națională comunică numărul variantei de test,
comisia din centrul de testare multiplică subiectele. S-a eliminat transportul plicurilor cu subiecte de la minister la inspectorate și de acolo la centrele de examen. A crescut responsabilitatea președintelui din centrul de examen. În vederea prevenirii unor factori perturbatori (ex. pană de curent, căderea rețelei de internet) în preluarea subiectelor, Comisia județeană a dispus obligativitatea asigurării în fiecare centru de examen, sub formă tipărită a tuturor variantelor de subiecte pentru toate probele.
 Asigurarea ordinii și pazei în centrele de examen și de evaluare. Poliția și Jandarmeria vor asigura paza centrelor de examen și a centrelor de evaluare.  
În fiecare centru de examen va exista asistență medicală pe durata examenului.
În vederea eliminării implicării financiare a părinților în desfășurarea examenului, ISJ Bihor a organizat următoarele acțiuni: în colaborare cu Instituția Prefectului, Inspectoratul Școlar a organizat întâlniri cu conducerile de școli, diriginți de clasa a VIII-a, reprezentanți ai părinților; prelucrarea tematicii acestor întâlniri fiind obligatorie în ședințele cu părinții elevilor de clasa a VIII-a; luarea la cunoștință de către părinți a interzicerii strângerii de fonduri pentru protocol s-a consemnat obligatoriu în procesul-verbal al ședinței, acestea fiind păstrate la direcțiunea școlii; se continuă practica de anul trecut în ce privește asigurarea condițiilor optime de muncă în centrele de evaluare, cu sprijinul Consiliului Județean. Astfel, s-au eliminat „contribuțiile” comitetelor de părinți. În colaborare cu Instituția Prefectului și a primăriilor, s-a organizat transportul elevilor de clasa a VIII-a din școlile arondate la centrele de examen, fiind transmisă în acest sens o adresă către primării din partea Prefecturii .
În 5 iunie a avut loc o întâlnire între Prefectură – Inspectoratul Școlar și reprezentanții primărilor din localitățile în care vor funcționa centre de examen, în vederea discutării implicării acestora în asigurarea condițiilor optime. Primăriile vor asigura un flacon de apă minerală / probă / elev – comisie – asistenți.
Nu există motiv pentru strângere de fonduri de către părinți pentru examen.
Planul de școlarizare aprobat pentru 2007/2008:
Numărul de locuri în licee  - 4620; în SAM  - 2044; în clasa a IX-a seral și FF – 420; numărul de locuri SAM pentru copii cu deficiențe – 144.
prof. Daniel Negrean, purtătorul de cuvânt

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 15:39:32 Ora de vară a Europei de Est