Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Organizația a reușit să-și creeze o identitate”

Asociația D’Art la bilanțul primului an de activitate

„Organizația a reușit să-și creeze o identitate”

Vineri, 22 ianuarie 2010, a avut loc Adunarea generală a Asociației D’Art, la un an de la înființare. În acest context au fost prezentate de către consiliul director, rapoartele pe anul 2009: raportul de activitate și raportul financiar.

 În primul an de activitate, Asociația D’Art Oradea a derulat două proiecte ca titular de proiect și a avut calitatea de partener în alte cinci proiecte desfășurate la nivel local. A susținut și promovat tineri absolvenți ai Facultății de Artă din Oradea prin proiectele desfășurate,  a susținut participarea unuia dintre membri la Cursul de formare pe scriere de proiecte în contextul TIA, un alt membru a fost susținut pentru a participa la Bruxelles, la Forumul  Comisiei Europene, vizând dialogul cultural; doi membri activi susținuți de  organizație au câștigat câte o bursă Fred Robey, prin intermediul Fundației „Carpatica”. 
„În primul an de activitate - deocamdată doar la nivel local - organizația a reușit să-și creeze o identitate, iar parteneriatele încheiate s-au dovedit eficiente pentru reușita proiectelor.  Rezultate globale 2009: crearea unei identități a organizației; dezvoltarea  continuă și consecventă prin atragerea de noi membri și voluntari; parteneriate eficiente în proiectele și acțiunile noastre.
În prezent organizația numără 18 membri și lucrează cu trei voluntari.
Consiliul director al Asociației D’Art ține să mulțumească tuturor membrilor, voluntarilor, partenerilor care s-au implicat în derularea activităților din acest prim an de activitate. Și nu în ultimul rând sponsorilor, care ne-au înțeles scopul și obiectivele. Prin sprijinul dumnealor, activitățile noastre au devenit realizabile”, după cum am aflat de la dna ing. Olimpia Urdea, președintele Asociației D’Art Oradea. (Ov. D.) 

Trimite email
sâmbătă, 20 decembrie 2025 la 01:35:09 Ora standard a Europei de Est